PDA

View Full Version : Vraag over eindbuizen



casper innosence
1 februari 2006, 17:42
Ik heb zojuist mn eindbuizen binnen gekregen van Beyers music. NOg even een vraag voor de zekerheid. Ik heb een Triple recto. Als ik het goed heb moet ik de buizen er volgens deze manier in steken C B A A B C klopt dit of heb ik het verkeerd.

Alvast bedankt,

jw009
1 februari 2006, 17:45
volgens mij kan je ze er gewoon inpleuren, geen probleem. Heb ik zelf ook gedaan en nooit problemen gehad. Maar wacht nog maar even voor de zekerheid tot dat de kenners je wat advies geven.

Negative K3 fan
1 februari 2006, 18:31
waar staan de A's B's en C's voor?

casper innosence
1 februari 2006, 18:37
de volgorde van buizen: c = matched pair b + matched en a= matched

Negative K3 fan
1 februari 2006, 18:55
als het goed is zijn ze toch alle 6 gematcht?

chennie
1 februari 2006, 19:03
Ik weet van de dual recto dat het net als de markIV BAAB is. Dan kan je ze eruit trekken om van 100 naar 50 watt te gaan, zoals je wel eens ziet bij die marshalls. Hoe dat bij triple recto's zit weet ik niet.
Ik zou zeggen mail mesa zelf. Laatste paar weken heb ik nogal wat heen en weer moeten mailen. Nette klantenservice.

info@mesaboogie.com

Leg je probleem goed voor en maak ze duidelijk dat je een mesa bezitter bent. Je kunt versteld zijn wat ze doen voor mesa eigenaren. Ik had eerst een korte vraag gesteld. Kreeg ik als antwoord dat ze het te druk hadden voor technische ondersteuning. Daarna alles netjes uitgeled, serienummers bij gegooid. Kreeg dezelfde dag nog een uitgebreid antwoord.

casper innosence
1 februari 2006, 19:09
ja heb net een maat geraadpleegd, en ik had inderdaad 3 gematchede paren. dus dan maakt het niet uit toch?

over mesa zelf ze kunnen inderdaad snel zijn, maar ik had gevraagd of ze wisten wanneer mijn 3kanaals (dus een tamelijk nieuwe) triple rectifier gemaakt was. kreeg ik n reply dat et omstreeks 92 moest zijn. wat dus ook niet kan kloppen. maar goed zal wel met drukte te maken hebben.

Negative K3 fan
1 februari 2006, 19:19
als het van die mesa buizen met codes zijn zou het heel weinig uit moeten maken en zou het een gematcht sextet moeten zijn...

chennie
1 februari 2006, 19:23
daar heef negk3 een punt. Casper waar heb je de buizen vandaan en hoe weet je dat je de buizen hebben, dat ze in de juiste bias categorie vallen voor je recto?

casper innosence
1 februari 2006, 19:36
tzijn mesa boogie str 430 6l6gc yellow, zoals er inzaten. buizen hebben op de socket allemaal het zelfde getal staan. en dat was bij de vorige set ook zo. zou dus goed moeten zijn?

in iedergeval bedankt voor het advies/de hulp

Negative K3 fan
1 februari 2006, 19:39
dan gaat het dus om een gematcht sextet en maakt het helemaal niets uit welke buis waar komt... gewoon plug'n'play!

casper innosence
1 februari 2006, 19:46
MOOI :D dan komt dat helemaal goed hehe \m/

chennie
1 februari 2006, 19:59
Inderdaad, allemaal zelfde kleurcode. Prik maar raak !
Waar heb je die buizen vandaan en hoeveel kosten ze per paar ?

casper innosence
1 februari 2006, 20:11
gekocht bij beyers in bochum (www.beyersmusic.de) voor 47 euro per paar en 5 eurotjes verzendkosten. (ter vergelijking: in NL 2 zaken prijs laten maken en die kwamen allebei op een 70 euro per paar, excl een eventuele korting) kheb ook nog 5 nieuwe preamp tubes liggen (a 15 euro tegen over 19 hier), maar daar gaan we nog mee aan de slag, de powertubes waren echt nodig.

chennie
1 februari 2006, 21:04
ik kan op die site geen pagina vinden over de buizen. Help ?

casper innosence
1 februari 2006, 22:23
ffkes mailen ;) ik kon et ook niet vinden, maar ik ben ooit daar geweest. Als je de volgende man mailt heb je iemand die er kaas van gegeten heeft: Lars@beyers-music.de die heeft mij iig netjes geholpen. eerst gemaild daarna ekkes gebeld (gaat sneller) en vervolgens nog efkes via mail bevestigd. Werkte beter dan Music produktiv of Thomann waar ze mij een set STR440's wilden aansmeren om dat de STR 430's opwaren en niet meer geleverd zouden wordne.

chennie
1 februari 2006, 22:49
dan kom ik op de volgend evraag: wat is er minder dan met str440 vergeleken met str430 ?

casper innosence
2 februari 2006, 17:00
geen idee, maar om een bias probleem te voorkomen (zo veel verstand heb ik nou ook weer niet van :P) wilde ik gewoon graag de str430's hebben. Maar beyers was uiteindelijk ook nog es de goedkoopste. en omdat ik daar ook mn gitaar gekocht heb had ik al (goede) ervaringen met deze winkel..