PDA

View Full Version : 3 nieuwe gitaren + vraag



dano
1 februari 2006, 23:37
hallo allen,
via marktplaats 3 gitaren op de kop weten te tikken!!

http://dano.nl.nu/sshots/ouwegitaren/oud.jpg

hopppppppppppppppppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
het betreft:

een AVORA basgitaar; inderdaad de snaren zitten nog verkeerd om, voorderest weet ik echt niets van deze gitaar, heb het merk ooit wel langs horen komen maar ken het verder niet, iemand die misschien hier wat info over heeft? Action was om te huilen, heb het net even teruggedraaid en zo te zien is hij best bespeelbaar

een EKO 12snarige akoestische; mmm het merk eko ken ik, italiaans nietwaar? het zaakje lijkt wat krom getrokken en er moet een nieuwe kam op, lijkt alsof de brug wat naar voren staat, even kijken of ik heir wat aan kan fixen, spelen gaat best in de eerste 10 posities klinkt lekker, nog niet echt goed gestemd en er moeten nieuwe snaren op.

een MAYA Les Paul leuk ding!!! meteen even ingeplugd en wat blijkt er zit nog een vette sound in ook, potmeters kraakte erg dus ik heb het geheel open gehaald, wat contactspray doet wonderen. Ik probeer hem nog verder schoon te maken, iemand een idee wat je hier het beste voor kan gebruiken? 2 humbuckers en een vaag switchsysteem, ik heb de bedrading min of meer uitgeschreven zal het binnenkort even posten. Stemmechanieken werken maar geen idee of ze het live houden, deze zouden nog vervangen kunnen worden. Al met al een fijn gitaartje voor erbij.
Ik heb gezocht op MAYA in het forum maar er waren wel topics maar geen reacties, kan iemand mij hier meer over vertellen? Stond wel een mooie andere MAYA tussen, deze had een carved body, mijne is flat. Volgens mij is het onmogelijk dit ding te dateren net als de rest, er staan bijna geen aanwijzingen in en op de gitaar.

ik heb wat meer fototjes geschoten en zal er vandeweek nog meer bijgooien; je kan ze hier vinden:

http://dano.nl.nu/sshots/ouwegitaren/

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen


oh en wat ik ervoor betaald heb? 100 e voor alles;)

grayfink
1 februari 2006, 23:39
En dat noem jij gitaren ?

grayfink
1 februari 2006, 23:41
Zonder dollen, 100€ is natuurlijk niet veel geld. Maya zou best wel een Matsumokoprodukt kunnen zijn. Wietse weet daar alles van. Zijn volgens mij wel goed en heb je dus een hele beste deal.
Wietse, waar ben je?

dano
1 februari 2006, 23:41
nuttig/aardige/behulpzame reacties zijn ook toegestaan

edit;

dankje ;D

Orpheo
1 februari 2006, 23:42
En dat noem jij gitaren ?

ach joh, laat die kerel nou :D nu heeft ie 3 gitaren voor peanuts die hij kan trashen on stage! of wil hij een collectie als wietse dat heeft aanleggen?

dano
1 februari 2006, 23:45
heheh jups, opt podium heb ik mijn officiele gibson, dit is leeeeeeeeuk voor erbij en misschien is die maya best nog als backup te gebruiken (standaard in Eb bijvoorbeeld)

Veekeren
2 februari 2006, 00:35
Ja tis niet je van het, maar voor 100 euro "kunde nie sukkelen eej" :D

wietse
2 februari 2006, 06:36
Zonder dollen, 100€ is natuurlijk niet veel geld. Maya zou best wel een Matsumokoprodukt kunnen zijn. Wietse weet daar alles van. Zijn volgens mij wel goed en heb je dus een hele beste deal.
Wietse, waar ben je?

mag ik ook eens slapen?
maya is geen matsumoku product, de naam was in handen van rokkoman en waarschijnlijk zijn de gitaren gebouwd in de fujigen gakki fabriek.
meestal zijn de maya's echte budget gitaren maar daarom hoeft hij nog niet slecht te zijn, en deze lijkt wel dezelfde controlplate te hebben als mijn kay.
de el mayas dat zijn echt gitaren van een hoge kwaliteit, maar in ieder geval veel plezier ermee.
Avoro is een merk van ibanez alleen van de laagst mogelijke kwaliteit je stond vroeger nog meer voor gek met een avora dan met een hondo terwijl dat al heel erg was.

Noot Muskaat
2 februari 2006, 08:49
Zonde van die 100 euro.

iwamoto
2 februari 2006, 09:12
Zonde van die 100 euro.
nee joh, ik blader altijd met veel plezier over de site van wietse, al die gave oude namaak gitaren, en natuurlijk die ubergeile blauwe hagstrom futurama, maargoed, ik vind het wel gaaf, eigenlijk zou ik daar ook eens mee moeten beginnen :D

Utreg
2 februari 2006, 15:59
Vette gitaren, en wat een vet blauw belicht pedal board heb je! :D

Basseytje
2 februari 2006, 19:12
ach joh, laat die kerel nou :D nu heeft ie 3 gitaren voor peanuts die hij kan trashen on stage! of wil hij een collectie als wietse dat heeft aanleggen?
daar het hij wel gelijk in...:D:D:D

btw die eko 12 snarige zal we;l een effect geven als je die met volle kracht en lelijk kijken in de grond boort.

suc 6 er mee btw die les paul is zo slecht nog niet en 100 euries is inderdaat egt een prikkie

Luca P
2 februari 2006, 20:21
Die Maya ziet er gaaf uit. Moet ik meteen denken aan mijn ex-Maya!
Weggedaan. LUL!!
Wat mis ik dat ding. Het was een kopie Gibson ES175....

