PDA

View Full Version : LOI basgitaar-cursus



Mystic
1 februari 2006, 20:37
Ik zit erover te denken om een basgitaarcursus te nemen van de LOI of een vergelijkbare cursus, vooral omdat het echt bergen geld scheelt in vergelijking met een muziekschool of particuliere leraar.

Heeft er iemand ervaring met de LOI basgitaarcursus? en zo ja, wat vond je ervan?

voor anderen: http://www4.loi.nl/Hobbyenvrijetijd/Muziek/PRD_000182?dct=detail

dit brengt je naar een infoscherm met daarop alles wat je moet weten, geef een oordeel a.u.b.

Is dit doenbaar voor een completen gitaar-n00b? of is het echt veel beter een leraar te vinden en dan maar hopen geld uit te geven?

Alvast bedankt voor de moeite :hippie:
Bas Harmsen

olaf reijnders
2 februari 2006, 00:21
Ik heb alleen ervaring met de lessen van de Scheidekker instituut. Ik was blij dat ik eerst een proefles aanvroeg want het was regelrechte kutmuziek waar men mee moest spelen. Mijn advies is om, als je het wat lijkt, eerst een proefles aanvragen. Het beste leer je ook gewoon met privelessen. Kost meer maar je leert sneller.

Anavrin
2 februari 2006, 00:28
Ik heb alleen ervaring met de lessen van de Scheidekker instituut. Ik was blij dat ik eerst een proefles aanvroeg want het was regelrechte kutmuziek waar men mee moest spelen. Mijn advies is om, als je het wat lijkt, eerst een proefles aanvragen. Het beste leer je ook gewoon met privelessen. Kost meer maar je leert sneller.

waardoor de totaalprijs toch weer meevalt ;)

olaf reijnders
2 februari 2006, 01:58
Dat bedoel ik.

Kaboemba
2 februari 2006, 09:12
Kijk als je Bas heet dan zal je hem spelen ook, vind ik een goed uitgangspunt.


Maar ik zou toch opzoek gaan naar een leraar, vaak is dat best te betalen en afhankelijk van hoe lang 1/2 uur tot een uur ben je zo'n 10 tot 25 eur kwijt. 25 euro vind ik echt te duur maar zeg zelf als het een geschoolde leraar is en geen student die bij verdiend dan is 25 euro een belachelijk uur loon.

Maar goed zoeken en is kijken in de plaatselijke muziek winkel kan je best een goede leraar vinden voor zo'n 15 euro per uur.

En geloof me dan leer je meer veel meer dan via de loi.

hoofd
2 februari 2006, 10:32
Helemeel met bovenstaande reacties eens. Juist als beginner heb je een leraar nodig die je goed de basis kan laten zien en leren. Een verkeerde techniek is snel aangeleerd. Dus gewoon even zoeken naar een leraar, daar heb je echt veel meer aan.

Mystic
2 februari 2006, 16:24
ok, thx, ik heb nu een leraar gevonden die 30 minuten les geeft voor 14,50 euro, ik zal daar eens gaan kijken.

Als dat niet lukt is er altijd de LOI cursus nog :P

thx voor het advies
Bas Harmsen

Primitive
2 februari 2006, 19:24
tering wat duur eigenlijk, of wel goedkoop, ik had les voor 10 pleuris per uur

Mystic
2 februari 2006, 19:58
van een bekende toevallig?? want zo ja, dan is het logisch dat je een discount krijgt. :P

die 14.50 is de goedkoopdte die ik t.n.t. heb kunnen vinden...

Anavrin
2 februari 2006, 20:38
Mijn gitaarleraar kostte me 25 gulden per uur, en dat was geen bekende van mij, maar wel een bekende gitarist... Was toen nl de gitarist van de Brotherhood Foundation, en is nu bekend met Wealthy Beggar.

guitartub
3 februari 2006, 16:58
Een schriftelijke kursus gitaar of basgitaar gaat NOOIT werken, niet doen dus.

