PDA

View Full Version : les paul studio



Orpheo
1 februari 2006, 21:28
Ja, ik KON het niet laten. ik ben teveel les paul verslaafde om een andere gitaar te nemen. geen strats, jacksons, tele's of es'en kunnen me bekoren :( helaas denk ik soms, maar tis niet anders. omdat ik al een lange tijd zit te azen op een gitaar met p90's, en er nu op ebay een leuke goedkope studio met p90's te koop stond, heb ik maar oop de nu kopen optie geklikt, en de volgende gitaar 'aangeschaft"

http://i11.ebayimg.com/01/i/05/e7/f2/29_3.JPG

tis pas net gebeurd, dus geld moet nog overgemaakt worden (ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen, als vanzelf) maar ik vind t een heel toffe gitaar. ze komt uit 1993, ebben toets, lekkere dikke hals (YESS!), met p90's. maar de polepieces op deze zijn ook goud! ik vroeg me af, kent iemand deze serie? of is dit gewoon de gem serie?

bass blom
1 februari 2006, 21:31
gaaf man :D
ik baal nog steeds van de gemiste SG supreme met P90's :(

iwamoto
1 februari 2006, 21:33
hij ziet er erg gaaf uit, maar wat heb jij toch met dikke nekken, ik zelf zweer heilig bij mijn ibanez wizard neck, dunner is er bijna niet :D, maar hoeveel ben je voor m kwijt? en wat voor geluid wil je ermee maken?

Orpheo
1 februari 2006, 21:40
hij ziet er erg gaaf uit, maar wat heb jij toch met dikke nekken, ik zelf zweer heilig bij mijn ibanez wizard neck, dunner is er bijna niet :D, maar hoeveel ben je voor m kwijt? en wat voor geluid wil je ermee maken?

wat ik heb met dikke nekken? ik kan niet spelen op dunne halzen. t doet me pijn aan mijn handen, en dat is geen grap. als ik dat nu NIET had, had ik jacksons, ibanezzen, fenders etc etc allang gehad, omdat die halzen allemaal te dun zijn voor mij. de enige hals die in productie is die me goed ligt, is de 59 profile van gibson (en natuurlijk t profiel van de R7/R8, maar die kan ik bij lange na niet betalen, dus die tel ik even niet mee) en de loeidikke halzen van arirang.

wat ik ervoor kwijt ben houd ik voor mezelf, omdat sommigen t overdreven veel vinden, en anderen weer heel weinig. ik zal het zo zeggen, een gibson studio GEM kost je gauw meer dan deze, en ik vind deze mooier dan een GEM (tis nl geen GEM, ik ehb even gekeken bij gibson, en gems hebben een soort diamantje achter op t headstock, en deze heeft dat niet, en deze is van '93, en gems kwamen pas van '96).

de sound die ik wil... tja, ik wil iets minder heftig dan mn custom. ga maar na, in mn custom komen volgende maand nieuwe pups, wel te verstaan, in hals een JB (werkelijkwaar, is imo ideaal) en in de brug een superdistortion. mid soldeer ik eruit. dan heb ik wel een gitaar nodig die wat milder is in overal tone.

overigens, 11.5 lbs. das toch ongeveer een kilootje of 5? nou, zoveel weegt deze les paul :D kortom: mijn collectie van zware les pauls wordt weer aangevuld! (niet exorbitant zwaar, maar alsnog pittig!)

Agent_Smith
1 februari 2006, 22:24
Tering! Gaaf man! Gefeliciteerd! Een LP met P90 heb ik ook nog steeds niet. Moet er toch maar es van komen.
Over je custom: ik heb in 1 van m'n customs ook een poos een SuperDistortion gehad maar ben toch al geruime tijd overgestapt naar een Duncan Custom Custom. Ik vond de dimarzio wel de power hebben die ik zocht maar toch wat kleurloos. De Duncan is net zo heftig maar dan een wat betere klankspreiding. Maar goed, iedereen heeft weer andere oren he! Gaaf in elk geval!

Kaïn
1 februari 2006, 22:36
Schitterende gitaar man! Mooi zo die goude hardware op de zwarte finish. Heel stijlvol.
En dunnere halzen dan Ibanez...volgens mij is dat een Maverick hals :hippie:
*houd van z'n mavje* :p

Orpheo
1 februari 2006, 22:37
Tering! Gaaf man! Gefeliciteerd! Een LP met P90 heb ik ook nog steeds niet. Moet er toch maar es van komen.
Over je custom: ik heb in 1 van m'n customs ook een poos een SuperDistortion gehad maar ben toch al geruime tijd overgestapt naar een Duncan Custom Custom. Ik vond de dimarzio wel de power hebben die ik zocht maar toch wat kleurloos. De Duncan is net zo heftig maar dan een wat betere klankspreiding. Maar goed, iedereen heeft weer andere oren he! Gaaf in elk geval!

cker gaaf! ik pm je zo nog ff met een vraagje over die axe (hoeft niet heel t forum te weten :D )

maar over de pickupkeus: ik vind de superdistortion ook niet ideaal, maar de pup die ik echt lekker vind in een LP, in de brug, is de x2n. heel heel veel power, maar kleurt je sound weinig. de kleuring die hij heeft is de "sound" van het hout, nekverbinding, toets, etc etc. heel neutraal eigenlijk, maar wel high output. nja, ik begin met de superdistortion, bevalt die in een keer, blijft ie, wordt t m niet, gaat ie in een andere gitaar die ik heb liggen, en gaat de x2n erin!

Orpheo
1 februari 2006, 22:48
Schitterende gitaar man! Mooi zo die goude hardware op de zwarte finish. Heel stijlvol.
En dunnere halzen dan Ibanez...volgens mij is dat een Maverick hals :hippie:
*houd van z'n mavje* :p


dun halsje...doet me denken aan een carvinhals die ik onlangs zag :D wat een hals van een 12 string, en dat ding had meer carbonvezel en trussrods ter versteviging van hout :D

dano
2 februari 2006, 00:10
vet! p-90's zijn lekkkkkkkkkkkkkkkerrrrrrrrrrrrr!! (ik heb een GEM sapphire)

en welke serie is het nu precies (geen GEM las ik, maar wat dan?)

Chaos_theory
2 februari 2006, 00:13
Ik heb zelf ook een les paul lite met de 59 hals. Moet zeggen, een van de lekkerste halsen waar ik ooit op heb gespeeld, al hou ik ook wel erg van de dunnere dingen als Wizards of Jackson halzen.

Je zou eens voor de grap moeten kijken naar de Washburn Face Eraser. Jonathan Donais (Shadows Fall, lead) zijn signature models, erg goeie gitaren. Toen ik heb sprak bij het concert in de paradiso zij hij zelf dat het een wat chunky'er hals was, beetje les paul is, maar niet super big. Denk zelf dat ie wel een beetje bij de 59 profiel in de buurt komt.

Orpheo
2 februari 2006, 00:14
vet! p-90's zijn lekkkkkkkkkkkkkkkerrrrrrrrrrrrr!! (ik heb een GEM sapphire)

en welke serie is het nu precies (geen GEM las ik, maar wat dan?)

ik ben zoekende. maar ik ga morgen naar de bieb, ff in t gibsonboek kijken.

Punt
2 februari 2006, 19:20
Ik heb ook graag dikkere halzen.
De hals heeft invloed op de toon.
Een dikke hals van een mooi stuk hout speelt en KLINKT geweldig.

Overigens is een R7 die je zelf over laat komen niet veel duurder dan een standaard LP hier.

Orpheo
2 februari 2006, 19:38
Ik heb ook graag dikkere halzen.
De hals heeft invloed op de toon.
Een dikke hals van een mooi stuk hout speelt en KLINKT geweldig.

Overigens is een R7 die je zelf over laat komen niet veel duurder dan een standaard LP hier.

jep, i know. maar ik wil geen goldtop, maar een cherryburst... :hippie:

Anders Destium
2 februari 2006, 19:40
Gefeliciteerd!


Maar dat gewicht... :o ik zou hem daarom alleen al niet willen hebben omdat ik er niet fijn op kan spelen!

Orpheo
2 februari 2006, 19:42
Gefeliciteerd!


Maar dat gewicht... :o ik zou hem daarom alleen al niet willen hebben omdat ik er niet fijn op kan spelen!

tja, ik ben t onderhand gewend :D

love_emo
2 februari 2006, 19:46
Gefeliciteerd!


Maar dat gewicht... :o ik zou hem daarom alleen al niet willen hebben omdat ik er niet fijn op kan spelen!

werken met die hap!! ROCK!! gefeliciteerd, gibson a gogo!!

