PDA

View Full Version : "FREEZE! Miami Vice!"



Speeddemon
1 februari 2006, 12:26
:cooler:

Van 'tekentafel':
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/miamifuzz.jpg




tot


tastbaar pedaal:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/miamifuzz203.jpg

:)

t0n3h^
1 februari 2006, 12:33
Ziet er leuk uit speedy, een grappig detail vind ik de GTR en AMP letters. Een keer niet in- en output :)

Speeddemon
1 februari 2006, 12:36
Ziet er leuk uit speedy, een grappig detail vind ik de GTR en AMP letters. Een keer niet in- en output :)
thanks!
belangrijk punt is ook dat je bij een fuzz ook echt als 1e je gitaar er indoet en niet de output van een ander pedaal (of die moet TB zijn).

Harry
1 februari 2006, 12:39
ziet er leuk uit, leuker dan dat tekeningetje in eerste instantie doet vermoeden.

Bram+
1 februari 2006, 12:42
Dat ziet er echt vet uit.

Misschien heb je het in een andere thread ook al vermeld (maar dan is het misschien handig ook hier neer te zetten), maar hoe moet je deze zien in vergelijking met je Fuzzwork Orange?

idno
1 februari 2006, 12:43
eigenlijk zouden die knoppen ook groen en roze moeten zijn, of zou dat een beetje te zijn?:dontgeti:

Rock&Roll
1 februari 2006, 12:45
Pretty nice indeed! Simpel, maar effectief...
Continue, little grasshopper :hippie:

cosmos
1 februari 2006, 12:46
thanks! belangrijk punt is ook dat je bij een fuzz ook echt als 1e je gitaar er indoet en niet de output van een ander pedaal (of die moet TB zijn).

Hi Speedy, ziet er echt top uit.
Zou je bovenstaande opmerking eens kunnen uitleggen? Volgens mij mis ik het even... :o

Rock&Roll
1 februari 2006, 12:51
Hi Speedy, ziet er echt top uit.
Zou je bovenstaande opmerking eens kunnen uitleggen? Volgens mij mis ik het even... :o
Simpel hoor: fuzz verdraagt gebufferde pedalen niet zo goed, verknoeid de sound een beetje, dus ofwel gitaar rechtstreeks in de fuzz, ofwel moet het pedaal ervoor true bypass zijn.

fullorder
1 februari 2006, 12:56
Vetterdetet!
Nu snel die Jan Hammer solo ermee spelen :jam:

Speeddemon
1 februari 2006, 13:20
Dat ziet er echt vet uit.

Misschien heb je het in een andere thread ook al vermeld (maar dan is het misschien handig ook hier neer te zetten), maar hoe moet je deze zien in vergelijking met je Fuzzwork Orange?
Nou, ik was dus bezig met 2 types Fuzz;
een 2-knops variant=effectief een 'hot rodded' Fuzz Face. Qua geluid heel erg de solo-sound uit "American Woman" van Guess Who. Zingend, neuzig/viool-achtig, veel sustain. Deze accepteert ook makkelijk Germanium transistoren, als je een wat mildere/wollerige sound zou willen.

een 3-knops variant= een verre doorontwikkeling van de Fuzz Face, welke ondanks z'n silicium transistoren toch heel rond klinkt, mbv de nodige filtering.
Deze kan van bijna overdrive-achtige sounds tot smerige fuzz, maar blijft subtieler dan de 2-knops FUzz. De 3e knop is een soort 'bias' knop, waarbij je de 'grit' erin of eruit kan draaien; dus van overdrive tot fuzz, simpel gezegd.


Nou wilde ik ze dus allebei gewoon als 'Fuzzwork Orange' aanbieden, maar dat zou toch verwarring geven denk ik. Dus ik zit er nu over te denken om de 2-knops varianten dan maar onder de naam Miami Fuzz (of zou Miami Vuzz nog beter zijn?) te maken.
Deze eerste is in 2 dingen uniek; het Ferrari lettertype voor 't HWA font (ode aan Sonny's zwarte Daytona 265) en de gekleurde labels Fuzz en Level. Die worden hierna zwart.

Mocht er nou iemand zijn die zoiets heeft van "nee joh, die 2 knops versie moet <...> heten" hoor ik 't graag. Maar qua layout enzo vond ik de Miami Fuzz wel erg stoer geworden. (en de knoppen kleuren er zo goed bij :) )

hoofd
1 februari 2006, 13:44
Vet pedaal hoor, Speedy, ziet er erg dope uit. Wanneer komen de The A-Treamolo, Magnum EQ en A-Baywatch-box uit? ;)
Ben je nog van plan iets van een site op te zetten?

