PDA

View Full Version : Nieuwe, degelijke semi-akoestische



Fumi SG
1 februari 2006, 15:02
Hoi,

Ik speel al een aantal jaar gitaar. Begonnen op een klassieke gitaar, toen over op elektrisch maar nu zit ik enórm te gassen op een staalsnarige akoestische. Ik koop het liefst gewoon een nieuwe, budget 300-400 euro... liefst minder als dat niet echt te merken is in de kwaliteit.

Ik wil wel een semi-akoestische. Zijn er nog speciale dingen waar ik op moeten letten als ik ga testen?? (ga vrijdag testen)

Ik heb al even bij Ibanez gekeken, daar zitten een paar hele mooie tussen! Zijn er nog bepaalde gitaren die jullie aanraden of júist afraden, waarom?? Ook zie ik verschillende soorten, piëzo of gewoon een element bijvoorbeeld, wat raden jullie aan??

Ik hoor het graag!

Fumi

gertdm
2 februari 2006, 17:35
met dat budget zou ik ook Cort proberen. De kwaliteit van Cort is voor het geld net iets meer dan Ibanez. Maar ik denk dat je er zelf wel uitkomt als je gewoon verschillende gitaren uitprobeert en vooral eerst en vooral kijkt naar hoe de gitaar voor je voelt en hoe de klank is. uiterlijk van een gitaar is zeker ook belangrijk, maar hoe minder fratsen erop zitten hoe beter....want dat betekent dat er meer geld is geinvesteerd in het hout en de constructie....

Verder zou ik voor een piezo kiezen.

Luca P
2 februari 2006, 20:07
Ja daar is Luca P weer! Dit is een semi acoustische gitaar:

http://www.zzounds.com/media/feed/large/GIBES335.jpg

En dit een elektrisch/acoustische:

http://www.music-tenon.com/GUITAR%20(BASS.CLASSIC/THG-73.jpg

Ik neem aan dat je de laatste bedoelt?

Fumi SG
2 februari 2006, 21:13
Jep, ik bedoel inderdaad die laatste. Heb nu geen zin in een discussie dus geef je maar gelijk!:p :)

Verder nog aanraders??

JoostBaksteen
3 februari 2006, 21:56
Verder nog aanraders??

Het standaard praatje van: ga spelen en kijken wat het beste bevalt, smaken verschillen en de ene speelt prettiger dan de ander. Dat is ook weer per persoon verschillend.