Tupelo
2 februari 2006, 19:52
Sweet!!!!!!!!!!!!!!!! :p

d'oh
2 februari 2006, 21:28
goed bezig orpheo :D

SBloke
2 februari 2006, 21:43
en de loeidikke halzen van arirang.



Goed dat ik het lees, ik was alweer vergeten dat er hier zoeentje stond waar nog een hoop werk aan zit...

Gelijk even uit de berging halen en kijken hoe het met d'r is.. :)

robert-gitarist
2 februari 2006, 21:55
Die openings post is heel herkenbaar :D
Ik heb 3 jackson's,een bloedmooie Fender Sambora,ibanez les paul custom etc. Maar heb nu sinds kort een Epi Les Paul erbij en ik speel echt alleen nog maar op die.Ik heb ook een super zwak voor Les Pauls :| en ik moet zal nog keer een Gibson Les Paul stadaard/classic erbij hebben.Ik geil gewoon zwaar op die dingen.Feedback Apeldoorn heeft een Classic 1960 in de etalage staan en ik zag dat ding en stond zowat te rukken voor die ramen :O :D Zo mooi dat ding..

Anyway veel plezier ermee man!

Orpheo
2 februari 2006, 22:56
Die openings post is heel herkenbaar
Ik heb 3 jackson's,een bloedmooie Fender Sambora,ibanez les paul custom etc. Maar heb nu sinds kort een Epi Les Paul erbij en ik speel echt alleen nog maar op die.Ik heb ook een super zwak voor Les Pauls :| en ik moet zal nog keer een Gibson Les Paul stadaard/classic erbij hebben.Ik geil gewoon zwaar op die dingen.Feedback Apeldoorn heeft een Classic 1960 in de etalage staan en ik zag dat ding en stond zowat te rukken voor die ramen Zo mooi dat ding..

Anyway veel plezier ermee man!


plezier ermee gaat wel lukken :D les pauls doen t m voro mij gewoon :D ik heb vandaag weer een leuke tele en een PRS tremonti sig geprobeerd... de tremonti was goed, super zelfs. de tele was ook leuk, maar de joe perry sig was toch lekkerder dan beiden bij elkaar. in tone en feel :D (en t was maar een epi! :D) overigens, de perry sig is echt een lekkere bak voor t geld! ik zou de gibson nooit NOOIT kopen, maar de epi is zeker tof!

sugarfish
3 februari 2006, 09:08
Welcome to the wonderfulll world of P90's!

Zoals Dano ook zal beamen!!
Mooie gitaar, plezier ermee!

Orpheo
4 februari 2006, 23:45
Welcome to the wonderfulll world of P90's!

Zoals Dano ook zal beamen!!
Mooie gitaar, plezier ermee!

thank you :D ik heb ooit een PRS mcCarty bespeeld met p90's op een vox ac30, en sindsdien MOET ik nog zo'n ding hebben. eind van de maand komt er een Vtwin in huis (na een jaar denken en andere dingen gekocht te hebben), kan ik mn marshall als soort "homebase" gebruiken, en dat pedaal gebruiken om treble te boosten, etc ertc etc.

dano
5 februari 2006, 01:44
Welcome to the wonderfulll world of P90's!

Zoals Dano ook zal beamen!!
Mooie gitaar, plezier ermee!


tijd voor een p90 fanforum:P kolere wat zijn die dingen toch lekker. Ben eigenlijk benieuwd, vakt er met 2 p90's ook nog wat leuks te schakelen. Ik bedoel met humbuckers kan je ze uit fase zetten of splitten. Zijn p90's ook nog te modden zegmaar?

drap
5 februari 2006, 02:01
plezier ermee gaat wel lukken :D les pauls doen t m voro mij gewoon :D ik heb vandaag weer een leuke tele en een PRS tremonti sig geprobeerd... de tremonti was goed, super zelfs. de tele was ook leuk, maar de joe perry sig was toch lekkerder dan beiden bij elkaar. in tone en feel :D (en t was maar een epi! :D) overigens, de perry sig is echt een lekkere bak voor t geld! ik zou de gibson nooit NOOIT kopen, maar de epi is zeker tof!

Voor zover ik op de hoogte ben zitten er in de Epi-uitvoering ook precies dezelfde elementen in als die van Gibson. Ze zijn dan ook aardig wat duurder als een standaard Epi Les Paul, maar toch vele malen goedkoper als de echte