PDA

View Full Version : Rocktron Velocity 120 en Engl E530



Thom TK
1 februari 2006, 22:59
Ik heb dus een Engl E530, maar nu wil ik een goedkope, lichte poweramp.
Aangezien een Brunetti Rockit onvindbaar is, zit ik te denken aan een Velocity 120.
Deze poweramp schijnt een goede sound te hebben; weet iemand hoe deze zich verhoudt met een Engl E530?
Ik treed niet vaak (bijna nooit, dus) op, maar ik wil wel een goed geluid als het wat harder staat.
Ik vraag dit omdat hij vooral goed wordt gevonden met een POD e.d.

Iemand?

morris
1 februari 2006, 23:12
Ik heb dus een Engl E530, maar nu wil ik een goedkope, lichte poweramp.
Aangezien een Brunetti Rockit onvindbaar is, zit ik te denken aan een Velocity 120.
Deze poweramp schijnt een goede sound te hebben; weet iemand hoe deze zich verhoudt met een Engl E530?
Ik treed niet vaak (bijna nooit, dus) op, maar ik wil wel een goed geluid als het wat harder staat.
Ik vraag dit omdat hij vooral goed wordt gevonden met een POD e.d.

Iemand?

Jukebox heeft hem normaal gesproken wel op voorraad (de Brunetti). De velocity kan zich in de verste verte niet meten met de Brunetti.
Overigens, een vriend van mij heeft een bijna nieuwe Rockit te koop, heeft slechts een uurtje of 10 gedraaid. Voor 475 + shipping vanuit Frankrijk, maar dan moet je er wel snel bij zijn....

Morris

Thom TK
2 februari 2006, 12:49
hmm ja oke, ik zoek hem idd 2e hands <----
Maar ik zoek hem dan wel iets goedkoper dan 475, aangezien mijn budget niet zo hoog is...
Maar oke, dan zoek ik wel gewoon verder naar een Brunetti Rockit.

morris
2 februari 2006, 12:51
hmm ja oke, ik zoek hem idd 2e hands <----
Maar ik zoek hem dan wel iets goedkoper dan 475, aangezien mijn budget niet zo hoog is...
Maar oke, dan zoek ik wel gewoon verder naar een Brunetti Rockit.

Weet je wel wat die nieuw kost dan? Veel succes!

Thom TK
2 februari 2006, 14:26
Weet je wel wat die nieuw kost dan? Veel succes!

750 zoiets.
Is hij niet te krijgen voor minder?
Anders ga ik desnoods wel voor een Peavey 50/50 (hoewel "desnoods" een raar woord is hiervoor).

Josdevos
2 februari 2006, 15:08
Ook goeie combi maar daar ben je ook 400 euro voor kwijt als je hem al vind en is zwaarder en 2 units...

morris
2 februari 2006, 15:10
750 zoiets.
Is hij niet te krijgen voor minder?
Anders ga ik desnoods wel voor een Peavey 50/50 (hoewel "desnoods" een raar woord is hiervoor).

Hij kost idd richting 800 nieuw (770 in Dld). Dus ik denk dat je in je handen mag klappen als je een flink gebruikt exemplaar krijgt voor 500. Wellicht is het over een paar jaar anders. Ik denk overigens dat de Peavey 50/50 ook een betere keus is dan de velocity. Is wel 2 HE en een tikkie zwaarder...

Morris

morris
2 februari 2006, 15:11
Ah Jos, net tegelijk ;-)

FrankS
3 februari 2006, 12:54
Niet man, 2 minuten later ;p

Hey maar check het 930/60 topicje es.. ben erg benieuwd naar jouw mening/ervaringen..

thanx :D

forceps
3 februari 2006, 18:40
Ik heb een Velocity 120, gebruik ik om ook eens "live" te kunnen spelen met m'n POD XT pro i.pl.v. koptelefoon. Ik ben erg te spreken over de sound, de velocity is een erg transparante eindtrap die niet nog meer kleuring aan je sound geeft. Zou ook niet logisch zijn om met de Line6 een bepaalde ampmodel te kiezen en die dan nog eens door een buizencircuit te sturen.

Mijn overwegingen om uiteindelijk een velocity aan te schaffen:
- slechts 1 HE hoog.
- transistor (had mijn voorkeur vanwege bovenstaand verhaal).
- prijs, met een beetje mazzel vind je er een voor <150 euro.

