PDA

View Full Version : Rack + monitor - wat te kopen?



intGod
31 januari 2006, 23:05
Hoi,

Ik ben aan een nieuwe versterker toe. Ik wil nu eigenlijk naar een rackmounted systeem met monitors - ik heb hier echter geen ervaring mee.

Concreet:

- Ik heb een Line6 POD-XT Live. In principe zit daar een pre-amp in en dus heb ik alleen een power-amp nodig, denk ik. Klopt dat?

- In verband met die Line6 wil ik een zo zuiver mogelijk eindversterker. Mesa heb ik al naar gekeken maar ligt erg ver uit mijn bereik. Zijn er goed(koper)e alternativen?

- Hoe zit het met die monitors? Ik neem aan dat ik die rechtstreeks op de poweramp aansluit. Wat voor monitors moet ik nemen? Ik heb gezocht maar er zijn geen specifieke monitors voor gitaar. Kan ik gewoon een PA-luidspreker kopen en die gebruiken? Kan ik gewoon wat luidsprekers kopen en die in een kast zetten en die gebruiken?

Alvast bedankt!

hoofd
31 januari 2006, 23:10
Misschien een paar actieve studiomonitors? Die worden gebouwd om een zo zuiver mogelijk geluid weer te geven, daar kan je je XT gewoon meteen op aansluiten, en een setje actieve monitors heb je al voor 300 euro ofzo. Maar live kan je er niks mee.

Yv
31 januari 2006, 23:38
Als je stereo wilt spelen, zou ik eens kijken naar bijv 2 van die roland keyboard versterkers (kc serie) Je kan natuurlijk ook voor eentje gaan !

thefox
1 februari 2006, 09:31
Ik zou eens kijken naar de Tech 21 Power Engine, die doet precies wat jij wilt. http://www.tech21nyc.com/pe60.html Ik heb er afgelopen week een gekocht en ik ben er best wel enthousiast over. Als je er twee hebt (stereo), dan zit je helemaal goed! (ze kosten ongeveer 390 euro/stuk)

De reviews op harmony central zijn ook erg lovend: http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Tech_21/Power_Engine_60-4.html