(en is 't mailtje aangekomen met Ed?)

Speeddemon
1 februari 2006, 13:46
Vet pedaal hoor, Speedy, ziet er erg dope uit. Wanneer komen de The A-Treamolo, Magnum EQ en A-Baywatch-box uit? ;)
Ben je nog van plan iets van een site op te zetten?

(en is 't mailtje aangekomen met Ed?)
Yep, heb de Ed-mail! :cooler:
Site komt nog (ooit, hopelijk voor Juni)

Ik zal de andere namen onthouden :D

fullorder
1 februari 2006, 13:48
Simpel hoor: fuzz verdraagt gebufferde pedalen niet zo goed, verknoeid de sound een beetje, dus ofwel gitaar rechtstreeks in de fuzz, ofwel moet het pedaal ervoor true bypass zijn.

Een wah of een 'Face' 90 ;) ervoor gaat toch wel? Ik heb trouwens nu ook de clean sanchez in het begin van de lijn staan (en staat permanent aan), dat wordt dus een probleem?

hoofd
1 februari 2006, 13:54
Ik zal de andere namen onthouden :D

Man, ik heb er nog veel meer voor je :D

s-M*A*S*H* box
Reverbely Hills Cop
The Tubes of Hazzard (buizen od?)

Naja, laat maar weten als je meer namen nodig hebt, ik schud ze zo uit m'n mouw :D

renier
1 februari 2006, 14:52
dude,ziet er gelikt uit!

ik zit nog wel te wachten op een Tremelo en een compressor van jou hand. als je die ooit levert voor je normale prijs, heb je aan mij vast een klant.

Harry
1 februari 2006, 15:04
Man, ik heb er nog veel meer voor je :D

s-M*A*S*H* box
Reverbely Hills Cop
The Tubes of Hazzard (buizen od?)

Naja, laat maar weten als je meer namen nodig hebt, ik schud ze zo uit m'n mouw :D

dan mag er ook wel eentje naar jou genoemd worden, bijv. Hoofdschakelaar voor een a/b boxje?

Nielsje
1 februari 2006, 15:13
Neat!!

heeft de 2 knops nog wel een interne trimmer voor de bias?

damn, ik vind ze er beiden goed uitzien! ...

hm...

robert-gitarist
1 februari 2006, 15:22
Remco,dat er weer super uit!!
Echt heel mooi gedaan (y) rete vet die decals enzo :) Heb je binnekort voor mij nog wel keer tijd om een footswitch te maken? :D

Rock&Roll
1 februari 2006, 15:41
Er moet zeker ook iets te doen zijn met Knight Rider... :cooler:

robert-gitarist
1 februari 2006, 15:44
Of Driver :D

Vonk
1 februari 2006, 16:29
Mooi mooi, en ga ook meedoen aan de verzin-een-nieuwe-naam-inspiratiegolf:


The Fuzzminator


Walker, the Texas Booster

cosmos
1 februari 2006, 16:52
Site komt nog (ooit, hopelijk voor Juni)

Mocht je hulp nodig hebben, let me know. Ik maak die dingen bij de vleet. ;)

Speeddemon
1 februari 2006, 17:11
Neat!!

heeft de 2 knops nog wel een interne trimmer voor de bias?

damn, ik vind ze er beiden goed uitzien! ...

hm...

Yep, interne trimmer voor Q2.

Verder iedereen bedankt voor de positieve reacties!
Ik neem aan dat ipv een 2-knops Fuzzwork ORange de voorkeur uit zou gaan naar deze Miami Fuzz? :cooler:

idno
1 februari 2006, 17:57
Er moet zeker ook iets te doen zijn met Knight Rider... :cooler:

of met Airwolf, Married with children, the cosby show, full-house, america's funniest home videos (met Bob Fagget)

idno
1 februari 2006, 18:00
oja, en McGyver natuurlijk :P

Quink
1 februari 2006, 18:01
Walker, the Texas Booster

Walker, Texas Flanger

Fumi SG
1 februari 2006, 18:25
of met Airwolf, Married with children, the cosby show, full-house, america's funniest home videos (met Bob Fagget)

Bob Sagget!:sneaky: (maar goed, Fagget is ook leuk!:p)

fullorder
1 februari 2006, 18:32
oja, en McGyver natuurlijk :P

Vergeet Webster niet! eeeeh...de Midget-Tron?

