PDA

View Full Version : Vox AC30BM



Tall
1 februari 2006, 15:40
Er komt een Vox AC30 Brian May Signature!!!!

IK BEN ZEER BENIEUWD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Scali
1 februari 2006, 15:44
Ik ook. Is er iets bekend van de verschillen met een normale AC30? Zit bv de treble-booster nu in de amp geintegreerd?

Negative K3 fan
1 februari 2006, 15:47
link??

100000

Neals
1 februari 2006, 16:21
Een Brian May signature???? Moet ik daarbij een grootverpakking voorstellen?

Michael AE
1 februari 2006, 22:02
1 knop! Volume!

mayniac
1 februari 2006, 22:23
Als ik een gok mag doen zou ik zeggen dat het een gestripte versie wordt met alleen het 'normal' kanaal, aangezien Brian May het top-boost en tremolo kanaal niet gebruikt. Zijn eigen versterkers zijn ook op deze manier gemodificeerd.

ieme
1 februari 2006, 22:43
Als ik een gok mag doen zou ik zeggen dat het een gestripte versie wordt met alleen het 'normal' kanaal, aangezien Brian May het top-boost en tremolo kanaal niet gebruikt. Zijn eigen versterkers zijn ook op deze manier gemodificeerd.


dat klopt, het word een dure handwired amp...

birt
1 februari 2006, 23:43
ik zie nu dit topic.. heb in het andere brian may topic al fotos gepost, zal ze hier ook maar zetten:
http://formusiciansonly.com/pics/NAMM2006/063Vox.jpg
http://formusiciansonly.com/pics/NAMM2006/064Vox.jpg

Negative K3 fan
1 februari 2006, 23:51
:o wow

geniale features!

Dude
2 februari 2006, 00:02
hahahaha mega cool man !!

inderdaad 1 knop ! gat in de markt denk ik !! tenzij die ontzettend overpriced is !

hoop dat ze snappen dat als ze dit voor normale bedragen verkopen ze veel meer winst maken dan dat ze ze alleen aan heeeele rijke mensen kunnen verkopen !

zoiezo jammer dat veel amp bedrijven die formule niet helemaal snappen trouwens..

Negative K3 fan
2 februari 2006, 11:42
maarja, dat wordt lastig als er geen input jack aanwezig is :S

Firebird
2 februari 2006, 12:00
Nou... volgens mij wordt dat een behoorlijk prijzige boel (en dat voor 1 volume knop)... want volgens Vox komt deze AC-30 in een gelimiteerde oplage van 500 combo's WorldWide... and never to be repeated...

@NegK3: haha... zou wat zijn ja... ze hebben m zo simepl gehouden dat ze de input-jack zijn vergeten :P

ieme
2 februari 2006, 19:11
ik denk dat deze combo 2500 euro gaat kosten... no kidding!

Negative K3 fan
3 februari 2006, 13:08
holy fuck, krijg je er dan een brian may gitaar en een originele vintage rangemaster bij?

ieme
3 februari 2006, 14:25
holy fuck, krijg je er dan een brian may gitaar en een originele vintage rangemaster bij?


nee.... helaas, maar een handwired vox in kleine oplage gaat dat wel kosten helaas!!

Negative K3 fan
3 februari 2006, 17:48
beperkte oplage = verzamelaarswaarde en daar heb ik echt een hekel aan, vanavond ga ik mijn vox trouwens verkopen.

ieme
5 februari 2006, 14:57
beperkte oplage = verzamelaarswaarde en daar heb ik echt een hekel aan, vanavond ga ik mijn vox trouwens verkopen.


zo is ook snel gegaan! kunnen Gibson ES135 verkopers nog wat van leren!

