PDA

View Full Version : All Access in da House!



BeeJee
31 januari 2006, 12:13
Vanochtend mijn pakketje uit Duitsland ontvangen op mijn werk. Veel proppen krantenpapier, veel bubbeltjesfolie, en gelukkig zat daar ergens tussenin ook een All Access verstopt :cooler:
Ik heb hem zojuist ff snel aan de adapter gehangen en alles werkt :satisfie:
BeeJee kan dus flink gaan programmeren. Eindelijk Mijn rack over verschillende midi-kanalen aansturen en flink gebruik maken van cc's: Wat een luxe!
Als ik alles heb geprogrammeerd is de volgende stap om een degelijk pedalboard te gaan maken. Ik heb al een ideetje:
Een vriend van mij zit in 'de metaal' en ik wil hem een aluminium plaat laten maken, met voorgefreesde gaatjes voor bekabeling en bevestiging van pedalen. De bekabeling en stroom gaan dan door de bodemplaat heen de 'kelder'van het floorboard in (wordt dus 2 verdiepingen, met in de 'kelder' alle bekabeling en stroomvoorzieningen) en die wil ik dan via een patchbay-achtig iets met connectors 'plug-and-play' klaar maken voor naar mijn rack.
Heeft er iemand nog handige tips voor dit projectje?

qwertyuiop
31 januari 2006, 16:25
op de manier die jij beschrijft maak ik al jaren pedalboards (inmiddels aan m'n derde...)
je kabels zijn inderdaad lekker weggewerkt in de "kelder". Ik zou alleen de plaat van hout maken i.v.m. het gewicht.
en nog een andere tip; ga geen "patchbay-achtig-iets" in elkaar knutselen, maar gebruik gewoon een multikabel; 1 keer aansluiten en klaar. Je kunt dan ook de stroom van de adaptors door de kabel laten lopen (net als het signaal en de midi-signalen.) vanuit je rack.

Ik heb nu sinds kort zelfs ook 2 speakersignalen door de multikabel heenlopen naar mijn pedalboard, zodat ik daar 2 kleine 10inch gitaar-monitors aan kan hangen. helemaal perfect.

succes in ieder geval.

morris
31 januari 2006, 20:28
en nog een andere tip; ga geen "patchbay-achtig-iets" in elkaar knutselen, maar gebruik gewoon een multikabel; 1 keer aansluiten en klaar. Je kunt dan ook de stroom van de adaptors door de kabel laten lopen (net als het signaal en de midi-signalen.) vanuit je rack.

Ik heb nu sinds kort zelfs ook 2 speakersignalen door de multikabel heenlopen naar mijn pedalboard, zodat ik daar 2 kleine 10inch gitaar-monitors aan kan hangen. helemaal perfect.

succes in ieder geval.

Als DAT werkt, knap hoor!
Heb je pics?

armageddon
31 januari 2006, 20:38
op de manier die jij beschrijft maak ik al jaren pedalboards (inmiddels aan m'n derde...)
je kabels zijn inderdaad lekker weggewerkt in de "kelder". Ik zou alleen de plaat van hout maken i.v.m. het gewicht.
en nog een andere tip; ga geen "patchbay-achtig-iets" in elkaar knutselen, maar gebruik gewoon een multikabel; 1 keer aansluiten en klaar. Je kunt dan ook de stroom van de adaptors door de kabel laten lopen (net als het signaal en de midi-signalen.) vanuit je rack.

Ik heb nu sinds kort zelfs ook 2 speakersignalen door de multikabel heenlopen naar mijn pedalboard, zodat ik daar 2 kleine 10inch gitaar-monitors aan kan hangen. helemaal perfect.

succes in ieder geval.

Oeh, dat is een mooi idee zeg! Wat voor een multikabel bedoel je eigenlijk?

qwertyuiop
31 januari 2006, 22:14
@morris; waarom zou dat niet werken dan? omdat je dan een ruisje/brompje o.i.d xtra erbij krijgt? we hoeven niet allemaal een fluisterstille setup hoor....
;-)
maar goed, het werkt inderdaad prima hoor, enne de xtra ruis en brom valt reuze mee, niet meer dan zonder de 10inch speakertjes eraan. Bovendien verdwijnt het meeste van eventuele ruis en brom toch in die uiterst subtiele live-mix ;-)

maar nog ff over de multikabel en de foto's; ergens anders op het forum staat een topic "mag ik even van de gelegenheid gebruik maken?" waarin ik de foto's heb staan en uitleg geef over de multikabel enzo... ff zoeken, want ik weet niet hoe ik die link in dit berichtje moet zetten...

het is wel zo dat de kabel die je aan de multikable hangt voor je speakers van een bepaalde dikte moet zijn. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet, maar; ik had eerst hele dikke (goede kwaliteit) kabels eraan hangen en samen met de dunnetjes die door de multikable lopen, kreeg ik een vreselijke brom. Nu heb ik dus "gewone kabeltjes eraan hangen en dan brompt het nie meer...
maar daar ging dit topic niet over.

