PDA

View Full Version : Fender squier



Fender_001
1 februari 2006, 11:59
hallo

ik heb dus een fender squier strat met een verlaagde brug.
ik ging is naar de muziekwinkel om de boss GT-8 te testen. En de winkel eigenaar vertelde dat ik slechte elementen had omdat die zo begonnen te tuten en te ruisen of zo iets in de naart.En ik wil er nu een dubbel element voor de brug plaatsen maar ik vraag me af welk er nu beter is en welk er verslechterd. Mijn stijl is zowat (heavy,death)metal en heavy rock.en ook welk merk een zeer goed is.
alvast bedankt. :jam:

hansies
8 april 2006, 12:52
hallo

ik heb dus een fender squier strat met een verlaagde brug.
ik ging is naar de muziekwinkel om de boss GT-8 te testen. En de winkel eigenaar vertelde dat ik slechte elementen had omdat die zo begonnen te tuten en te ruisen of zo iets in de naart.En ik wil er nu een dubbel element voor de brug plaatsen maar ik vraag me af welk er nu beter is en welk er verslechterd. Mijn stijl is zowat (heavy,death)metal en heavy rock.en ook welk merk een zeer goed is.
alvast bedankt. :jam:

Seymour Duncan, is zeer goed, maar sommige Fenders ook en der zijn er zovelen, maar ge moet maar eens op het internet Googlen.........keus zat.
Greetz

Eko
8 april 2006, 13:09
Er kunnen diverse p.u`s in de uitsparing van een standaard strat. Echter niet alles kan er in zonder aanpassingen. Wellicht een gestackedte HB? daarin zal een muziekwinkel je wel kunnen adviseren.
Denk er aan dat een slechte kabel ook ruis en signaalvermindering geeft. Een minder signaal wat opgepept moet worden wordt er vaak niet beter van. Dus test ook even met goed materiaal voor je veranderingen in je instrument maakt.

Silent Lucidety
14 april 2006, 21:31
EMG's zijn perfect om in goodkope gitaren zoals Squir te plaatsen die trekken ( niet alle types ) zich minder aan van de vaak triplex of ander goedkoop anti klankhoute bodies.

EMG HZ's dan wel ( passief ) normale EMG's zijn actief en dan moet je ook alle volume en tone pods vervangen.

EMG ( HZ ) word door veel metal gitaristen gebruikt.

iwamoto
24 april 2006, 01:58
ik zat er idd eerst ook mee dat mijn strat ruiste en echt 0 punch had, toen ging ik ook een kijken naar de SD hotrails, moet je mischien ook maar doen, ik heb m echter nooit geinstaleerd omdat ik gewoon een vettere gitaar heb gekocht :p

harrie-beton
24 april 2006, 14:34
ik zat er idd eerst ook mee dat mijn strat ruiste en echt 0 punch had, toen ging ik ook een kijken naar de SD hotrails, moet je mischien ook maar doen, ik heb m echter nooit geinstaleerd omdat ik gewoon een vettere gitaar heb gekocht


Twee keer de spijker op zijn kop!

[a] Een squier heeft een dun geluid en is geschikt voor een hoop muziek maar niet erg voor metal. Koop een betere plank zoals een Ibanez met humbuckers.
[b] Mocht je een element willen zonder je gitaar open te zagen (squier is gelukkig multiplex) een Dimazio RAILS. Net zo breed als een single coil en scheurt redelijk.

De beste tip was die [a]

G.G.
24 april 2006, 18:24
Twee keer de spijker op zijn kop!

[a] Een squier heeft een dun geluid en is geschikt voor een hoop muziek maar niet erg voor metal. Koop een betere plank zoals een Ibanez met humbuckers.
[b] Mocht je een element willen zonder je gitaar open te zagen (squier is gelukkig multiplex) een Dimazio RAILS. Net zo breed als een single coil en scheurt redelijk.

De beste tip was die [a]

Met antwoord [b] ben ik het niet helemaal eens. Een squire is niet altijd van multiplex, maar soms ook van "echt" hout.

Het dunne geluid wordt voor een groot deel veroorzaakt door het enkelspoelselementje dat erin zit.

Ik heb recent een WSC strat rails humbuckertje in een stratje gezet (geen squire) en het resultaat was verrassend (en er is ook nog een zogenaamde "hot" uitvoering van verkrijgbaar). Is een hele leuke investering van €45.

Ik weet 100% zeker dat je daar een squire heel leuk mee kan oppeppen

Ik weet niet of [b] de betere keus is, misschien wel als je geld genoeg hebt om zomaar een ander instrument erbij te kopen. Is je budget iets krapper, dan zou ik lekker voor een ander elementje gaan (moet je squire wel van enige kwaliteit zijn).

Je kan een hoop verbeteren met een railsje en een pushpullpotmetertje.

harrie-beton
24 april 2006, 20:14
Een nieuwe Squier heb je voor 230 euro, een rails element kost (ik keek even snel op www.westerhaven.nl (http://www.westerhaven.nl) ) 105 euro.

Wat wil je?