Negative K3 fan
5 februari 2006, 18:33
je moet op een gegeven moment gewoon knopen gaan doorhakken

ieme
6 februari 2006, 16:59
http://www.brianmay.com/brian/briannews/newspix/06/vox_ac30bm_top_190.jpg

Limited edition VOX Brian May AC30 Combo offers legendary Queen guitarist’s live sound 26-Jan-06

Queen’s Brian May, known for his wall of VOX AC30s, is lauded for having one of the most recognizable guitar tones in the history of rock. Guitarists who wish to emulate that sound may now be able to get closer to it with the new VOX Brian May Limited Edition AC30 Combo (AC30BM) - a streamlined recreation of May’s famed stage amplifier and boost pedal set-up, with a limited worldwide run of only 500 amplifiers.
Designed to sound identical to May’s legendary live/stage setup with slightly more versatile features, the 30 Watt AC30BM has a built-in foot-switchable boost circuit (rather than Brian’s separate treble/mid boost pedal), a back panel 15 Watt switch that performs a true power reduction by changing the number of tubes, biasing values, and output transformer impedance — all of which allows the user to achieve the legendary Brian May tone at lower volume. In addition, the amplifier employs 2 x 12AX7/ECC83, 4 x EL84 and 1 x GZ34 tubes.

Predominantly hand-wired, the AC30BM stays true to the original with components mounted on turret tags; however some modern printed circuit board construction is employed for adding more stability to the amplifier’s performance with no loss of the original tone. Other features include built-in treble/mid single transistor boost circuit with gain and bypass panel switches, two Celestion/VOX Alnico Blue 12" 15 Watt loudspeakers and a supplied external footswitch.

The amp features Brian May’s signature logo on the control panel, and comes complete with a durable padded vinyl cover embroidered with Brian’s signature, as well as a product introduction from Brian himself with the user manual.

Price and Availability: The VOX AC30BM is available March 2006 with a U.S. MSRP of $3000.

Axelll
6 februari 2006, 17:01
Holy crap!

Dude
6 februari 2006, 17:04
sja als je helemaal brian may / queen fan bent kan ik me er wat bij voorstellen

beetje net als die paarse jimihendrix stack van marshall, als ik die ooit eens tegen kom voor een mooie prijs koop ik die ook meteen !

ieme
26 juni 2006, 22:36
Must Have Must Have....

Wizz
26 juni 2006, 23:32
Hij klinkt dus gewoon wel helemaal te gek, of je nou van BM houdt of niet.
Altijd al gedacht dat hoe minder "poti's" het signaal doorloopt, hoe beter de sound uit de speakers knalt, en zie hier het ultieme bewijs van die visie !

Wizz

paulusdeBKB
26 juni 2006, 23:42
Heb je hem al geprobeerd whizz? Op zich ben ik het wel eens met je visie: hoe minder componenten hoe beter. Maar dat ding moet wel PRECIES je smaak zijn. Beetje laag bij, hoog af kan al niet. Lijkt me een geweldige amp voor een stevig potje gitaristenmasturbatie in een fijne SM-kelder (met gewatteerde muren natuurlijk, anders klinkt het zo badkamerachtig) dus ondanks dat ik mezelf er niet mee op het podium zie staan zou ik hem graag hebben. Past mooi in MIJN kelder! Mouwhahahahahaha!

Negative K3 fan
27 juni 2006, 20:49
Hij klinkt dus gewoon wel helemaal te gek, of je nou van BM houdt of niet.
Altijd al gedacht dat hoe minder "poti's" het signaal doorloopt, hoe beter de sound uit de speakers knalt, en zie hier het ultieme bewijs van die visie !

Wizz

op een of andere vreemde manier is het wel zo dat minder componenten vaak gelijk staat aan meer tone..... blijft apart het?

Michael AE
27 juni 2006, 20:54
Ik heb hem vandaag getest, en het is waar. Dit ding geeft pure toon, niets meer niets minder. Wil je toonregeling? Pas je spel aan en pak een andere gitaar. Werkt echt!

Negative K3 fan
27 juni 2006, 21:01
i know :) die black beauty is trouwens ook niet mis :o

Chris Winsemius
27 juni 2006, 21:09
Brian May stoorde zich vooral aan de invloed v/d toonregeling; beïnvloedt de "fase-zuiverheid" om het zo maar te zeggen en hij doelde niet eens zo zeer op de "toonregelende" werking v/d tonestack.