Maar het blijft uiteraard een persoonlijke keuze, dus succes ermee!!

tnijland
3 februari 2006, 21:08
Ik heb zelf een Rocktron Velocity 300 Professional Toering Edition en die klinkt ongelooflijk goed voor een transistor eindtrap. Bovendien is hij zeer degelijk uitgevoerd (beide kanalen apart gezekerd). Nadeel is wel dat ie niet echt licht is. De eindtrap klinkt van neutraal tot vet afhankelijk de reactance regelaar. De eindtrap is 2 eenheden hoog en is destijds door een speciale versterkerbouwer voor Rocktron ontworpen.

Naar mijn idee is het op dit moment de enige eindtrap die kwalitatief goed kan meekomen met buizen eindtrappen (gewaagde uitspraak:). Ik durf hem ook rustig te gebruiken voor optredens samen met mijn Triaxis, Rover of Soldano preamp.

Het leuke is dat ze soms voor ca. 400 Euro te koop staan........

Thom TK
4 februari 2006, 00:27
Hij kost idd richting 800 nieuw (770 in Dld). Dus ik denk dat je in je handen mag klappen als je een flink gebruikt exemplaar krijgt voor 500. Wellicht is het over een paar jaar anders. Ik denk overigens dat de Peavey 50/50 ook een betere keus is dan de velocity. Is wel 2 HE en een tikkie zwaarder...

Morris

Ja maar ik treed voorlopig toch niet op en ga binnekort studeren, dus vandaar dat ik een lichte eindtrap wil die ook zacht kan.


Ik heb zelf een Rocktron Velocity 300 Professional Toering Edition en die klinkt ongelooflijk goed voor een transistor eindtrap. Bovendien is hij zeer degelijk uitgevoerd (beide kanalen apart gezekerd). Nadeel is wel dat ie niet echt licht is. De eindtrap klinkt van neutraal tot vet afhankelijk de reactance regelaar. De eindtrap is 2 eenheden hoog en is destijds door een speciale versterkerbouwer voor Rocktron ontworpen.

Naar mijn idee is het op dit moment de enige eindtrap die kwalitatief goed kan meekomen met buizen eindtrappen (gewaagde uitspraak:). Ik durf hem ook rustig te gebruiken voor optredens samen met mijn Triaxis, Rover of Soldano preamp.

Het leuke is dat ze soms voor ca. 400 Euro te koop staan........

Ja oke, maar mijn voorkeur zal dan uitgaan naar de 120 versie :)

morris
4 februari 2006, 02:21
Zucht....

opnieuw....


Hey Thom, ik zou voor een Velocity 120 gaan als ik jou was... nee, niet omdat dat de titel van je topic was, maar gewoon omdat ik je die gun!
goede raad is duur... :rockon:

Morris

El Bastardo
4 februari 2006, 12:02
Zucht....

opnieuw....


Hey Thom, ik zou voor een Velocity 120 gaan als ik jou was... nee, niet omdat dat de titel van je topic was, maar gewoon omdat ik je die gun!
goede raad is duur... :rockon:

Morris

De mens is een raar beest. Soms vragen ze advies, maar willen ze eigenlijk alleen maar een bevestiging horen van hun eigen idee. Op die manier worden ook miljarden euros per jaar weggegooid in de IT...

Thom, ik zou het originele advies van Morris volgen. Ik heb een neef die wilde ook altijd mooie 19" apparatuur. Nadeel; hij kocht allemaal het net-niet spul omdat hij er niet meer voor wilde betalen. Gevolg; om de zoveel tijd nieuwe spullen kopen omda t het het allemaal 'net-niet' was en zo meer geld kwijt zijn dan direct de goeie spullen kopen. Tegenwoordig; volgens mij heeft ie nog steeds prutspul en een kutgeluid.

Thom TK
4 februari 2006, 12:34
Mja uiteraard weet ik ook wel dat een echte buizenpoweramp beter is, maar ik wou weten wie er ervaringen had met deze combinatie.

Bananorama
6 februari 2006, 11:17
Hee

Ik heb zelf ook de Rocktron Velocity 120 ( hij staat overigens te koop) gebuikt met een Pod pro. Voor thuis en op het podium had ik een lekker geluid.

Genoeg power om live te spelen (over een 2x12) en zacht genoeg om thuis ( in een studentenhuis) te spelen. Al met al heb ik er zeer veel plezier aan gehad.
Mooie van de Velocity is dat hij idd het geluid van je Modeling amp niet kleurt, wat wel zo wenselijk is als je speelt met Modeling...