PDA

View Full Version : Omdat het uit amerika is, is het beter?????



rupke
1 februari 2006, 15:06
Hoi,

Ik lees net een advertentie van ieman ddie zijn randall verkoopt en dit staat in zijn/haar advertentie:

3 kanaals mosfet versterker,gekocht in USA en verscheept naar Holland. Het feit dat hij Amerikaans is betekent dat hij van betere kwaliteit is en dat is zeker te horen.

Even schoppen:

Wat is dit nou voor lulkoek man. Omdat het uit Amerka komt is geen garantie dat het beter is.

Dit wou ik even kwijt

Greetz Rupke

Scali
1 februari 2006, 15:13
Omdat ie uit de USA is, is het een 110v model.
Die moet je dus om laten bouwen tot 220-230v, of met een verhuistrafo werken.
Een andere trafo kan het geluid wel beinvloeden, zo klinken 110v-versterkers soms wat anders dan hun 220v-collega's van hetzelfde type.

In theorie zou het kunnen dat deze versterker omgebouwd is met een betere 220v-trafo dan wat Randall zelf gebruikt, maar volgens mij lijkt het me gewoon onzin.

rupke
1 februari 2006, 15:40
Oh ja dat van die voltage

Dit stond ook in de advertentie:
Bijgeleverd word een volt converter voor het veranderen van 110volt naar 220volt(kost nieuw 50e) en een footswitch. De top is zgan, aangezien hij maar 2x gebruikt is.

maar los daarvan of dat het geluid anders maakt wil toch niet zeggen dat het dan automatisch beter is omdat het uit amerika komt?

Beter of slechter geluid is trouwens toch een subjectief gegeven.

Greetz Rupke

robert-gitarist
1 februari 2006, 15:42
link van advetentie?

Scali
1 februari 2006, 15:43
maar los daarvan of dat het geluid anders maakt wil toch niet zeggen dat het dan automatisch beter is omdat het uit amerika komt?

Het lijkt me inderdaad niet waarschijnlijk dat Randall hun versterkers sorteert op kwaliteit, en de goede voor eigen land houdt, en de troep oa naar Nederland stuurt.
Of nog erger, dat ze een aparte productielijn hebben van lagere kwaliteit voor het buitenland.

Maar die 110/220v zou dus inderdaad verschil kunnen maken.

chennie
1 februari 2006, 16:01
dikke crap dus, als je het mij vraagt.
Pure verkoperspraat.

Waarom ? Het lijkt me stug dat ze top A kwaliteit techniek, materialen en constructies gebruiken voor eigen land en B kwaliteit voor export. Met oog op kosten, winst, efficientie, afzet, dus puur zakelijke aspecten voor een versterker bouwer kan ik dit gewoon moeilijk geloven.

Er zijn wel voorbeelden waar amerikaans spul wel beter is dan europees/export producten, maar nogmaals ik kan moeilijk inzien dat dat ook geldt voor versterkers.

robert-gitarist
1 februari 2006, 16:04
Whahaha heb advertentie gezien op marktplaats :D wat een gelul zeg.
De Randall RH-100 word dus niet in Amerika gemaakt(staat wel iets op de achterkant over Randall USA maar daar is ie niet gemaakt!!!!)En bovendien hij is te duur.Een normale top van Randall kost nieuw 329 euro ;) Dit is echt verkoop gelul.Ik meende dat alleen de duurde series van Randall(zoals de buizenmonsters) in USA gemaakt worden.Maar de RH-100 echt niet.Ik heb zelf een RH-100 ;)

Punt
1 februari 2006, 19:30
Verschuild is met een t (verschuilt) :)

Jay Cal
1 februari 2006, 20:06
Iedereen hier weet toch dat de beste versterkers gewoon uit Amersfoort komen?

e_lukather
1 februari 2006, 20:29
Iedereen hier weet toch dat de beste versterkers gewoon uit Amersfoort komen?

haha zal ik je even wat vertellen... koch versterkers hebben een switch op
de achterkant waardoor je je met gemak je topje in amerika kan aansluiten.

marter544
1 februari 2006, 20:31
Is zo'n ding maar 329 euro? :o Waar???? Daar wil ik wel voor vakkenvullen!

marter544
3 februari 2006, 16:27
Weet niemand waar je die kan krijgen voor 329? :???:

Scali
3 februari 2006, 16:31
Bij Musicstore Koeln?
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_15_GECOMBO_842_GIT0007475-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Stitch
3 februari 2006, 17:46
psssssssssssst.....








(zie mijn sig 8-) )

robert-gitarist
4 februari 2006, 17:01
Weet niemand waar je die kan krijgen voor 329? :???:

Hier in Deventer bij Musica heeft ie gestaan voor 329 ;) adviesprijs was 370 euro :)