PDA

View Full Version : Nieuwe, degelijke semi-akoestische



Fumi SG
1 februari 2006, 15:02
Hoi,

Ik speel al een aantal jaar gitaar. Begonnen op een klassieke gitaar, toen over op elektrisch maar nu zit ik enórm te gassen op een staalsnarige akoestische. Ik koop het liefst gewoon een nieuwe, budget 300-400 euro... liefst minder als dat niet echt te merken is in de kwaliteit.

Ik wil wel een semi-akoestische. Zijn er nog speciale dingen waar ik op moeten letten als ik ga testen?? (ga vrijdag testen)

Ik heb al even bij Ibanez gekeken, daar zitten een paar hele mooie tussen! Zijn er nog bepaalde gitaren die jullie aanraden of júist afraden, waarom?? Ook zie ik verschillende soorten, piëzo of gewoon een element bijvoorbeeld, wat raden jullie aan??

Ik hoor het graag!

Fumi

gertdm
2 februari 2006, 17:35
met dat budget zou ik ook Cort proberen. De kwaliteit van Cort is voor het geld net iets meer dan Ibanez. Maar ik denk dat je er zelf wel uitkomt als je gewoon verschillende gitaren uitprobeert en vooral eerst en vooral kijkt naar hoe de gitaar voor je voelt en hoe de klank is. uiterlijk van een gitaar is zeker ook belangrijk, maar hoe minder fratsen erop zitten hoe beter....want dat betekent dat er meer geld is geinvesteerd in het hout en de constructie....

Verder zou ik voor een piezo kiezen.

Luca P
2 februari 2006, 20:07
Ja daar is Luca P weer! Dit is een semi acoustische gitaar:

http://www.zzounds.com/media/feed/large/GIBES335.jpg

En dit een elektrisch/acoustische:

http://www.music-tenon.com/GUITAR%20(BASS.CLASSIC/THG-73.jpg

Ik neem aan dat je de laatste bedoelt?

Fumi SG
2 februari 2006, 21:13
Jep, ik bedoel inderdaad die laatste. Heb nu geen zin in een discussie dus geef je maar gelijk!:p :)

Verder nog aanraders??

JoostBaksteen
3 februari 2006, 21:56
Verder nog aanraders??

Het standaard praatje van: ga spelen en kijken wat het beste bevalt, smaken verschillen en de ene speelt prettiger dan de ander. Dat is ook weer per persoon verschillend.

Squier4ever
5 februari 2006, 16:06
samick.... voor het geld ook lekker

Squier4ever
5 februari 2006, 16:07
en anders natuurlijk taylor :D:D:D

Utreg
5 februari 2006, 17:20
Je kan sparen voor een Ovation, schijnen geweldige dingen te zijn :P Ik koop binnenkort denk ik even een Staqq ovation kopie. Lijkt me wel stoer ding...

notenbalk
5 februari 2006, 18:24
Voor 450 euro koop je een Ayers ACSOLFC met mooie koffer erbij.

Fumi SG
5 februari 2006, 18:32
Ik heb gisteren een Crafter D6 getest. Ik heb hem alleen onversterkt gehoord en ik vond hem erg lekker klinken. Hij speelde ook fijn en zag er goed uit. Voor €350,- een goede deal?? (zal misschien nog wel wat vanaf kunnen:satisfie: )

robert-gitarist
5 februari 2006, 19:39
Crafter zijn zeer goeie en fijne gitaren!In de winkel waar ik werkte hingen er een paar en vond ze echt heel erg fijn spelen en klinken..Versterkt ook trouwens!goed spul.Zeker de moeite waard..En ja anders spaar je nog ff door en kijk na een Takamine G Serie ofzo...Ik heb 2 G series van de gehad(6 snarig elek/akoustisch en 12 string) en vond ze ontzettend fijn.Lekkere soepele en snelle hals en mooi helder geluidje hebben.

johantipker
5 februari 2006, 21:59
Hoi,

Ik speel al een aantal jaar gitaar. Begonnen op een klassieke gitaar, toen over op elektrisch maar nu zit ik enórm te gassen op een staalsnarige akoestische. Ik koop het liefst gewoon een nieuwe, budget 300-400 euro... liefst minder als dat niet echt te merken is in de kwaliteit.

Ik wil wel een semi-akoestische. Zijn er nog speciale dingen waar ik op moeten letten als ik ga testen?? (ga vrijdag testen)

Ik heb al even bij Ibanez gekeken, daar zitten een paar hele mooie tussen! Zijn er nog bepaalde gitaren die jullie aanraden of júist afraden, waarom?? Ook zie ik verschillende soorten, piëzo of gewoon een element bijvoorbeeld, wat raden jullie aan??

Ik hoor het graag!

Fumi


Ik zou gaan voor een Crafter gitaar de D6 of D8, dez kosten vanaf 234 euro.
Wel goed af laten stallen, met een goeie aktie.

Om uit te versterken kun je er een losse pickup schroeven; ik ben zelf idolaat van de Fishman Rare Earth pick-up,dit is een magnetische pu die je zelf in het klankgat kunt monteren, deze PU klinkt waanzinnig!!!

if19mt
9 februari 2006, 02:01
Ik heb nu ongeveer een jaar een Epiphone Wildkat waar ik erg tevreden over ben. Aanrader.

Ow.. ik had je verkeerd begrepen; je wilt een versterkte akoestische?

Seagull en de instapmodellen van Taylor hebben mijns inziens een prima prijskwaliteitverhouding. Bij Yamaha en Ibanez kun je kijken als je een redelijk instument voor een kleiner budget zoekt.