Met de multikabel moet je wel ff opletten hoe je het een en ander soldeert, want alle plussen moeten aan 1 kant (ivm de stroom van de adaptors geloof ik) anders gaat het ook weer brommen. Hoe dat precies allemaal werkt, weet ik ook niet, want ik laat mijn vader dit soort "leuke" klusjes altijd doen...hij is tenslotte met pensioen terwijl ik heeeeeel hard moet werken......;-)

armageddon
31 januari 2006, 23:23
Dit is de link, even voor iedereen:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=61721

BeeJee
1 februari 2006, 00:28
Ben al ff bezig geweest met programmeren, en ben ook al tegen een probleem aangelopen. De All Access 'pikt' mijn EV-5 van Roland niet goed op. De minimum waarde van de sweep hangt ergens rond de 40 ipv. 0 en ik krijg het niet gecorrigeerd. Hij calibreert dus niet lekker. Wat betekent dat als ik hem voor bijv. delay-mix wil inzetten (0% - 50% wet), dat ie door die minimum waarde niet zonder delay klinkt. Kent iemand dit probleem?
Tips anyone?

bluegate
1 februari 2006, 09:18
Weet je of het pedaal op andere app. wel goed werkt?
Anders even meten met een multimeter.

Op andere pedalen van Boss die ik ken zit een minimale volume regelaar
aan de zijkant.

Op de oude Rocktron RSB-18F zaten ook Tapers (lin, log, alog) zitten die
ook op de All Access?

Succes.

morris
1 februari 2006, 09:24
@morris; waarom zou dat niet werken dan? omdat je dan een ruisje/brompje o.i.d xtra erbij krijgt? we hoeven niet allemaal een fluisterstille setup hoor....
;-)


ok, helder!

BeeJee
1 februari 2006, 10:07
Op de EV5 zit ook een minimale volume-regelaar, maar die had ik dus al op minimaal staan, waarbij het probleem zich dus ook voordoet.
Collega-gitarist van mij heeft een FV300l, wat een dikkere versie van Roland is. Vanavond op de repetitie even testen of het dan wel werkt.
De AA is trouwens echt een vette controller!
Het programmeren gaat verder als een speer en hij is mega-flexibel.
Als je zou willen kun je elke preset 10 verschillende cc's (en bij de volgende preset dus weer 10 andere) en 16cc's tegelijk versturen :satisfie:
Niet dat dat praktisch zou zijn, maar het kan wel.
Vooalsnog kies ik voor de volgende set-up:
Per bank 5 pc’s en 10 cc’s, waarbij ik 7 ‘global’ cc’s heb ingesteld, die dus in iedere preset hetzelfde zijn. Hiermee bedien ik dan effectblokken op de Lex G2 als stompboxes door ze met die cc’s aan en uit te kunnen trappen, en doe ik tap-tempo. Daarvoor heb ik de schilderstape al geïnstalleerd op de AA ;) en dan per preset evt. nog 3 ‘joker cc’s’ die per preset dus kunnen wisselen.
Ik stuur mijn rack als volgt aan:
- Alles voor de Rover gaat over ch1
- Lex G2 op ch2
- Piranha op ch 3

qwertyuiop
1 februari 2006, 11:12
morris,

ff voor de duidelijkheid; ik ben uiteindelijk ook een redelijke freak met mijn set-upje hoor,....maarreehhh....soms laat ik het praktische prevaleren boven het uiteindelijke geluid;

ik heb ook nog twee aparte, goede speakerkabels voor die twee 10inch monitors, zodat ik, als ik de ruis en brom zat wordt (of gewoon een beter geluid uit die monitors wil hebben) altijd nog die eraan kan hangen. Maar het meest praktische is toch dat het gelijk door die multikable loopt...geeft minder kabels op het podium en is sneller op te bouwen.

het geluid uit die 2 10inch monitors is uiteindelijk ook niet geweldig (zelfbouw he), het geeft vooral het mid weer en niet het laag en hoog. Maar dat is dan niet zo'n ramp omdat het alleen maar gaat om de "ondersteuning" van het geluid wat uit de kast achter mij komt (4x10), zodat ik mezelf goed kan horen.
(uit de kast komt het laag en hoog weer goed door)

maar goed, soms kies je dus voor een praktische oplossing boven het beste geluid...