Andere gitaar of deze verbouwen?
trouwens push potmeter zou ik niet doen, hij wil toch nooit meer single coil als hij 1 keer humbuckers heeft gehad

Eko
6 juni 2006, 09:27
Harrie-Beton,
Niet iedereen heeft als grootste wens ooit op HB`s te spelen. Ook zijn er mensen die singlecoils prettig vinden. Een HB is heel mooi als je inderdaad naar zwaar overstuurd geluid wilt. Maar niet iedereen wil dit.
Ook het plaatsen van een HB in een strat heeft niet altijd het grootste rendement. Je hebt gelijk dat iemand dan beter een gitaar kan kopen met een body uit hardhout i.p.v. loofhout. De sustain is daar beter van voor HB`s.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan singlecoils of ,verbeterde, versies. Op m`n favostrat zitten Kinmans. Singlecoils maar zonder de ruis.
Het kan dus wel. Schoon geluid zonder direct een zwaardere input te moeten krijgen op je versterker.
Ook de opmerking van de kabel was niet zonder reden. Een slechte kabel is vaak de oorzaak van een hoop ellende. Veel weerstand, signaal verlies en ruis komen er vaak vandaan.

harrie-beton
6 juni 2006, 10:07
eko je hebt wel gelijk, ik heb ook nog een strat voor die mooie single coil sound (met 1 rails trouwens).


Maar de topic starter zei:


Mijn stijl is zowat (heavy,death)metal en heavy rock

Als dat zijn smaak is dan zou ik geen single coils adviseren.
En voor de prijs van jouw top-elementen heb je bijna een Ibanez met humbuckers.

Het is mijn mening, de topic starter moet gewoon zelf kiezen. Hij krijgt van alle kanten advies, zo gaat dat.

ps de Topic starter blijft steken op 1 post??? Missing in Action.

Scali
6 juni 2006, 10:35
Erg off-topic, maar ergeren meer mensen zich aan "Fender Squier"?
Wat mij betreft is het gewoon Squier, net als het gewoon Epiphone is, en gewoon OLP (maar daar hoor je gek genoeg bijna nooit het 'echte' merk erbij genoemd).
Het zijn goedkope Aziatische klonen, die weliswaar in opdracht gebouwd worden van het 'echte' merk, en ook grotendeels volgens het oorspronkelijke ontwerp en specificaties. Maar daar houdt het echt op. Kwalitatief heeft het niets te maken met het echte merk, dus vind ik het een beetje onzin om dat erbij te noemen, en dan zeker om dat als eerste te noemen. Alsof het beter zou zijn dan een Washburn, Ibanez, Yamaha of Cort in dezelfde prijsklasse. Meestal niet.

Kim Wilson
6 juni 2006, 11:39
Dat komt omdat ze via Marktplaats zo worden verkocht. Fender in de titel ziet er een stuk interessanter uit dan enkel Squier. Hoeveel advertenties zie je niet met Fender Squier, of Squier by Fender?

Als ik de topicstarter was, zou ik ook op zoek gaan naar iets met humbuckers er al in. Hij zegt zelf al dat hij een dubbel element wil, dus om er dan vanuit te gaan dat hij graag over singlecoils speelt, lijkt me niet van toepassing.

hudson
13 juli 2006, 15:21
Ik zou zeggen koop een BC rich^^
de meeste zijn voor die stijl gemaakt, persoonlijk vindt ik ze héél geschikt voor deze stijl. de Warlock toch (a)

rocker_71
13 juli 2006, 15:50
Mocht de topicstrater ooit nog terugkomen: zoek een 2e hands hot rails (paar tientjes) en je bent weer klaar voor een paar jaar.

Metal op een Stratocaster ligt immers niet voor de hand.

LaurentB
12 september 2006, 17:37
Erg off-topic, maar ergeren meer mensen zich aan "Fender Squier"?
Wat mij betreft is het gewoon Squier, net als het gewoon Epiphone is, en gewoon OLP (maar daar hoor je gek genoeg bijna nooit het 'echte' merk erbij genoemd).
Het zijn goedkope Aziatische klonen, die weliswaar in opdracht gebouwd worden van het 'echte' merk, en ook grotendeels volgens het oorspronkelijke ontwerp en specificaties. Maar daar houdt het echt op. Kwalitatief heeft het niets te maken met het echte merk, dus vind ik het een beetje onzin om dat erbij te noemen, en dan zeker om dat als eerste te noemen. Alsof het beter zou zijn dan een Washburn, Ibanez, Yamaha of Cort in dezelfde prijsklasse. Meestal niet.

Ik vind bij Fender/Squier de verschillen niet zo groot hoor. Dat komt omdat het concept van Fender gewoon niet zo duur is.
En er zijn tijden geweest dat de Japanse Fenders beter waren dan de Amerikaanse. In Azië heeft men doorgaans een betere arbeidsmoraal dan in het westen.
Die lagere prijzen van de aziatische merken worden maar gedeeltelijk door lagere kwailiteit van de materialen veroorzaakt; voor een belangrijk deel is het gewoon het uurtarief. En dat wil niet zeggen dat de kwaliteit van de arbeid daarom minder is.