PDA

View Full Version : DIEZEL amps



maestro_nl
1 november 2001, 20:50
Iemand de nieuwe DIEZEL tops gehoord?
4 kanaals buizen, evt. stereo eindtrap.
Dit moet Bogner/Soldano/VHT territory zijn.

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Diezel/

anoniem
17 december 2001, 00:42
It's your lucky day! Diezel amps zijn sinds enkele maanden verkrijgbaar in de Benelux bij Music Market te Hasselt. Er staat altijd minstens een Diezel stack op voorraad als demomodel. Het telefoonnummer daar is 0032/11 241 251. Het emailadres is musicmarket@skynet.be
Eventuele kopers hebben er baat bij om te beslissen voor het einde van het jaar want met de invoering van de € worden de prijzen gelijkgetrokken met de Duitse prijzen en die liggen toch zo'n 13.000 BEF/ 710 NLG hoger...
Als er iemand vragen heeft over deze fantastische amps, mail me dan maar (danymeeuwissen@hotmail.com). Ik heb er zelf net eentje besteld, vandaar.
Klankgewijs kunnen we kort zijn; ik heb de Diezels met de toppers vergeleken (boogie, soldano, vht, fender, marshall, rivera, engl) en de Diezel was de betere op ELK terrein. Van superclean tot mega-overstuurd. een must voor ieder zichzelf respecterend gitarist!

Jimi Hendrix
17 december 2001, 12:53
Ben even op de site geweest, ze zien dr wel HEEL lelijk uit!
Voor de rest: topspul, zo te zien.

anoniem
17 december 2001, 19:34
bwoh, in het echt valt het wel goed mee hoor. Maar ze zijn verkrijgbaar in andere kleuren. Zo kan je o.a. witte snake (zelfde als soldano), beige of rode bekleding kiezen en de frontplaten kunnen in andere kleuren gespoten worden. Zelfs de LED's zijn in andere kleuren te verkrijgen! Ik heb een snake gezien met groene LED's en die zag er giftig uit!
Maar bij Diezel zijn ze ondertussen bezig aan een restyling dus je kritiek is gegrond.
Wat niet wegneemt dat het auditief genot het visuele tekort doet vergeten...

uw dienaar in Diezelkwesties,
Dany
danymeeuwissen@hotmail.com

LordRiffenstein
18 december 2001, 12:37
Ja heb er eentje gehoord en er zelf ook een tijdje op gespeeld.

Kanaal 2 en 3 zijn heel goed, van goeie crunch tot een stevige metal-sound. Kanaal 4 lijkt nergens op, veel te modderig, ik kreeg er geen goede lead-klank uit. Kanaal 1 klinkt te steriel, weinig ballen. Zonder twijfel een betere versterker dan Fender/Marshall/en een trits andere maar volgens mij te veel hype en te hoge prijs. Maar ieders idee is anders waarschijnlijk, in elk geval is het een must er eerst eens de tijd voor te nemen er erop te spelen vooraleer zoveel geld neer te leggen.

Yoeri

anoniem
22 december 2001, 20:41
Yoeri, vind je dat echt?
Heb je het vierde kanaal ook geprobeerd met de gain op 1-2? Dan klinkt ie een stuk strakker.
En het eerste kanaal vond je te steriel. niet vintage genoeg ofzo? Ik vind het met de bright switch aan wel wat weghebben van een goeie ouwe fender à la super reverb. Maar dan dieper.
Misschien waren de buizen versleten?
Mijn persoonlijke favorieten zijn trouwens kanaal 1 en 3

Dany

Ic3gl0vE
23 december 2001, 00:21
tja het is maar hoeveel geld je moet uitgeven om tevreden te zijn hè... tering man $4250 voor een versterker! eerst een paar van die mensen op het harmonycentral slagveld (forum :smile: ) hadden van die versterkers van Bogner of Budda of Diezel wat dan ook van $14000 OUCH! ik zag eerst ook een 2ehands mesa/boogie racksysteem staan op ebay.com voor $6500,- hehe kost $15000 nieuw. kan je een auto voor kopen joh... (nee ik weet zelf ook niet waar deze post op slaat)

GrTz Maarten

LordRiffenstein
23 december 2001, 19:34
Op 2001-12-22 20:41, schreef anoniem:
Yoeri, vind je dat echt?
Heb je het vierde kanaal ook geprobeerd met de gain op 1-2? Dan klinkt ie een stuk strakker.
En het eerste kanaal vond je te steriel. niet vintage genoeg ofzo? Ik vind het met de bright switch aan wel wat weghebben van een goeie ouwe fender à la super reverb. Maar dan dieper.
Misschien waren de buizen versleten?
Mijn persoonlijke favorieten zijn trouwens kanaal 1 en 3

Dany


Ja met minder gain klinkt die uiteraard strakker maar wat is het nut dan van zoveel gain te hebben als je het toch niet gebruikt? Kanaal 1 klinkt heel Fender-achtig en ik hou gewoon niet zo van die klank, liever een vollere klank, meer mid en bas. Het is gewoon niet mijn smaak denk ik en ik wil helemaal niets slecht zeggen over Diezel, dit is gewoon een klasse bak!

