PDA

View Full Version : Oude Fender Squire's



rammybully
31 januari 2006, 09:23
Hallo,

Weet iemand wanneer Fender is begonnen met Squier's???
Ik heb een Squier met een serial number: S9 (en dan 5 getallen)
Dus geen JV of SQ. Dus misschien komt hij toch uit '79.

Als het een "echte" Fender was zou dat betekenen dat hij uit 1979 kwam. Maar ik kan nergen iets vinden over de S/N van Squier's.

Wie kan mij helpen??

deedee
31 januari 2006, 10:31
ze zijn in 1982 begonnen met het bouwen van jv squiers. Dat duurde tot 1984. In 1983 en 1984 heeft Squier ook sq's gebouwd

Rock&Roll
31 januari 2006, 11:02
Squier, niet Squire! :hippie:

rammybully
31 januari 2006, 11:04
maar nu is er nog het de vraag uit welk jaar dan mijn Squier komt.
De vorige eigenaar heeft hem half jaren 80 gekocht, Maar de het Serie nummer is S9 + 5 getallen.

Heeft Fender soms voor de JV series ook al Squier's geproduceerd??

Ik kan zou anders niet weten waarvoor anders de s/n S9..... voor staat.

Quink
31 januari 2006, 12:03
maar nu is er nog het de vraag uit welk jaar dan mijn Squier komt.
De vorige eigenaar heeft hem half jaren 80 gekocht,

Tenzij het serienummer is gewijzigd lijkt met dat heeeeeeel onwaarschijnlijk. Het serienummer lijkt mee eerder richting 94/95 te wijzen.


Heeft Fender soms voor de JV series ook al Squier's geproduceerd??

Nee. Zou wel heel cool zijn als er een zou opduiken, maar ben bang van niet.

rammybully
31 januari 2006, 12:10
Nee het lijkt me niet dat je je zo 10jaar vergist in de aankoop van je gitaar.

Ik ben er waarschijnlijk achter. Hij komt denk ik uit '85-'87. In die tijd in Fender overgenomen en is er in US niet geproduceerd, maar ik Korea wel. In die tijd is er heel weining gemaakt en waarschijnlijk is deze toen in Korea gemaakt.

Quink
31 januari 2006, 12:39
Nee het lijkt me niet dat je je zo 10jaar vergist in de aankoop van je gitaar.

Ik ben er waarschijnlijk achter. Hij komt denk ik uit '85-'87.

Voor zover ik weet zou 87 op zich kunnen. Volgens mij is de productie in Korea toen zo'n beetje begonnen. Echter, het serienummer zou dan eerder met een E moeten beginnen. :???:

Maar goed, Fender heeft wel meer van die niet kloppende dingen, dus...

Ganjaman
31 januari 2006, 13:17
squier serials hebben niets, maar dan ook niets te maken met fenderserials, het eerste lettertje (of de eerste 2 letters) geven de serie aan (JV, SQ, A, E, S enzo) en de cijfers die erna komen betekenen niet zoals bij fender het jaar of dag of weetikveel, gewoon een serienummer, dus je kan er geen jaar uit afleiden, het enige wat je kan doen is kijken wanneer de betreffende serie (S dus hier) gemaakt is, vaak een periode van zo'n 2-4 jaar en daaruit komt ie dan ergens...

harrie-beton
31 januari 2006, 13:23
dat wou ik ook zeggen. Squiers hebben geen goede logica in de serienummers, massaproductie..

outside
31 januari 2006, 15:34
squier serials hebben niets, maar dan ook niets te maken met fenderserials, het eerste lettertje (of de eerste 2 letters) geven de serie aan (JV, SQ, A, E, S enzo) en de cijfers die erna komen betekenen niet zoals bij fender het jaar of dag of weetikveel, gewoon een serienummer, dus je kan er geen jaar uit afleiden, het enige wat je kan doen is kijken wanneer de betreffende serie (S dus hier) gemaakt is, vaak een periode van zo'n 2-4 jaar en daaruit komt ie dan ergens...

euh, mijn squier heeft als serienummer : yn663205. Ik weet dat die gekocht is in 1996. Waar de y voor staat weet ik niet maar n6 -> 1996 ? (het is een chinese strat)

Ganjaman
31 januari 2006, 15:44
euh, mijn squier heeft als serienummer : yn663205. Ik weet dat die gekocht is in 1996. Waar de y voor staat weet ik niet maar n6 -> 1996 ? (het is een chinese strat)
eerste getal kunnen er 10 zijn (0 t/m 9) kns van 1 op 10 dat ie ook matcht met het jaar, toeval, meer niet