PDA

View Full Version : Telecaster



robert-gitarist
31 januari 2006, 14:32
Hallo,
Ik heb een vraagje.het zit zo, ik heb echt al een hele zooi gitaren maar toch ik wil een telecaster erbij.Puur van wege het geluid.Hoe je het ook blijft bekijken maar met een stratocaster kom je gewoon niet tegen het geluid aan van een tele.Althans niet mijn een van mijn jackson of Fender strat.Maar toch ik zoek dat geluid(nummers als rage against enzo).Nu wil ik dus kijken na een 2de handse tele voor niet teveel geld(hoogstens 200 euro).Voor dat bedrag heb je natuurlijk geen suoer tele of zo maar goed genoeg voor mij ;)
Nu viel mij ogen op een Richwood Telecaster en Squire Telecaster.Deze zowel nieuw als tweede hands erg weinig en valt dus prima in mijn budget ;) :D
Nu de vraag,wie heeft er ervaring met deze telecasters?Ik wil graag de minpunten ervan weten et,etc,etc...
Brand lost zou ik zeggen :D

Satriani
31 januari 2006, 14:44
London city tele's schijnen beter te zijn dan richwood en squier en ook nog binnen je budget volgens mij

robert-gitarist
31 januari 2006, 14:50
Ja zo iets heb ik ook gehoord..Zien er ook erg mooi uit.
Maar die kosten dacht ik 259 ofzo..

rhcp_schipper
31 januari 2006, 15:52
Ja zo iets heb ik ook gehoord..Zien er ook erg mooi uit.
Maar die kosten dacht ik 259 ofzo..


Maar ik kan je vertellen dat ze echt het geld wel waard zijn :D

robert-gitarist
31 januari 2006, 16:12
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/squier-tele72custom_350_fffef1_75.jpg

heeft iemand ervaring met deze Squier Tele custom?
Deze kost 199 bij frietbek enne ik vind hem er wel errug cool uit zien!!
Iemand die wat kan vertellen over geluid en bespeelbaarheid?

FruscianteFan
31 januari 2006, 16:18
Uhm, ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat een Tele met twee humbuckers niet gaat klinken als een oer-Tele.

robert-gitarist
31 januari 2006, 16:19
Dat denk ik inderdaad ook.Maar ik heb nog paar schakelaartjes liggen.Misschien als je de humbuckers splitst wel mooie tele geluid hebt.maar goed dat ff tussen door..zag deze tele namelijk net en vind ik wel vet!
Neej ik zoek inderdaad dat lekkere telecaster geluid voor aantal nummers van rage against the machine enzo en bon jovi..dat soort dingen

Neals
31 januari 2006, 16:33
London city tele's schijnen beter te zijn dan richwood en squier en ook nog binnen je budget volgens mij

Heb tijdje terug een London City tele in me handen gemaakt.

Mooi afgewerkt instrument, dat wel, klinkt ook nog niet eens verkeerd, maar die hals keur ik af.

Rock&Roll
31 januari 2006, 17:07
London city tele's schijnen beter te zijn dan richwood en squier en ook nog binnen je budget volgens mij
Satriani, jij hebt PM ;)

Raytheman
31 januari 2006, 17:36
ik zou voor een squier telecaster gaan. De Richwoods zijn van een soort MDF.
Qua klank en bespeelbaarheid zijn ze nagenoeg hetzelfde

grayfink
31 januari 2006, 18:11
Misschien de goedkope serie niet, maar mijn Richwoodje (vintage) tele is toch echt van hout. Moest er wel betere elementen inzetten trouwens, en die kwamen weer uit een .. London City! (Overgenomen van forumlid Zjanke die op zijn beurt weer Seymour Duncan in zijn LC heeft gezet). Inmiddels zitten er hotrails van GFS in bij mij, ook leuk, maar natuurlijk geen telesound meer.
Ik denk dat ik de LC elementen terugzet en de GFS weer verkoop. Maar de Richwood blijft :-)

Mitch
31 januari 2006, 20:23
Wil je een Tele nou omdat -ie in je budget past en er tof uitziet of vanwege de sound :chicken: Die spuuglelijke '70s deluxe wannabe klinkt in niets naar een echte Tele. Het punt is dat een groot deel van de sound van het brugelement wordt bepaald door de brugplaat én de plaat onder het element, dat geeft een hoop meer twang. Zoek dat dan in een LC of zo.

robert-gitarist
31 januari 2006, 20:27
Ik wil gewoon een tele hebben voor het geluid.Maar ik zat te kijken op site van feedback na een squier telecaster maar die hebben ze daar niet volgens de site.Maar zag die 70er geval erstaan en vond ik er wel mooi uitzien.thats it.ik zoek gewoon een goedkope leuke tele met het tele sound erin.

Luke-wannabe
31 januari 2006, 20:44
Dan moet je niet die hebben iig:D

robert-gitarist
31 januari 2006, 20:45
Dan moet je niet die hebben iig:D

Neej i know ;)
Maar vond hem wel wat hebben.

deeltje
16 augustus 2007, 13:13
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm00000000000000006m6Uvsh_?Ca talogVideo=&ProductUUID=DLvVqHzlZ54AAAESGsN_Z_G6&CatalogCategoryID=gnvVqHzmaSAAAAERzpsvKPl9&JumpTo=OfferList

Maarja, misschien niet zo'n telecaster sound met # 2 Duncan-Designed P90-2 Pickups mit Alnico 5 Magneten.... wel mooi gitaartje toch?

Rouzy
16 augustus 2007, 13:16
dies mooier dan de zwarte:D

deeltje
16 augustus 2007, 13:17
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm00000000000000006m6Uvsh_?Ca talogVideo=&ProductUUID=YjrVqHzlzp8AAAETiA4dyGv0&CatalogCategoryID=gnvVqHzmaSAAAAERzpsvKPl9&JumpTo=OfferList

dit vind ik ook een prachtexemplaar en misschien meer een telesound dan de vorige ;)

EUR 329,- maar misschien dat je hem 2e hands kan vinden.

almarvk
16 augustus 2007, 13:18
Deze gaat dicht, dit is een topic van anderhalf jaar oud.

Vragen? -> PM!