Yoeri

anoniem
23 december 2001, 19:51
Je kunt misschien wel een hele hoop sounds uit die Diezel (of iedere 2/3 kanaals versterkers van VHT, Bogner of ENGL), maar wat vooral belangrijk is wat de "feel" van de versterker is en die is voor iedere speler weer anders.

Ik heb de soundclips op de Diezel-site beluisterd en was echt niet onder de indruk, natuurlijk waren het maar MP3's en een gitaar goed opnemen is ook een kunst, maar dat hadden ze prima voor elkaar. Ik vond de versterker weinig karakter hebben. Het is niet zo dat als je hem hoort dat je kunt zeggen, kijk zo klinkt een Diezel. Dat probleem had ik ook een beetje toen ik een tijdje een Koch Powertone had en ook ENGL vind ik erg steriel. Ik speel zelf op een Mesa Dual Rectifier, die had ik al voordat ik die Koch had, dus die heb goed kunnen vergelijken, en hoewel de Koch een cleaner clean kanaal had en meer gain in het gain kanaal lag de versterker me niet. maar ook met de Mesa heb ik een haat/liefde verhouding, ik weet echter wat hij kan en hoe ik er diverse sounds uit kan krijgen er zitten een paar hele fraaie geluiden in, alleen is het lastig om sommige sounds te combineren omdat er aan aantal schakelmogelijkheden die niet footswitchable zijn, wat logisch is want je moet dan ook steeds weer het level aanpassen, dus heb ik voor de bandsituatie een compromis tussen de 2 kanalen gemaakt en gebruik ik ook de volume-regelaar op mijn gitaar en verschillende element-standen.

Binnenkort ga ik een Bogner Extacy uitchecken. Deze zou ik dan in combinatie met de goeie geluiden van de Rectifier kunnen combineren.

Anyway, veel plezier met je Diezel en laat weten of hij inderdaad bevalt.

Geert

Jimi Hendrix
24 december 2001, 09:14
Je hebt gelijk, je wil uiteindelijk toch een versterker met karakter.
daarom zou ik bijv nooit een Hughes & Kettner kopen, ondanks dat ze te gek klinken.
Ik vind ze een beetje anoniem.

taylor
24 december 2001, 11:47
ik zelf 1 top gehad van huges &knetter was echt niet verkeerd toch weer wegedaan het probleem met dat soort amps soldano/huges en al die dure troep is dat na en paar jaar vaak je smaak verandert en dat je dat niet uit zo'n amp kan trekken door het typische karakter van die amps.

japstok
21 augustus 2002, 12:34
Ik wil nog wel even reageren op dit oude topic over Diezel amps. Ik heb de VH4 en de bijbehorende 4x12 speakerkast. Naar mijn mening is de Diezel een geweldige versterker. Wordt o.a. gebruikt door Tool en Nine inch Nails. Als je de soundclips niks vind, luister dan naar Tool, bijv. het begin van Lateralus (het nummer), waar de riff ingezet wordt. Dit is de kenmerkende Diezel sound van kanaal drie. Verder is ie volledig Midi, heb je een parallelle en een seriele effectloop en ook nog eens een effect loop per kanaal. Die je allemaal via Midi kunt aansturen. Kanaal 1 klinkt heerlijk met mijn oude Jazzmaster en mijn aluminium Kramer's. Beetje a la Godspeed you black emperor. Het is voor mij de perfecte versterker. Van superclean tot high gain, 4 volledig gescheiden kanalen. Er komt binnenkort ook een 2 kanaals versterker uit van Diezel. En een 2,5 (? ja echt!!) kanaals metalversterker. Check:www.diezel.ch

Rectifier
21 augustus 2002, 16:07
Kun je hem ook vergelijken met amps die je eerder hebt gehad???
Ik vind een verwijzing naar een band altijd zo makelijk. Wie weet wat voor processors ze in de studio naderhand nog hebben gebruikt.

Waar heb je die trouwens weg???

Hij zal wel goed klinken, maar hij krijgt wel de nominatie van mij: "lelijkste versterker ontworpen dit jaar!

japstok
21 augustus 2002, 19:27
Ja, dit was uiteraard niet m'n eerste versterker die ik kocht. :smile: Ik had een Mesa Boogie DC3. Ik vond de distortion van de Mesa niet zo strak en behoorlijk flubberig in het laag met m'n Gibson Les Paul. Een vriend van mij heeft een Mark IV, maar het is niet te vergelijken met de Diezel. Alles wat de Diezel aan strakheid heeft mist de Mark IV. Om een Mark IV te kunnen bedienen moet je alleen al universitair opgeleid zijn met al die push/pull knoppen. De nieuwe rectifier vind ik wel erg goed trouwens. En ja, misschien is vergelijken met een band wel makkelijk. En daarom deed ik het ook. Het is tenminste duidelijk. En aangezien ik de Diezel thuis heb staan en de Tool-sound zonder veel moeite uit de Diezel haal, leek het me wel handig. Het geeft in ieder geval een aantal mensen een idee hoe het ongeveer klinkt.

japstok
21 augustus 2002, 19:30
Op 2002-08-21 16:07, schreef Rectifier:
Kun je hem ook vergelijken met amps die je eerder hebt gehad???
Ik vind een verwijzing naar een band altijd zo makelijk. Wie weet wat voor processors ze in de studio naderhand nog hebben gebruikt.

