PDA

View Full Version : hals



davidof
31 januari 2006, 17:53
hallo :) ,
al een tijdje raakt mijn dikste snaar mijn hals (frets) en ik heb al gehoord dat ge door aan een umbus aan de kop te draaien hem goed kunt zetten.
nu, staat er ergens een tutorial ofzo waar goed uitgelegd word hoe het juist moet ?
grtz

iwamoto
31 januari 2006, 17:55
hallo :) ,
al een tijdje raakt mijn dikste snaar mijn hals (frets) en ik heb al gehoord dat ge door aan een umbus aan de kop te draaien hem goed kunt zetten.
nu, staat er ergens een tutorial ofzo waar goed uitgelegd word hoe het juist moet ?
grtz
kweenie, ik zou niet zelf mn tuss rod aanpassen, althans, het kan ook zijn dat je actie te laag is, dan moet je de brug hoger zetten, ik laat dat liever door mn tech doen terwijl ik toekijk ipv het gelijk zelf doen

robert-gitarist
31 januari 2006, 17:57
Precies.
Probeer eerst eens ff de brugzadels.Hebt ook nog wel eens..en kijk ff na je topkammetje.Die kan ook ingesleten zijn.En ja anders inderdaad de trustrod bij stellen :)

davidof
31 januari 2006, 17:58
dan moet je de brug hoger zetten
squier= geen brug ;)

Sicky61
31 januari 2006, 18:03
squier= geen brug ;)
of je brugzadels natuurlijk

robert-gitarist
31 januari 2006, 18:10
squier= geen brug ;)

Moet je het erbij zeggen dat het om een Squier gaat ;)

hexxxus
31 januari 2006, 18:19
http://home.wanadoo.nl/gitaar-in-tune/index_files/Afstellen_gitaar.htm

davidof
31 januari 2006, 18:33
hoe zet ik die zadel dan hoger? :p

STW
31 januari 2006, 18:37
met n inbussleutel
zo'n piepkleine

ik zou het laten doen als ik jou was

wietse
31 januari 2006, 18:44
met n inbussleutel
zo'n piepkleine

ik zou het laten doen als ik jou was

waarom dat?
als je dat zelf niet eens kan dan kom je ook in grote problemen als je snaren moet vervangen, je kan er niks mee vernielen in tegenstelling tot met het aan de trussrod draaien.
lijkt me inderdaad iets van een te laag zadeltje van de lage E snaar, als de hals niet goed is dan heb je bij meerdere snaren problemen.
maar het kan ook nog dat de topkam bij die snaar te ver is ingesleten.