PDA

View Full Version : Strat Pickups vraag



ruezzz
30 januari 2006, 22:35
Ik moet tijdens gigs regelmatig (en snel) wisselen van Strat naar Les Paul.
Uiteraard krijg je dan een behoorlijk verschil in klankkleur en volume.

Omdat ik sowieso al overweeg om andere pickups in de Strat te zetten, vroeg ik mij af welke pickups ik zou moeten hebben om deze twee sounds wat meer naar elkaar toe te buigen.
Wel wil ik de echte Strat sound behouden.

Dus qua sound: Wel echt single coil, voller, minder dun, minder schel (warmer) hoog, iets meer output. Noiseless is met oog op opnames (voor computerscherm) ook mooi, maar niet als het ten koste van de sound gaat.

no 1 hops
31 januari 2006, 06:37
zit te denken aan een p90, maar die krijg je niet in een strat, een mini humbucker die in sommige lespauls zit zou ook een uitkomst zijn, maar passen ook niet
wat ikzelf gedaan heb is mijn olp mm1 humbucker in de hals positie een nieuwe kabel te geven en een serie parallel schakeling te maken dmv een pushpull potmeter.
werkt redelijk.
verder zou je een q filter van bill lawrence op de paul kunnen zetten, maar ik denk dat de meeste reaktie zullen zijn.
een sd jb te plaatsen in je strat.

neem deze vraag
I would like to have a clear and bright tone (Dire Straits) but also be able to create a more aggressive SRV or Hendrix-like tone.

hier het antwoord
http://p082.ezboard.com/fguitarsbyfenderfrm8.showMessage?topicID=1995.topi c

vester86
31 januari 2006, 07:54
is een volumepedaal geen beter idee? halverwege voor je LP en vol open voor de strat?

ruezzz
1 februari 2006, 01:14
Hmm, Ik heb geen ervaring met P90's.
En ik wil sowieso het Strat karakter behouden, zowel qua sound en ook optisch. Dus braaf 3 witte single coils, maar iets voller, warmer en een tikkie meer output.

Volumepedaal is niet noodzakelijk, ik kan de Strat namelijk met een booster wel iets oppeppen. Op zich werkt dat ook wel, maar ik wil ook graag de basis even aanpakken. De boost wordt al snel weer net te 'smerig'.

Het is een USA Standard Strat van 2005. Of zeggen jullie: mooi laten zitten die pickups?

Butcher
1 februari 2006, 06:36
Ik heb een cleanboost op m'n pedalboards zitten die ik alleen maar gebruik om impendance verschillen tussen gitaren op te lossen. Idee? Zelfs een Tubescreamer kan hiervoor gebruikt worden. Ook kun je proberen om je Strat pickups wat hoger te zetten (dichter bij de snaren), en je Les Paul pickups naar beneden te draaien

fred dons
1 februari 2006, 06:55
ik zou een seymour duncan little 59 in de brug positie zetten, deze is still, 4 aderig waarmee je hem in de tussenstand kunt splitten en je weer die traditionele fender quack krijgt en op zich zelf komt hij meer in de buurt van en vet humbucker geluid waardoor je dat schrille geluid van een normale enkelspoel in de brugpositie kwijtraakt