BeeJee
5 februari 2006, 00:01
Het gaat lekker met programmeren van de AA. Ik merk dat ik nu met deze overvloed aan opties tov. de FC200 ook een stuk creatiever word in het gebruik van mijn effectenbak, echt een vette controller.
Veel interessante parameters die ineens in een programma met een druk op de knop veranderd kunnen worden. Ook maak ik nu andere effectprogramma's met een andere insteek dan voorheen. Weer ff flink met mijn gear aan het stoeien dus. Nice!
Weet er trouwens iemand een (web)adresje waar ik een 7pins midikabel kan scoren om mijn AA van fantoomvoeding te voorzien uit de Rover?

morris
5 februari 2006, 02:06
Leuk is dat he zo'n vette controller... Ik ben mijn Gforce ook weer helemaal aan het herontdekken...

v.w.b. de kabel: (hoe kan het ook anders) www.paullenders.com

Morris

bluegate
5 februari 2006, 11:48
Heb ja al gevraagd/nagekeken of de Rover op de juiste manier de phantom

voeding aan de AA gaat doorgeven...?

@Morris, jouw signature is beangstigend...:seriousf:

Chiel
5 februari 2006, 11:53
Hey Morris! Toch ook maar aan de Suhr? Vertel, vertel!

BeeJee
5 februari 2006, 19:26
Ik heb het nagevraagd, en volgens Ernst kan zou het zonder schade aan een van beide apparaten moeten lukken. Ik heb hem de handleiding van de AA zelfs toegestuurd bij mijn vraag, dus ik ga er vanuit dat ik de AA zonder enig gevaar kan voeden vanuit de Rover....

morris
6 februari 2006, 00:31
Hey Morris! Toch ook maar aan de Suhr? Vertel, vertel!

Ik schaam me diep... maar kon de verleiding niet weerstaan... Ik heb bij Haar een nieuwe Suhr besteld. Ik heb laatst op een Suhr van een kennis gespeeld en was zeer aangenaam verrast. De nieuwe wordt een Suhr Standard in Orange crush metallic, met rosewood toets en alder body. Pickguard wordt wit perloid. Hij zal ongeveer eind maart, begin april arriveren.

:jam:
Morris

vinni
6 februari 2006, 22:44
Je bedoelt een Suhr uit de nieuwe Pro series?

Dr is op HRI een link over die nieuwe gitaren.
T' is maar dat je het weet.

Een beetje intressante prijs?

gr,

Vinni

morris
7 februari 2006, 00:03
yep!

prijs ligt rond 1600 euro volgens Haar. En voor dat geld is het gewoon 100% Suhr. Er zijn alleen geen custom opties mogelijk, maar dat boeit niet. Ik bestel er wel een andere slagplaat bij. Beetje pimpen moet kunnen!

Morris

Jimi Hendrix
7 februari 2006, 09:39
yep!

prijs ligt rond 1600 euro volgens Haar. En voor dat geld is het gewoon 100% Suhr. Er zijn alleen geen custom opties mogelijk, maar dat boeit niet. Ik bestel er wel een andere slagplaat bij. Beetje pimpen moet kunnen!

Morris

goed plan, hopla die lukes de deur uit en aan de suhr!
meesterlijke gitaren. Prijsverschil met een 'echte' valt trouwens wel mee, of hebben we het hier over een bedrag incl BTW?

Chiel
7 februari 2006, 15:14
Te gek man! Ben er zelf nog niet helemaal uit. Heb mijn oude Schecter even tijdelijk gepimpt met een set Anderson PU's. De donkere sound van de Zion is uiteindelijk toch echt niets voor mij. De Anderson die ik thans heb is zonder twijfel de beste Axe die ik ooit heb gehad. Echter zit ik wel te kijken naar een definitieve vervanger. De Suhr's spelen fantastisch, maar een Anderson Drop Top is ook niet te versmaden hoor. Maar ja, helaas maar budget voor één van de twee :jam: . Ben in ieder geval zeer benieuwd naar jou bevindingen. We shall see!

srv-man
7 februari 2006, 22:17
Cool Morris!
Als je standaard specs van de Pro aan je eisen voldoen is het een prima keus lijkt mij. Het prijsverschil met een "normale" Suhr is trouwens ook niet zo heel groot. Welke frets zitten er eigenlijk op, 6105? Coole kleur trouwens.

Enne, toch maar geen Tyler? Of is dit een opstapje....Let maar op, als je de Suhr eenmaal hebt gaan je Lukes achter elkaar de deur uit8-)

morris
7 februari 2006, 22:25
Volgens mij liggen er 6100 frets op, maar dat weet ik niet zeker...
De prijs van 1600 zou incl btw en incl koffer moeten zijn, maar ik heb nog geen definitieve bevestiging van Haar...

Nou, één Luke blijft zeker (hoort in elke verzameling thuis hehe) maar ik denk er wel aan om eentje te verkopen. En een Tyler komt er ook nog wel. Ik kan een door ML gesigneerde Psych Vomit (1 van 100) op de kop tikken die heerlijk speelt, maar dat gaat al gauw richting 3500 euro. Dat is zelfs voor mij een beetje te gek haha.

Morris