PDA

View Full Version : help plzz ffe snel



jjason
1 februari 2006, 19:12
heey iedereen ik had een vraag:
ik ga wil graag een elektrische gitaar kopen maar omdat mijn moeder geen tweedehands wil kopen zag ik er 1 bij kijkshop

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&world=&category%5Fname=&subcategory=&product%5Fid=103741&variant%5Fid=103741

maar in de winkel is het een hele pakket voor 150 euro, het is maar om te beginnen dus niet profesioneel gewoon om te beginnen is dit een goeie gitaar?
zo niet hebben jullie dna betere links voor mij, het liefst in amsterdam

alvast bedankt groetjes jason

Rude Perception
1 februari 2006, 19:15
KOOP DIT NIET!
Dit is niet eens goed voor de open haard.

Ga naar een muziekwinkel. (dirk witte, dijkman muziek) en laat je daar informeren. Waarschijnlijk is een Ibanez Jumpstart wel aardig voor je. Maar beter zou ik doorsparen en toch tweedehands iets leuks kopen. Kan je altijd weer doorverkopen als je het toch niets vindt. Voor de veiligheid zou ik dan een vriend/kennis meenemen die gitaar kan spelen.

STW
1 februari 2006, 19:16
hm ja een goede gitaar zal het niet zijn voor dat geld
maar ik ben ook op een slecht ding begonnen, en dat was duurder dan dit
je zult op een gegeven moment wel een beter willen als je een betere gitarist word

Bram+
1 februari 2006, 19:17
1. gebruik de zoekfunctie.
2. Koop géén gitaren bij de kijkshop (tenzij je gewoon troep wil).
3. Gitaren tweedehands kopen is nog steeds de beste/goedkoopste optie.

timbo
1 februari 2006, 19:18
eerlijk gezegd dit is slecht nagemaakte poep

iwamoto
1 februari 2006, 19:27
ik zou het als ik jou was niet doen, ik bedoel, je hebt beginners gitaren, en je hebt brandhout, als ik dit ding zie, zou ik nog liever een stagg kopen, en dat zegt veel :D nee, ik zou bijv. kijken voor bijv. een ibanez jumpstart, zoals al werd gemeld, daar heb je echt veel meer aan, enne, zeg maar tegen mama, dat camiel van het forum zegt dat er echt niets mis is met 2e hands gitaren, wel echt zeggen he :D

voor de oplettende kijker, er staat amuse, je ziet een phoenix, lekker dan van kijkshop :D zou de echte te erg zijn om te laten zien? :D

jjason
1 februari 2006, 19:30
maar wat moet ik dna kopen ik wil er zo snel mogelijk 1 en zo slegt is ie tog oowk weer niet gewoon om erop te leren spelen en je krijgt er setje snaren versterket stemfluit gitaar tas plectrum en de versterker gewoon om erop te leren spelen maar mn butget is 170 euro voor een gitara+versterker maar voor een beginner is ie tog oowk weer niet so slegt?

Lucky
1 februari 2006, 19:33
bijna net zo slecht als jouw spelling.

seriously. het is zonde van je geld!

iwamoto
1 februari 2006, 19:36
kijk zie het zo, al die extra's die je erbij krijgt, zijn gewoon simpelweg lokkertjes, je denkt, ik krijg een gitaarband, je krijgt een ding waar je nog geen speld aan durft te hangen, ik adviseer je echt om een beter pakket te kopen, en ik weet hoe je je nu voelt, je wil graag beginnen met spelen, maar anders krijg je hier ECHT spijt van

Bram+
1 februari 2006, 19:36
4. Omdat dat nou eenmaal gehanteerd wordt hier op het forum: probeer zoveel mogelijk de algemene spelling te gebruiken (dan word je ook sneller geholpen).
5. Tja, voor een beginner lijkt het misschien voldoende, maar het blijft ook 150 euro weggegooid. Als je gitaar spelen echt leuk vindt, wil je al snel beter, en het kan véél beter dan deze set. Voor 150 kan het ook beter. Laat je adviseren in een echte muziekwinkel. Evt. voor een paar tientjes meer kun je al een leukere set bij elkaar krijgen.

jjason
1 februari 2006, 19:39
maar waar kan je een goede beginnersset kopen??? regio amsterdam?
ik wil zo snel mogelijk een elektrische gitaar kopen hebben jullie tips links of andere dingen post ze dan plzzz, p.s. geen tweedehands want dat wil mn moeder niet:S:P


alvast bedankt groetjes jason

iwamoto
1 februari 2006, 19:48
nou mister jason, ga lekker naar dijkmans muziek bij de rozengracht, ik ben er wel eens geweest, daar kunnen ze je tenminste echt advies geven, en ik weet zeker dat je daar WEL slaagt, dus ik advieseer je met klem, (met klem ja) om daar t gaan kijken

jjason
1 februari 2006, 19:48
is deze dan beter hij is wel wat duurder http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=1388

en beter:P?, dat heb ik er nog net wel voor over meer niet.

Fuhgawz
1 februari 2006, 19:52
Ja idd, al een stuk beter.

Bram+
1 februari 2006, 19:52
Sowieso beter.

marter544
1 februari 2006, 19:52
Hoe oud ben je? Als je 14 of ouder bent, zou ik een folderwijk nemen, of vakken vullen. Want voor zegmaar 250 euro heb je een mooie set, die 100x beter is als dat ding. Bijvoorbeeld:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=DEANEVOXM en een versterker:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=231560949

Zit je dus op 170 euro, en dan voor 20 euro een kabeltje en plectra erbij, en je bent de man. Die ibbie jumpstart is wel goed, maar voor dat geld zou ik toch dit setje nemen, want aan die trem heb je niks, en die versterker is ronduit waardeloos(ik kan het weten, ik heb er 1, maar speel nu gelukkig op een buizen).

jjason
1 februari 2006, 19:54
ik ben pas 12 geworden

marter544
1 februari 2006, 19:57
Ow, naja, ik zou toch die dean en die fender kiezen boven dat jumpstart pakket, heb je voor hetzelfde geld beter spul. Moet je wel ff een eindje rijden, naar rotterdam of utrecht.
Die ibanez gitaar zelf(dus niet de versterker), is wel een fijne gitaar. Heel mooi om mee te beginnen.

jjason
1 februari 2006, 19:57
ik neem denk ik gewoon deze http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=1388

das tog goewd?

marter544
1 februari 2006, 19:59
Jewel, is prima spul hoor, die ibanez. Scheelt ook benzinekosten :satisfie: . Is heeeeeeel wat beter dan die kijkshop-rommel.

jjason
1 februari 2006, 20:02
dus goewd als ik hem neem ik heb het geld al dna haal ik em deze week:D

iwamoto
1 februari 2006, 20:17
blij dat je de goede keus hebt gemaakt, en niet vergeten ons op de hoogte te houden he :D

chennie
1 februari 2006, 21:19
pfffieuw gelukkig goed om te lezen dat je niet voor de kijkshop gaat. Je wilt er op leren spelen, dus goedkopp mogelijk, vertrouw me, je kan er niet eens op leren ;)

In ieder geval veel succes !

Nickname
1 februari 2006, 22:54
Gelukkig zeg.. die kijkshop rommel hebben ze vanuit een een of ander apenland laten komen waar het was afgekeurd als brandhout.. dus proberen ze het hier maar als een gitaar te slijten :chicken: