PDA

View Full Version : Flat Tyres - Make Me Believe



Hempo
30 januari 2006, 20:44
Beste mensen,

Vorige zaterdag hadden wij 2 nummers opgenomen achter de pc, met z'n vieren. "Get Home To You" staat in een ander topic bij Sounds, dit keer het nummer "Make Me Believe".

http://www.flattyres.nl/Flat_Tyres_-_Make_Me_Believe.mp3

Vertel ons maar wat je ervan vindt, wat goed is en wat beter kan...!
Alvast bedankt!

groeten,
Hempo (op de link hieronder de band-site)

Hempo
1 februari 2006, 19:05
Hmm.. niemand?

spanky_franky
1 februari 2006, 19:31
Jewel.. ff geduld :hippie:

Klinkt goed. Doet me denken aan een nummer van m`n vorige band. Pakkend 'themaatje', solo past goed in het nummer. Lijkt wel een beetje veel op dat andere nummer vind ik zelf.

X-Rated
1 februari 2006, 20:59
Ik vind het een leuk nummer :) Ik vind het ook een goede mix! Wat voor setting heb je gebruikt en welke software is eraan te pas gekomen?

Hempo
1 februari 2006, 21:07
Dankjewel!

Adobe Audition (nieuwe Cool Edit) hebben we gebruikt.
Verder elektronische drumkit van de drummer, sansamp DI, en een roland cube recording out, verder de zangeres met een shure sm 57oid.

groeten en bedankt voor de reactie,
Hempo

TB
1 februari 2006, 22:13
Goed hoor!
Ik ben sinds die cover van de "day after tomorrow" van jullie altijd al een klein beetje verliefd op jullie zangeres :)
en ik vind haar hier ook weer super! die 2e stem in het refrein is ook mooi erbij.
verder vind ik al jullie liedjes altijd goed gemixt, lekkere bas, lekkere gitaren.
en vooral : niks zit mekaar in de weg, daar heb ik met mijn bandje nog wel eens last van :(
ik moet wel bekennen dat het begin van het couplet me sterk aan een ander nummer doet denken, alleen ik ken nie op de naam komen...

bluegate
1 februari 2006, 22:36
Zeker goed!
Zangeres klinkt en zingt heel lekker.

Don Capo
2 februari 2006, 16:34
Ja hoor, lekker....
Krijg verdomme zin in een biertje...

Tupelo
3 februari 2006, 01:27
Klinkt lekker hoor! Leuke melodielijnen. (bas ook erg cool!!)

Hempo
3 februari 2006, 17:36
Leuke reacties... !
Fijn om te horen dat het gewaardeerd wordt:)

Dat met die herkenning van een ander nummer hebben we wel vaker. Elke melodielijn of schema is volgens mij al uitgevonden.. grof gezegd. Maar je kunt er natuurlijk wel een eigen gevoel, sfeer etc. bij geven.

We hebben wel eens op 'talentenjachten' gespeeld, waarbij ons verteld werd dat sommige van onze nummers op de bekendere muziek leken. Natuurlijk waren wij er niet mee eens, maar ze hadden het over Jimi Hendrix (dat E akkoord) en chili peppers, stukjes funk... maarja, we maken geen muziek om de orgineelste te zijn.

Purple_Peter
5 februari 2006, 21:10
Wow, net als jullie vorige nummer gewoon weer lekker swingend en aanstekelijk.
Zangeres heeft echt mooie stem en zingt erg goed (niet meer weg doen :satisfie: )
Waanzinnige basslijnen, lekkere gitaar partijen en drums.
En tjsa, ook dit keer weer een erg mooie en zuivere mix.
Knap gedaan.

Hempo
6 februari 2006, 00:40
Coole reacties, zeg. Dank allen voor uw positieve commentaar, daar zijn we blij mee!

Freekje
7 februari 2006, 01:08
Heya!

Klinkt erg goed, zeker jullie zangeres! (niet dat de rest niet goed is hoor, integendeel!!!)

Ik zag dat jullie binnenkort in Den Haag spelen? Ik zal eens kijken of ik mijn luisterend oor daar ook zal brengen!

Hempo
10 februari 2006, 17:44
Op 2 maart spelen we in den haag idd. Dus wie weet zien we je daar:)

poepsnaar
11 februari 2006, 17:09
bij mij klinkt ie nogal doffig. maar dat kan komen doordat ik net redelijk scherpe nummers heb gedraaid

nielsnielsniels
11 februari 2006, 22:28
Mmm weet je hoe koel :o

Heb egt heel vaak naar dit liedje zitten luisteren , echt prachtig!
Jullie zijn erg goed en de zangere is ook van een heel hoog niveau!
Mischien kunnen jullie iets meer een 'bite' in de muziek doen,
beetje meer distortion etc. Iets ruwer om het zo te zeggen.
Het is nu meer pop , maar dat is mijn smaak niet helemaal maar ik vind dit echt geweldig!

Ga zo dooorrrrR!!

gitaarhaantje
12 februari 2006, 12:13
Gaaf nummer hoor, vooral het refrein loopt echt heel lekker.

Als ik vragen mag, hoe pakken jullie het schrijven van eigen nummers aan. Gaan jullie bijvoorbeeld met zn allen wat jammen ofzo...
Ik zit namelijk nu in een bandje waarmee we eigen nummers willen gaan maken maar we komen er niet echt uit, vandaar.........


Laurens

Hempo
13 februari 2006, 15:30
Dank voor de reacties.
Meestal maakt basswasp een grove mp3, of ik doe t ook wel eens. Dan komen we er later wel uit in de oefenruimte.

:)

dejohan
20 februari 2006, 20:29
Goed nummer, ik ben fan dat weet je. Jullie zijn er ook sterk op vooruit gegaan merk ik.
De zang in de strofe lijkt wel wat op Come together (the beatles), maar daar zou ik niet van wakker liggen.

Wat ik wel vind (en dat is algemeen voor jullie nummers) is dat jullie wat meer zouden mogen experimenteren. Ik bedoel: de songs staan er, maar ik vind dat ze wat te vaak een klassieke structuur volgen. Het zou nog leuker zijn mocht er wat meer rare pakkende hooks/stops in zitten. Enkel zolang het de song ten goede komt natuurlijk. Nuja, allemaal persoonlijk mening.

Hempo
21 februari 2006, 23:21
Ha dejohan,

Dank voor je commentaar:)

Heb je wel gelijk in hoor. Veel van ons is ABABCBB ofzo :-) ik noem maar wat. Maar dat is volgens mij ook wat de meeste mensen willen horen. Vraag is of je de muziek voor jezelf of voor de meeste mensen maakt, want dan kunnen we net zo goed hip hop gaan maken ofzo.

Maargoed, je hebt een punt.

Jax
22 februari 2006, 15:37
Hee Hempo,

Klinkt goed man, zoals al gezegd swingt het heerlijk! Jullie lijken ook allemaal jullie instrument goed te beheersen, waardoor (het lijkt alsof) jullie echt kunnen genieten van het muziek maken. Trouwens, de 2de stem is echt sterk gedaan, voegt echt meteen iets toe aan een refrein! Ik zal kijken of ik jullie nog eens live kan zien!

jero
26 februari 2006, 23:00
erg goed, mooi liedje, mooie harmonieen, hele goede zangeres, dito drum, bas, slaggitaar.

het enig misplaatste vind ik de gitaarsolo, op zich goed gespeeld, maar past IMHO niet echt in het nummer.