Dirk_Hendrik
1 februari 2006, 18:51
Family Cries voor de Wah?

Rhythm Machine
1 februari 2006, 18:54
Ik ga hier niet beginnen te slijmen, maar Remco heeft gewoon schitterende ontwerpen voor zijn pedalen. Daar kunnen gerenommeerde en retedure bouwers als Lovepedal en BJFE een dikke vette punt aan zuigen. En nu ben ik weg naar het repetitielokaal, mijn prachtige nieuwe Rangeboost gaan uitproberen!

RM

Vonk
1 februari 2006, 19:51
Walker, Texas Flanger

Oooeee nog beter :cheerup:

Quink
1 februari 2006, 21:00
The bold & the boostiful. :D

BLOK182
1 februari 2006, 22:20
Vind em te gek, echt!!

Rock&Roll
2 februari 2006, 11:49
Er moet zeker ook iets te doen zijn met Knight Rider... :cooler:
met een rijtje rode leds :cooler:

idno
2 februari 2006, 11:53
met een rijtje rode leds :cooler:

ja, iets van een phaser, chorus of flanger. en dat die LEDs dan meegaan met de snelheid van het effect.

britsie
2 februari 2006, 12:49
He jongens,

laten we even (5 min) ophouden met namen verzinnen en een liedje zingen voor Speeddemon want die is vandaag jarig!

1, 2, 3:
Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday Dear Speeddemon

Happy birthday to youooooooooo.

(Sorry dat de zang een beetje vals was, ik speel normaal gezien bas ;-))

DREAMMACHINE
2 februari 2006, 12:51
felicitas dude!...

hoofd
2 februari 2006, 12:56
Gefeliciteerd Speedy, dat je maar een grote jongen mag worden! :rockon:

fullorder
2 februari 2006, 14:38
Gefelicifuzz tijger!

Speeddemon
2 februari 2006, 16:37
Jongens, ik ben de 12e pas jarig! :chicken:

fullorder
2 februari 2006, 16:44
Jongens, ik ben de 12e pas jarig! :chicken:


Oh dan ben ik nog eerder (komende zondag) jarig dan jij! Ik weet nog wel een mooi kado ;)

Speeddemon
2 februari 2006, 16:49
Oh dan ben ik nog eerder (komende zondag) jarig dan jij! Ik weet nog wel een mooi kado ;)
je hebt m'n mail nog?

kortinkje op de Miami Fuzz perhaps, birthday boy? :cooler:

britsie
3 februari 2006, 10:23
Jongens, ik ben de 12e pas jarig! :chicken:

Ooops, mijn foutje. Ik dacht echt dat ik 2 februari had zien staan in de ledenlijst.

Speeddemon
3 februari 2006, 22:58
Oh dan ben ik nog eerder (komende zondag) jarig dan jij! Ik weet nog wel een mooi kado ;)
En ik weet nog wel een mooi kado wat nu onderweg is naar huize Fullorder. :cooler:

"You'll gonna love your new toy, mang!" :cooler:

http://www.timvp.com/vice2.jpg

fullorder
4 februari 2006, 17:36
En ik weet nog wel een mooi kado wat nu onderweg is naar huize Fullorder. :cooler:

"You'll gonna love your new toy, mang!" :cooler:



Sterker nog, hij is al binnen!

Heb 'm net uitgeprobeerd op m'n bassman met de volumeknop op een jammerlijke 1.5, maar zelfs dat klinkt al veeeeeeeeeeet! Wat een heerlijke fuzz!! Het lijkt net of ik opeens een :gitarist: ben geworden. Als je dan speciaal voor je verjaardag bij de Miami Fuzz ook nog een heerlijke Chupa Chup krijgt geleverd (en een extra setje transistoren!) dan weet je dat een jaartje erbij helemaal niet zo erg is. Ik voel me jarig en het leven is mooi! :hippie:

Speeddemon
6 februari 2006, 22:29
En hoe is je verjaardag gegaan?

Veel gefuzzt? :cooler:

fullorder
9 februari 2006, 14:23
En hoe is je verjaardag gegaan?

