PDA

View Full Version : Schade laten repareren?



Postov
31 januari 2006, 16:45
Net nieuw hier, dus bij deze alvast hallo :)

Zit een beetje met het volgende. Een week of 2 geleden heb ik een 2de handse Stagg Western SW507ALL-SN gekocht. Dit type: http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopprodukt=3946

Gitaar zag er goed uit en speelde (voor mijn doen) makkelijk en mooi. Anderen waren het met mij eens en ben toen maar tot aanschaffen over gegaan. Nu zie ik alleen dat er een kleine barst in de top zit, waar de hals op de top vast zit en waar vervolgens het ronde gat zit in de klankkast (speel nog maar 3 weekjes dus weet er nog vrij weinig van).

Voor de duidelijkheid:
http://img490.imageshack.us/img490/6697/gitaar1on.jpg

Nou is mijn vraag, hoe schadelijk is dit voor het geluid? En is het qua reparatiekosten zonde van het geld, aangezien mij dit een vrij lastig plekje lijkt om te repareren.

Alvast bedankt.

piezo
31 januari 2006, 18:24
Geen garantie in de winkel?

EDIT: Stom van me. Ik zie nu pas "2e hands" staan.

Picker
2 februari 2006, 21:25
Drupje superlijm erin, klaar!

Eko
2 februari 2006, 22:05
Postov,
Welkom bij de club! Mooie western! Als de hals nog steeds evenwijdig loopt met het bovenblad zal het met de schade wel los lopen. wel is het verstandig even terug te gaan naar de winkel , als je hem daar hebt gekocht.
Mocht je hem van een particulier hebben dan even het volgende. Er zijn goede gitaarbouwers die zoiets goed en makkelijk kunnen repareren. Het merk wat je hebt staat echter niet bekend om z`n dure gitaren. Ze zijn echt gericht op beginnende gitaristen.
Zoek in de buurt een goede reparateur op en vraag wat het kost en of het het waard is.

Postov
3 februari 2006, 00:56
Postov,
Welkom bij de club! Mooie western! Als de hals nog steeds evenwijdig loopt met het bovenblad zal het met de schade wel los lopen. wel is het verstandig even terug te gaan naar de winkel , als je hem daar hebt gekocht.
Mocht je hem van een particulier hebben dan even het volgende. Er zijn goede gitaarbouwers die zoiets goed en makkelijk kunnen repareren. Het merk wat je hebt staat echter niet bekend om z`n dure gitaren. Ze zijn echt gericht op beginnende gitaristen.
Zoek in de buurt een goede reparateur op en vraag wat het kost en of het het waard is.

Bedankt voor de info! Ik ben bekend met de verhalen die rond gaan over Stagg :p maar heb van meerdere mensen gehoord dat deze gitaar erg goed klinkt voor het geld. Desalniettemin een fijn spelende beginners gitaar :)