Waar heb je die trouwens weg???

Hij zal wel goed klinken, maar hij krijgt wel de nominatie van mij: "lelijkste versterker ontworpen dit jaar!



Waar heb je die trouwens weg?? Rectifier wat bedoel je?? In het echt is ie trouwens best mooi hoor. :smile: Fijne layout van de knoppen in ieder geval...

Nocki
21 augustus 2002, 22:17
Diezel is hartstikke goed. en ook modern qua aansluitingen. ik zou er voor gaan en ik ben best wel mesa gek... dus...

alleen zou ik even rondkijken voor een speaker kast die mee jouw werk is want dat toch wel ontzettend veel...
dus verder kijken dan de diezel kasten...'
mar de tops zijn super...

Nocki

Rectifier
21 augustus 2002, 23:39
Ik bedoelde waar je hem gekocht hebt???

Ja een Mark 4 is ingewikkeld. Ik heb een Mark 3 gehad, en die knoppen waren ook allemaal uit te trekken (push/pull).
Ondanks dat de Diezel supergoed moet klinken vind ik een Mark 4 niet veel missen.
Ik denk dat de Diezel moderner klinkt.

Chiel
22 augustus 2002, 10:19
Als je goed en exclusief spul wilt hebben moet je bij http://www.muziekhandel-jukebox.nl wezen. Niet echt een attent figuur, maar hij heeft wel mooi spul. Diezel, Soldano, Bogner, VHT etc.
Iemand die minder uit te proberen heeft, maar wel heel goedkoop is (in verhouding dan) dat is http://www.haarguitars.nl. Daar heb ik mijn VHT eindtrap en Soldano PreAmps besteld. Ook kwa midi gebeuren/ routers etc. heeft hij erg veel. (o.a. de Voodoolab ground control e.d.).

maestro_nl
22 augustus 2002, 12:14
Op de beurs in Frankfurt en in de winkel de Diezel gehoord.
Clean erg goed. R zit een mooie rinkel in die je bij anderen niet hoort.
Channel 2 is ook ok.
Channel 3 en 4 zit erg(!) veel compressie in.
M.a.w. is mij te 'plat'. Reageert niet zo dynamisch op je spel.
Conclusie: wederom blijkt dat reviews erg subjectief zijn.

Rectifier
22 augustus 2002, 12:46
Chiel, sinds wanneer heb jij een VHT eindtrap???
Je had toch een Vetta???
Ik heb zelf ook een VHT 2:50.

japstok
26 augustus 2002, 19:02
Hey Rectifier,

Beetje late reactie (was op pukkelpop) maar ik heb de Diezel bij Muziekhandel Jukebox gekocht in Boekel.

dml
27 augustus 2002, 12:43
Ik sluit me aan bij Maestro....... De VH4 klinkt vooral in kanaal 3 en 4 erg gecompresst, moet je van houden. Ik hou er in ieder geval niet van. Qua dynamiek neigt hij naar de Egnater IE4 preamp, dus kanaal 1 en 2 warm en dynamisch, 3 en 4 zo plat als een doos. Daarnaast lijkt er een hype te zijn rond de VH4, onterecht mijn inziens. Als we het hebben over veel features dan is de VH4S echt een winnaar, maar nog steeds niet aan mij besteedt. Not my kinda sound.....

Recentelijk heb ik de Band Zonder Banaan mogen aanschouwen (al hun spullen komen van Jukebox.......), de ene gitarist op Diezel VH-4 + Diezel 4x12 en de andere op een Koch Powertone + Koch 4x12. Beide sounds waren op deze manier goed te vergelijken. Ik vond de Koch veel meer karakter en dynamiek hebben, maar ook dit is weer persoonlijk (ben zelf nl. helemaal WILD van Koch).

Rectifier
27 augustus 2002, 12:48
Ik was gewoon benieuwd, want het lijkt mij ook een beetje een hype.
Men doet net of het de ultieme versterker is, terwijl het toch een smaakkwestie blijft.

japstok
27 augustus 2002, 20:26
Tuurlijk is het een smaakkwestie. We hebben allemaal andere oren. Aan de compressie moest ik wel even wennen trouwens, want het klopt dat daar compressie op zit. De eerste keer dat ik erop speelde vond ik het ook niet alles. Toen heb ik een Monster Cable Studio-line er tussen gehangen en het verschil was enorm. Die kabel geeft veel meer warmte dan een gewone gitaarkabel (bij mijn spullen). Ik had nooit geloofd dat een kabel zo veel verschil kan maken als ik toen niet alle kabels die bij Jukebox in de winkel hingen geprobeerd hebt. Heb ook nog de Bogner 4x12 getest. Was ook weer warmer dan de Diezel kast, maar naar mijn mening wel minder strak. En veel duurder.... :smile: