PDA

View Full Version : kistje voor pod xt live



qwertyuiop
31 januari 2006, 16:39
hoi,

ik was van plan een flightcase te maken voor m'n xt-live, maar bedacht me dat het grote voordeel van die xt-live nou juist is dat je naar een gig alleen dat ding nodig hebt en dat-ie lekker licht en handzaam is. Als ik er een flightcase omheen ga bouwen, wordt-ie toch weer "zwaar" en wat meer onhandelbaar. (zeker omdat ook de kabels etc erin moeten.)
een draagtas heb ik al, maar die biedt te weinig bescherming.

iemand anders nog een briljant idee?

Vonk
31 januari 2006, 16:42
Zo moeilijk is dit toch niet?

Wat dacht je van een wijnkistje waar drie flessen in horen te zitten met tussenschotten? Misschien is dat groot genoeg?

nielsduursma
31 januari 2006, 16:44
bij music prductif hebbe ze die dingen, ik kan ze alleen niet meer vinden, ik ben ze laatst nog tegengekomen!

vettavillenl
31 januari 2006, 17:23
mocht je er een zelf willen maken, hier vindt je info ivm maten en materialen...
http://www.vettaville.nl/vvpodxtlive.htm#9

qwertyuiop
31 januari 2006, 22:23
hmmmm...

een wijnkistje is me iets te lelijk en biedt alsnog weinig bescherming...

dat kistje op vettaville is volgens mij net zo zwaar als een gewone flightcase...

ik zoek eigenlijk meer zoiets als SKB, maar kon dat zelf niet vinden. ik ga ook eens ff checken musikproduktiv inderdaad

later!!

Stitch
2 februari 2006, 10:45
Zo maar die Live dingen zijn toch juist gebouwd voor 'on the road' ? Volgens mij kunnen ze wel tegen een stootje!

qwertyuiop
2 februari 2006, 20:52
mmhhmmm, ja dat is zo, maar het blijft toch een bakkie met delicate electronica he? eerlijk gezegd vertrouw ik dat digitale spul wat dat betreft voor geen meter....

hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik 'm nu al een half jaar regelmatig meesleep en nog nergens problemen heb gehad, dus misschien heb je wel gelijk en moet ik het vervoer maar gewoon blijven doen in de rockbag die ik nu heb.

is wel zo licht en handelbaar in ieder geval.
ik ga er nog eens over nadenken...;-)

maar als iemand nog iets weet in de richting van een SKB-kistje, houdt ik mij warm aanbevolen zullen we maar zeggen...

Stitch
2 februari 2006, 22:18
ik heb ook nog nooit problemen gehad met mijn podxt en heb er niet eens een tas voor... Krassen krijg je er wel op :)

spanky_franky
7 februari 2006, 22:31
hoi,

ik was van plan een flightcase te maken voor m'n xt-live, maar bedacht me dat het grote voordeel van die xt-live nou juist is dat je naar een gig alleen dat ding nodig hebt en dat-ie lekker licht en handzaam is. Als ik er een flightcase omheen ga bouwen, wordt-ie toch weer "zwaar" en wat meer onhandelbaar. (zeker omdat ook de kabels etc erin moeten.)
een draagtas heb ik al, maar die biedt te weinig bescherming.

iemand anders nog een briljant idee?
Een flightcase eromheen is zeker niet te zwaar, valt best mee!

Ik heb zelf een warwick rockcase voor me POD, weegt misschien een kilootje of 10-15 al met al.

harrie-beton
9 februari 2006, 14:17
de meeste schade krijg je op het podium, niet met het vervoer.