Veel gefuzzt? :cooler:

te weinig op m'n verjaardag (had allerlei verjaardagsverplichtingen grumbl...:sneaky:), maar sindsdien elke dag wel even gefuzzt. wat fuzzt dat lekker weg zo'n miami fuzz :satisfie:
zaterdag op vol volume testen ben benieuwd :rockon:

almarvk
9 februari 2006, 14:47
Wanneer krijg je 's een keer een website SpeedDemon??

Of wacht je op het moment dat je fanclub die maakt?? :P

robert-gitarist
11 februari 2006, 14:40
Fullorder: kun je misschien een soundsample ervan opnemen?of iemand anders die er een heeft?Ik ben er zeer benieuwd na..Ik zoek nog een goeie Fuzz eigelijk..En vond deze wel vet en is volgens mij wel erg goed als ik het zo hoor :)
Alleen al vanwege de looks wil ik hem wel hebben :D

Speeddemon
11 februari 2006, 15:10
Alleen al vanwege de looks wil ik hem wel hebben :D
Mission Accomplished.

http://dts.ystoretools.com/1025/images/200x200/simrbuexma.jpg

:cooler:

Hey Robert,
met 2N3904's (standaard) klinkt ie smooth/rond high gain. Informeer bij LordRiffenstein (zijn Fuzzwork Orange heeft exact 't zelfde circuit).

Met BC109C's (zoals bij Fullorder's MF) klinkt ie rauwer, scheurender.

En (tegen een meerprijs) zijn ook NPN Germanium (relatief zeldzaam!) transistoren voor een wat meer vintage klank (low/medium gain).
Mil. spec OC140's (CV7112).

GuitarMaster
11 februari 2006, 20:09
Ik ben wel geinteresseerd in de versie met de standaard transistors, check je PM.

De Beer
12 februari 2006, 20:22
Ik ga m'n redbox maar eens pimpen dan noem ik hem.....

http://www.xs4all.nl/%7Eghradema/lolafugas/dijoe.jpg

Speeddemon
12 februari 2006, 21:58
Ik ga m'n redbox maar eens pimpen dan noem ik hem.....

http://www.xs4all.nl/%7Eghradema/lolafugas/dijoe.jpg
En wat heeft dit te maken met het onderwerp? :confused: :???:

Dirk_Hendrik
12 februari 2006, 22:26
Alles. Lees nog even een paar pagina's terug. Texas Flanger en zo.

Goeie Beer!

De Beer
13 februari 2006, 13:24
Alles. Lees nog even een paar pagina's terug. Texas Flanger en zo.

Goeie Beer!Thanx, voor het Off-topic gedeelte van dit topic was hij best on-topic dacht ik. :dontgeti:

Rock&Roll
15 februari 2006, 17:27
Speedy,
Is er iets waardoor ik eroor kan zorgen dat de miami fuzz op lagere gain stand ook nog helder blijft? Zou het vervangen van de torren door bc109c's daar eventueel iets aan kunnen doen? :cooler:

Speeddemon
15 februari 2006, 17:41
Lagere fuzz-standen worden automatisch iets doffer.
Spelen met de volumeknop van je gitaar verhelpt dat wel. Gaat ie zelfs iets 'twangier' van klinken.

De BC109C's zijn wel iets helderder/feller dan de 2N3904's, dus het zal wel een beetje uitmaken. Misschien effe fullorder PM'en. Die heeft er BC109C's in.

Rock&Roll
15 februari 2006, 17:45
een beetje experimenteren kan geen kwaad dacht ik zo... :cooler:

fullorder
15 februari 2006, 17:53
Met de BC109's wordt ie ook doffer bij lagere fuzz-standen. Volumeknop van je gitaar terug draaien geeft wel een droger edoch helder geluid. Ik heb bij mijn Miami Fuzz de fuzz-knop overigens op ongeveer 4.00 staan. Net niet voluit dus, als ik 'm wel voluit zet krijg ik flink wat piep/ruis/kraak als ik de FA-1 erbij trap. Met de fuzz op 4.00 klinkt de combinatie met de FA-1 vetterdetet! :blast:

Speeddemon
15 februari 2006, 18:01
als ik 'm wel voluit zet krijg ik flink wat piep/ruis/kraak als ik de FA-1 erbij trap. :

Dat kan kloppen. De Miami Fuzz op zichzelf zit aan de grenzen qua gain enzo. Dus elk beetje boost wat erbij komt, zorgt voor een nare oscillatie.

Met low-gain transistoren zou dit probleem er niet of veel minder zijn.