Treeb
2 februari 2006, 21:40
Misschien heb je het topic over mijn maya les paul ook gelezen. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=52842 Het is gewoon een heel fijn gitaartje voor erbij. Hij speelt lekker en ookal is de actie vrij hoog, toch speelt de gitaar licht. Het geluid wat eruitkomt vind ik niet geweldig, vrij brakke singlecoil in humbucker vorm er in. Het is wel heel handig dat je hem overal mee naartoe neemt en aan iedereen uitleent. Je hebt zo een hele leuke gitaar voor weinig geld, gefeliciteerd met je aankoop!

dano
2 februari 2006, 23:45
ja ik had je topic gevonden, is jouw top ook plat? en ik zie dat jouw maya een gewone element switch heeft. Heb jij enig idee wanneer de jouwe is gemaakt en of dit te achterhalen is? Toevallig ook ervaring met nieuwe pots erin gooien? De opknapbeurt is wel erg mooi gelukt zeg!!

Treeb
3 februari 2006, 18:11
Mijn top is niet plat. Hij heeft een body van multiplex en daar zit een gebogen stuk hout overheen daartussen zit een kleine ruimte. Je zou kunnen zeggen dat hij semi-accoustisch is. Ik weet niet zeker wanneer mijn gitaar gemaakt is maar op http://www.ibanez-vintage-page.de/ staat beneden een link naar serial numbers. Daar staat een stukje tekst over dat ibanez gitaren van voor 1975 geen serial numbes hebben, en ik neem dan aan dat dit ook voor maya gitaren geld aangezien deze uit de zelfde fabriek komen volgens die site. Ik heb geen ervaring met pods, het electrische gedeelte werkt nog gewoon. Misschien als ik er ooit andre elementen in zet dat ik dan ook andere pods erin zet.

andy
3 februari 2006, 19:08
Ik heb wel eens een Maya en Avora in mijn handen gehad in de jaren 80. Goed voor 100 euro is het best leuk 3 gitaren.
Maar ik vond die dingen idt een ramp. De Maya speelde erg zwaar en het geluid was ook nog eens niet al te best.
Wietse zei dat die Maya uit de Rokkoman stal komt. Nou Rokkoman was mijn allereerste gitaar. 75 piek kostte het ding. Loodzwaar en een slechte hals. Die Maya was wat dat betreft wel wat beter.

En dan de Avora. Het speelde slecht, het geluid wat er uit kwam was ook niet te best. En net wat Wietse zei: Je wilde er niet mee op een podium gezien worden.

Misschien dat het met wat gesleutel nog wat kan worden.
Een negatief verhaal, maar ik kan er verder niets meer van maken.

Javaca
3 februari 2006, 20:32
Op school ligt een Maya klassieke gitaar.
1e klas kutding.

Saf
4 februari 2006, 20:41
het is zeker niet zonder van de 100 euro. Maar ik verwacht dat daar ook wel ergens de waarde ligt van deze drie gitaren. Heb zlef ook een aardige collectie opgebouwd (zo'n 50 a 60 stuks) en begin me nu meer te richten op nederlands fabrikaat het nu een hele rits van dit soort gitaren en bassen die weg kunnen.

Avora is inderdaad een heel erg belabbert merk en vriend van mij had er een gitaar van en die was echt rete slecht. Ik heb inderdaad ook gehoord dat het ibanez was, maar dat is dan ook het enige positieve aan dit merk. Dit model ziet er nog wel vrij redelijk uit. Avora gitaren zijn vaak ook onder allerlei andere merknamen op de markt gebracht. Je komt vaak een model elektrische gitaar tegen met namen als Avora, kinor etc etc.

Eko is inderdaad een italiaans merk, het model wat je hebt is een eko ranger XII veel voorkomend probleem van die 12 snarige eko is dat de brug de neiging heeft in te scheuren. Ik heb zelf laatst voor 25 of 30 euro een eko ranger XII met element gekocht en die heeft ook dit prbleem. (is goed bespeelbaar, blijft ermee in stemming en houd het live) De Eko akoestische gitaren zijn niet te meest mooi klinkende akoestische gitaren maar zijn daarin tegen wel oerdegelijk gemaakt. Je kunt er bij wijze van spreken lastige fans mee van het podium slaan en dan gewoon weer verder spelen.

Maya weet ik niet van af. Is ook een budget merk japansegitaar wat vaak inhoud dat de kwaliteit niet al te best is. Vaak wel met andere brug en tuners redelijk bespeelbaar te maken.

De elementen van deze oude japanse gitaren zijn vaak ook eigen bedenksel of copienen van bekende elementen. Er zitten echt elementen tussen die super goed klinken.

weber204
6 februari 2006, 23:16
Beste Dano, Wat betreft Maya en ook andere merken kun je reviews en info lezen op de site van Harmonycentral.com,daar staat ie bij.
Groetjes en succes,Albert.

rvorkink
7 februari 2006, 10:35
....de el mayas dat zijn echt gitaren van een hoge kwaliteit, ....

Wat weet jij van El Maya? Ik heb er nl 1 die me wel ERG bevalt, maar meer dan dat de fabriek met de grote aardbeving in Kobe verdwenen is weet ik niet.