Primitive
3 februari 2006, 17:43
van een bekende toevallig?? want zo ja, dan is het logisch dat je een discount krijgt. :P

die 14.50 is de goedkoopdte die ik t.n.t. heb kunnen vinden...

het was niet van iemand die ik ken, men vader kende toevallig zijn ouders maar ook niet heel goed ofzo..... maar om dan al korting te geven=], gewoon een eerlijke bassist :hippie:

polysix
10 februari 2006, 01:48
Ook belangrijk, een leraar kan zich aan jou aanpassen, kan jou bepaalde dingen leren als je daar om vraagt, bij die cursus dus niet.

olaf reijnders
10 februari 2006, 18:02
Inderdaad. Een leraar houdt rekening met jouw kwaliteiten. Als je sneller gaat wordt je niet opgehouden. Ik was klaar met een jaar priveles.

Mystic
11 februari 2006, 12:37
Ok, maar punt is, als ik die leraar neem (lol) kan ik maar 2 keer in de maand oefenen, anders gaat mijn geld er wel heel snel door

Die LOI cursus kan ik oefenen wanneer ik maar wil...

wepp
11 februari 2006, 12:41
ow....oefen jij alleen als de leraar erbij is? Dan zul je uiteindelijk net zo goed worden als ik! Ook niet dus.....

Een leraar geeft je natuurlijk materiaal mee waar je mee aan de slag kan. Het verschil zit hem erin dat hij je bij kan sturen als je de foute kant uit gaat.

(zegt een bassist die nooit les heeft gehad en altijd veels te weinig oefent)

Grtz
Wepp

Mystic
12 februari 2006, 09:37
Goed punt...:P

guitartub
12 februari 2006, 19:37
Oefenen doe je natuurlijk iedere dag (iig zoveel mogelijk). Zeker als je als ik een hoop geld uitgeeft aan een bevoegde (conservatorium afgestudeerde) docent. Anders zal je ontwikkeling dusdanig langzaam verlopen dat op een gegeven moment het lesgeven voor een docent ook niet meer te doen is. Het is mij weleens overkomen dat ik zelf leerlingen weg heb moeten sturen omdat ze voor het instrument toch niet gemotiveerd waren en hun (vrije) tijd liever vulden met voetballen, zwemmen paardrijden hockey etc.
Moet je uiteraard zelf weten maarrrr.... Oefenen tijdens de les of een uurtje voordat je naar les gaat, daar leer je natuurlijk HELEMAAL NIETS van.
Mijn motivatie voor het wegsturen was dan even simpel: Zonde van jouw centjes en mijn tijd!

Mystic
12 februari 2006, 21:09
ok, maar als ik dus laten we zeggen 2 halve uren per maand les heb, en thuis elke dag ook nog n half uurtje aanklooi zou het goed te doen moeten zijn???

Joey Handsome
12 februari 2006, 21:53
ok, maar als ik dus laten we zeggen 2 halve uren per maand les heb, en thuis elke dag ook nog n half uurtje aanklooi zou het goed te doen moeten zijn???

ja joh, gewoon elke dag pingelen, maak van dat halve uurtje een uur en dan komt het helemaal goed, na een tijdje wordt je wat beter en begin je de smaak te pakken te krijgen en wil je misschien nog wel langer spelen :B

Mystic
13 februari 2006, 17:49
nog n vraagje, heb nog geen lessen gehad, maar ben wel wat aan t aanklooien op mijn gitaar, hoe groot is het risico dat ik mezelf iets heel verkeerds aanleer (houding ofzo) wat mijn spel later beinvloed??

guitartub
15 februari 2006, 09:56
Precies daar heb je die leraar voor, een goede zal zo kunnen zien of je houding verkeerd is. Bovendien verteld je lichaam je dat wel wanneer er van alles pijn gaat doen, leer daarnaar te luisteren. Als je net begint raad ik altijd aan 5 a 10 minuten, maar wel iedere dag, da's altijd beter dan een uurtje voordat je naar les gaat. Als dan je vingertjes en pols minder zeer gaan doen en je oefeningetjes gaan beter lopen en klinken dan kan je altijd uitbreiden.