PDA

View Full Version : Nieuw Oud basje.



Wouter J
1 februari 2006, 02:06
Okee, een paar maanden geleden vond ik mezelf in Amsterdam bij de Plug en daar stond een gehavende snaarloze Essex basgitaar, in groen, roze en geel grafitty gespoten met een pimpelpaarse slagplaat en spuitdopjes van graffity spuitbussen als potmeter dopjes. De hals had een knik naar achter en een van de mechanieken was kapot. Toen ik Rob vroeg wat hij ervoor wou hebben zei hij me "50, omdat jij het bent." Dus nadat ik vijftig betaalde was die bas van mij.

Eenmaal thuis bleek het euvel van de hals gauw verholpen met een simplele draai aan de trussrod, ik zette er snaren op en de bas was normaal te bespelen en klonk zeer behoorlijk, uit nieuwsgierigheid had ik de hals er eens uitgehaald om te zien of de bas van multiplex was (wat ik eerlijk gezegd wel had verwacht.) maar hij bleek van elzen te zijn. Voor 50 euro bleek ik toch zeker geen miskoop te hebben begaan.

Een paar weken terug besloot ik om die bas maar eens te strippen van die hoofdpijn veroorzakende paintjob en de body in classic white over te lakken en de pimpelpaarse slagplaat moest plaats maken voor een tortoiseshell slagplaat. Wat al veel beter uitzag. Maar ik was nog niet klaar.

De finishing touch kwam vorige week toen ik mezelf weer eens in de hoofdstad vond en bij de String wat halzen kocht, een daarvan was een Allparts Fretless bashals met een ebbenhouten toets. Ik kocht gelijk een setje Labella TrueBass tapewound snaren en zette dat op mijn bas en dit is het resultaat.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/Fretless.jpg

waayer
1 februari 2006, 10:01
Mooi gedaan gave kleuren ook,van wat voor hout is de hals,ik zoek er ook nog een
en vind deze wel gaaf.

Anavrin
1 februari 2006, 11:29
daar heb je een goede deal aan gedaan!!!


Ben alleen wel benieuwd naar hoe ie er vantevoren uitzag (koppijn-paintjob)

Wouter J
1 februari 2006, 15:44
daar heb je een goede deal aan gedaan!!!


Ben alleen wel benieuwd naar hoe ie er vantevoren uitzag (koppijn-paintjob)

Ik heb daar helaas geen foto's van.
Sorry.

ushimori
7 februari 2006, 17:14
wow leuk resultaat

B_2_the_a
23 februari 2006, 15:49
post eens een before foto

scholier
23 februari 2006, 19:59
Ik heb daar helaas geen foto's van.
Sorry.


post eens een before foto

Tja......(waar slaat die vage regel van 10 karakters op, en waar zijn de emoticons gebleven:P)

VooDoo
24 februari 2006, 11:47
Leuk :)

maar hoeveel ben je nog meer kwijt geweest dan?
aan het lakken de slagplaat en de hals etc.

ziet er wel oke uit