PDA

View Full Version : Waarom 7 snarige gitaren??



Shift
31 januari 2006, 20:38
Wat is het nut hiervan, wat kan een 7 snaar wat een 6 snaar niet kan? hoeveel liedjes maken hier nou eenmaal gebruik van?
Als je goed kunt spelen op een 6-snaar ben je dan niet opeens een beginner op een 7 snaar? lijkt me toch dat bepaalde dingen flink anders zijn.
Ik zie er het nut niet zo van in..
jullie meningen?

hoofd
31 januari 2006, 20:47
Ehh...met een 7snaar kan je misschien lager (of hoger) dan met een 6snaar? Misschien handig als je dat nodig denkt te hebben in je spel. En nee, het is niet een puur metalding, jazzgitaristen spelen er ook graag mee. Het overstappen van 6 op 7snaar is niet zo moeilijk, je hebt gewoon een snaar erbij, ff wennen en je bent er. Als je een 5-oktaafs keyboardje gewend bent is een 6-oktaafsding toch ook geen wereld van verschil.

Als ik heel eerlijk ben, vind ik je topic eigenlijk een beetje dom overkomen.

edit: ik lees net ergens anders dat je nogal een leek bent op gitaargebied. Lees je eerst maar eens in over 7snarige gitaren, wat ervaringen van mensen zijn en wie er op speelt, en open dan weer zo'n topic. Niet beledigend bedoeld hoor, maar volgens mij weet je niet echt waar je over praat.

Trocar
31 januari 2006, 20:53
hoeveel liedjes maken hier nou eenmaal gebruik van?


Veel. En inderdaad niet alleen metal-liedjes.

Nuttig? Hangt van de gebruiker af, naar mijn mening.

Verder: zie Hoofd's reply.

Shift
31 januari 2006, 20:57
precies, niet de meest geniale vraag, toch bedankt :)
ik doe wel ff meer research voordat ik een topic open

hoofd
31 januari 2006, 21:00
precies, niet de meest geniale vraag, toch bedankt :)
ik doe wel ff meer research voordat ik een topic open

Hulde! Waren er maar meer mensen die zo dachten, zou een hoop onzin besparen ;)

elektrovolt
3 februari 2006, 21:26
met een keyboard kan je het niet vergelijken.
vergelijk het eerder met het verschil tussen een 4- en een 5 snarige bas. alleen is dat net iets lastiger.

lennartengel
3 februari 2006, 22:50
Vergeet niet het belangrijkste voordeel van een 7 snaar!! Ze hebben een middelste snaar.... dat maakt alles veel overzichtelijker :)

waayer
4 februari 2006, 10:30
Vergeet niet het belangrijkste voordeel van een 7 snaar!! Ze hebben een middelste snaar.... dat maakt alles veel overzichtelijker :)

Maar een 6 snaar heeft 2 middelste snaren,is toch veel veelzijdiger.

Ik vind de vraag niet zo dom hoor,en dat met zoek maar even of doe even wat research dat slaat echt nergens op in dit geval, 80% wat hier op het forum gevraagd of gezegd wordt kun je vinden op Google dus moet je eigenlijk niks meer vragen en alles is al eens gezegd dus wordt dat ook een beetje overbodig.