Waar staat trouwens zo'n BM, ben wel even benieuwd :)

Scali
27 juni 2006, 21:17
Krijgen we straks ook de AC30 BM-mod? :)
Gewoon de hele tonestack en alles eruit knippen en alles direct doorverbinden :)

Negative K3 fan
27 juni 2006, 21:18
Krijgen we straks ook de AC30 BM-mod? :)
Gewoon de hele tonestack en alles eruit knippen en alles direct doorverbinden :)

hmm volgens mij heb je neit zoveel verstand van ac30s :)

wat ois trouwens het fase probleem waar BM last van had chris? de invloed van de condensatoren?

Scali
27 juni 2006, 21:19
hmm volgens mij heb je neit zoveel verstand van ac30s :)

Volgens mij neem jij alles te serieus. Komt een beetje dom over :)

Negative K3 fan
27 juni 2006, 21:30
mwah, als je ooit een ac30 zou hebben bespeeld dan zou je namelijk weten dat alleen het brilliant kanaal van de tone stack gebruik maakt :) die hard brian may fans zul je niet levend die 2 inputs zien gebruiken

Scali
27 juni 2006, 21:39
mwah, als je ooit een ac30 zou hebben bespeeld dan zou je namelijk weten dat alleen het brilliant kanaal van de tone stack gebruik maakt :) die hard brian may fans zul je niet levend die 2 inputs zien gebruiken

Je blijft het serieus nemen he? ;)
Als je je zo nodig aan mij wilt meten, spreken we wel een keer af voor een jamsessie, okee?

Chris Winsemius
27 juni 2006, 21:41
Krijgen we straks ook de AC30 BM-mod? :)
Gewoon de hele tonestack en alles eruit knippen en alles direct doorverbinden :)

Ha ha!
Nope, helemaal gratis: de pre BM mod:
normal channel gebruiken en alle andere buizen d'r uit donderen.

Chris Winsemius
27 juni 2006, 21:44
Je blijft het serieus nemen he? ;)
Als je je zo nodig aan mij wilt meten, spreken we wel een keer af voor een jamsessie, okee?

Maar Jimi Hendrix speelde veel beterder gitaar dan ons allemaal ici..............
Hij verkocht zelfs plaatjes.

LOL

Scali
27 juni 2006, 21:46
Maar Jimi Hendrix speelde veel beterder gitaar dan ons allemaal ici..............
Hij verkocht zelfs plaatjes.

Ja, die flauwekul hebben we al vaak genoeg gehoord :P

Chris Winsemius
27 juni 2006, 22:00
Ja, die flauwekul hebben we al vaak genoeg gehoord :P

Kom maar hier langs :)

Ik wil nu echt niet verder gaan met zulke discussies maar 't is wel 'n beetje op het nivo van "ick speul beterder chitaar dan jei" imho

't Is 'n forum en iedereen verteld over zijn ervaringen/etc. ...

Negative K3 fan
27 juni 2006, 22:01
Je blijft het serieus nemen he? ;)
Als je je zo nodig aan mij wilt meten, spreken we wel een keer af voor een jamsessie, okee?

ik ben een serieus mens en ik wil me niet met jou meten :)


maar je wist het niet hahaha

Scali
27 juni 2006, 22:27
Kom maar hier langs :)

Ik wil nu echt niet verder gaan met zulke discussies maar 't is wel 'n beetje op het nivo van "ick speul beterder chitaar dan jei" imho

Het ging vooral om de sound...
Ik ben zelf Brian May-fan, en ik doe ook oa het Brian May-geluidje, met treble booster enzo. Wil ik graag demonstreren hoor.
Ik heb trouwens een gruwelijke hekel aan Jimi Hendrix.

Daniël_san
27 juni 2006, 22:31
Ik heb trouwens een gruwelijke hekel aan Jimi Hendrix.
Cultuurbarbaar!! :p (nee hoor) Hoezo vind je Hendriks zo slecht dan? Te veel van hetzelfde in zijn spel?

Scali
27 juni 2006, 22:32
Cultuurbarbaar!! :p (nee hoor) Hoezo vind je Hendriks zo slecht dan? Te veel van hetzelfde in zijn spel?

Dat staat vast wel ergens in een Jimi Hendrix-topic in het Gitaristen-subforum. Laten we het hier bij Brian May en AC30s houden (waarschijnlijk zie je zelf ook wel een bepaald contrast tussen Hendrix en May... dus).

Squier4ever
27 juni 2006, 22:33
wie is hendriks? :D:D:D

Chris Winsemius
27 juni 2006, 23:32
wie is hendriks? :D:D:D

Gitaristje die vooral live lekker vals speelde :D

Tristan
28 juni 2006, 01:56
Meten is weten en Scali alkali...
Ik speul toch veul beterder gitaart dan Monique Hendriks...
:seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf:

Wat een gelul hier...

LordRiffenstein
28 juni 2006, 07:41
Heren, kan het beschaafd, zonder haantjes gedrag en ON topic blijven???

Tristan
28 juni 2006, 16:41
Ja, sorry, het was maar een rijmpje en een geintje, maar ik kon wat er in dit topic gezegd werd ook maar moeilijk serieus nemen en mijn vingers jeukten om daarop te reageren... :D

j.augustus
24 juli 2006, 20:17
Ik heb een 90 iger vox ac 30 combo en kon kiezen bij de koper tussen speakers en heb gekozen voor reissue greenbacks.Ik heb ook nog oude modellen liggen,jaren 70 72 ,maarde reissues klinken het best voor deze versterker,vind ik dan.

Ik heb ook zo'n brain may vbm-1 treble booster combo en als ik doorlus naar het normal kanaal is het vrijwel isdentiek aan may s geluid.Het is niet mijn doel om hetzelfde te klinken,maar het gebeurt zo wel.De vervorming is net genoeg en niet te veel .Vooral op opnames hoor je het mooie toongeluid goed.

De set up klinkt zo behoorlijk muzikaal;een marshall bv is eigenlijk alleen maar hard en flubberig naast de vox.Qua toon gaan andere versterkers het echt niet redden.Ik heb ook een Engl blackmore en die klinkt dikker ,maar binnen een band is ie veel te bruut.dan matched de vox perfect voor mij.Ik gooi er verder geen pedaaltjes tussen,daar hou ik niet zo van en ze zijn minder controleerbvaar.

fullorder
25 juli 2006, 01:12
Heerlijk, goede amps met weinig knoppen. Toch zou ik nooit een amp of gitaar willen hebben die via een signature aan een of andere artiest is verbonden. Hoe goed of legendarisch de artiest in kwestie ook moge zijn.
Krijg dan toch het gevoel dat je met zo'n amp altijd een een soort 'kloon' bent ipv een gitarist die uitgaat van eigen sound, kunde, onkunde, techniek, zwaktes, en meer....
Ach, laat ook maar. Lul een beetje uit m'n nek (teveel bier op een te warm terras). Hoe dan ook, persoonlijk zal ik nooit een signature amp of gitaar of effect of whatever kopen...

Negative K3 fan
25 juli 2006, 16:47
maar op een of andere manier klinken signature amps altijd bijzonder vet, ik noem bijvoorbeeld de Engl ritchie blackmore, peavey 5150 en de carvin legacy, alledrie persoonlijke favorieten van mij.

Michael AE
25 juli 2006, 18:13
Er is ook een hele waslijst versterkers te noemen die niet signature zijn, maar waar zo'n beetje de halve wereldbevolking over speelt. Wat een onzin, zeg. Wat maakt het nu uit of er een handtekeningetje op staat?

Negative K3 fan
25 juli 2006, 19:08
mja ik kan me het bij sommige signature gitaren wel voorstellen, maar signature amps daar heb ik geen krom gevoel bij

j.augustus
25 juli 2006, 19:09
De blackmore versterker heeft inderdaad een onwijze toon.Is heel bruikbaar ,geweldig geluid,maar het meeste van de Engl vind ik nix.Ja de thunder ook goed.

Signature interesseert mij ook niets.Het is een toeval dat zo'n ac 30 met de vmb-1 goed klinkt.Er zit bv gewone diode gelijkrichting in.mara het klinkt toch goed.Je kunt echt spelend je ei kwijt.Maar ik vind Fender versterkers ook te gek ,voor rock hard rock.Marshall vind ik eigenlijk maar zozo.

ieme
2 februari 2010, 20:09
en dan zijn we 4 jaar later en heb ik een zgan Vox AC30 BM gekocht!!! Ik had al een 1990 aniversary TB6 in een mooie witte finish. Ik hoop dat deze BM is wat ik er van verwacht, heb hem blind gekocht en moet nog 3 weken wachten tot ik hem kan bespelen omdat ik op t moment nog in t midden oosten verblijf. maar eind februari zal ik zeker wat fimpjes van deze amp maken en hier posten!!

guitarguru
2 februari 2010, 21:06
Van harte met je aankoop!:mmmm: Ben zeeeer benieuwd naar de beelden en vooral de geluiden. Ben zelf pas overgestapt op Vox Ac30 CCH. Moet nog wel wennen aan het wat trebelige en dunnere (?) geluid (i.v.m. plexi-achtigen), maar vind het clean en crunch erg smeuig en gedetailleerd.
Zoek nog wel een wat dikkere leadtone..... welk pedaaltje?

ieme
3 februari 2010, 04:11
ik heb de CCH ook gehad, heb gemerkt dat hij heel kieskeurig met de speakers is, ik had hem uiteindelijk op een 2x12 bogner greenback kast. Dat trebelige geluid snap ik wat je bedoeld, daar had ik met de cch ook last van als ik een V30 kast gebruikte.
De vox brian may ben ik ook heel benieuwd naar! De dikke lead tone op mijn TB6 krijg ik icm een oude Menatone red snapper en een fulltone octafuzz!

tot later!

guitarguru
3 februari 2010, 05:49
ik heb de CCH ook gehad, heb gemerkt dat hij heel kieskeurig met de speakers is, ik had hem uiteindelijk op een 2x12 bogner greenback kast. Dat trebelige geluid snap ik wat je bedoeld, daar had ik met de cch ook last van als ik een V30 kast gebruikte.
De vox brian may ben ik ook heel benieuwd naar! De dikke lead tone op mijn TB6 krijg ik icm een oude Menatone red snapper en een fulltone octafuzz!

tot later!

Ik heb een Framus 2x12 kastje met G12M20H's. Dat dunne geluid krijg ik dus vooral als ik de kanaalvolumes omhoog draai. Ik hou sowieso niet van voorversterkergain. Ik werk het liefst met pedalen over een vrij cleane versterker. Ik gebruik een T-rex Alberta voor overdrivesounds en een RC booster en een HWA MIG Boost.

ieme
4 maart 2010, 16:14
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/DSC02768.jpg

ja ja, en klinken dat ie doet!!

guitarguru
4 maart 2010, 16:39
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/DSC02768.jpg

ja ja, en klinken dat ie doet!!

Eerst horen, dan geloven!!! :cheerup:

Van harte nog Ieme, nu de filmpjes svp......:rockon:

ieme
4 maart 2010, 16:40
Eerst horen, dan geloven!!! :cheerup:

Van harte nog Ieme, nu de filmpjes svp......:rockon:


trust me....

maar ik zal morgen even filmpjes maken...

guitarguru
4 maart 2010, 16:46
Wat vind je het lekkerst aan de Vox? Ik bedoel, voor wat voor sound ga je. AC30 bespelers zijn er in alle soorten en maten, van super cleane Hank Marvin tot lekker ruige Rory Gallagher, The Edge of Brian May. Verschilt ie dramatisch met jouw TB6?
(Ik vind zelf het cleane geluid, met van die belletjes, nogal een verslavende sound.)

Michael AE
5 maart 2010, 01:20
Mooi, Ieme! Ben heel benieuwd. (Laat je me ook even weten of het gelukt is met die tele? ;) )

ieme
5 maart 2010, 11:11
Mooi, Ieme! Ben heel benieuwd. (Laat je me ook even weten of het gelukt is met die tele? ;) )


Tele gaat em niet worden, vervolg mn zoektocht in nederland of hij moet er toevallig nog zijn als ik eind mei weer in londen ben.
Wanneer gaan we bier drinken (becks smaakt goed!) en gear checken?

Riky
5 maart 2010, 11:27
Heeeuuuul vet! Ben benieuwd naar het filmpje!
Zou je ook verschillende gitaren willen laten horen? Ben namelijk benieuwd hoe de amp klinkt op verschillende gitaren aangezien er geen eq op zit:)

ieme
7 maart 2010, 19:52
Heeeuuuul vet! Ben benieuwd naar het filmpje!
Zou je ook verschillende gitaren willen laten horen? Ben namelijk benieuwd hoe de amp klinkt op verschillende gitaren aangezien er geen eq op zit:)

ik zal morgen even wat fimpjes met diverse amps, pedals en gitaren opnemen om de verschillen te laten horen.

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/DSC02784.jpg

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/DSC02783.jpg

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/DSC02787.jpg

macwilliams
7 maart 2010, 19:55
Hoeveel knoppen heeft die vox?
Welk type is het?

ieme
7 maart 2010, 19:58
Hoeveel knoppen heeft die vox?
Welk type is het?

de brian may met alleen een volume knop.

macwilliams
7 maart 2010, 20:12
Ik lees net even dit topic door. Wat een gaaf ding. Heel bijzonder. Ik ben totaal niet op zoek naar iets dergelijks maar wanneer ik er een tegen kom zal ik zeker niet nalaten om te vragen of ik hem mag uit proberen.

Misschien maakt vox net wel dat kleine ampje dat ik zoek?

macwilliams
7 maart 2010, 20:13
de brian may met alleen een volume knop.

:ok: thanks man, toffe aanwinst.

EGH
7 maart 2010, 20:58
Misschien maakt vox net wel dat kleine ampje dat ik zoek?

Je hebt toch ook al je peavey classic 30?

macwilliams
7 maart 2010, 21:18
Je hebt toch ook al je peavey classic 30?

Delta blues bedoel je? Ja die heb ik nog steeds! Maar die kan ik niet gebruiken op m'n weekend adres. Ik ga zelf een 1*12 cabje maken en dan op zoek.

humbucker
7 maart 2010, 21:27
Als je die peavey niet kan gebruiken, ga je deze ook niet kunnen gebruiken vermoed ik. Het blijft een AC30 hé :)

macwilliams
7 maart 2010, 21:33
Het komt meer door de enthausiaste reakties waarmee voxjes vaak worden omschreven. Dan wekt het een nieuwsgierigheid bij mij op.

EGH
7 maart 2010, 21:33
Delta blues bedoel je? Ja die heb ik nog steeds! Maar die kan ik niet gebruiken op m'n weekend adres. Ik ga zelf een 1*12 cabje maken en dan op zoek.

Oh dacht dat het een classic was, maar idd die. Hoezo die niet dan? Te hard? Want dan gaat deze VOX (30W ook te hard zijn).

macwilliams
7 maart 2010, 21:44
Oh dacht dat het een classic was, maar idd die. Hoezo die niet dan? Te hard? Want dan gaat deze VOX (30W ook te hard zijn).

Laat ik kort zijn. Ik weet wat ik wil maar weet niet wie het me gaat bieden.

EGH
7 maart 2010, 22:21
Laat ik kort zijn. Ik weet wat ik wil maar weet niet wie het me gaat bieden.

Kort: Ja. Duidelijk: Nee. Zoek je niet gewoon een simpel <5W ampje oid?

guitarguru
8 maart 2010, 22:59
ik zal morgen even wat fimpjes met diverse amps, pedals en gitaren opnemen om de verschillen te laten horen.

Ennnnnn??:crazyhappy: Gelukt?? ;)