PDA

View Full Version : japanse jazzmaster



knepman
30 januari 2006, 19:48
Beste dames en heren,

Ik zit er over te denk om een japanse fender jazzmaster te kopen dit omdat de amerikaanse te duur voor mij zijn... ik vroeg mij dan ook af of er hier mensen zijn die wellicht een japanse jazzmaster hebben en er hun mening over kwijt willen, ik ben namelijk niet zo bekend met de japanse fenders... Ik heb wel op het forum gezocht maar niet echt een antwoord gevonden.

Verder is het zo dat ik deze dan graag in duitsland wil bestellen, omdat ze daar goedkoper zijn. Ik heb ooit eens op het forum gelezen over Musik Produktiv, is dit een betrouwbaar bedrijf....

alvast bedankt

job

dejohan
30 januari 2006, 19:59
Japanse Fenders zijn over het algemeen wel ok.

Maar... die japanse Jazzmasters hebben of hadden verkeerde pickuos, waardoor er geen echt Jazzmaster geluid uit komt/kwam. Je ziet het niet, maar als je de pikcups opendeed zag je dat het niet die typische 'breed gewonden' pickups waren.

Maar het zou kunnen dat dit tegenwoordig niet meer is, de japanners steken tegenwoordig vaak USA elementen in hun gitaar. Moet je misschien eens vragen aan de muziekwinkel.

Luke-wannabe
31 januari 2006, 00:20
Ik heb een Jap jazzmaster gehad.
Deze had wel de ECHTE jassmaster elementen en sound.
Je kunt dit heel goed doen, t zijn geweldige gitaren!
Tip kijk 2de hands: je wilt er nog wel eens eentje tegen komen voor ong 500 eu :D

Johannes
31 januari 2006, 01:00
Er bestaan "Crafted in Japan" en "Made in Japan" Jazzmasters. Daar schijnt (ik heb ze nooit vergeleken) wat kwaliteitsverschil tussen te zijn. Ik heb een tijdje een "MIJ" Jazzmaster gehad en die was errug lekker. Hij speelde heerlijk en klonk heel goed. Het enige alom bekende nadeel is wel die brug...... dat is echt een kansloos ding!

Check ook meteen ff marktplaats Jazzmaster1 (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/18476619.html?return=eJwlykEKwjAQheG7FNpl4tiVE4LoT QYNJCZthmTAGvHupnT1fzweIeA34MlUBLjgUB2VhzdehFHrmNm taqEShRORVLUmfVwUe75uycL0rDa%2Bx%2Fn2otYWquLKON8l9 wU6knS0wDu3zr2fo7mGjvPEFgbz%2BwOEYyxK&df=1) Jazzmaster2 (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/18586434.html?return=eJwlykEKwjAQheG7FNpl4tiVE4LoT QYNJCZthmTAGvHupnT1fzweIeA34MlUBLjgUB2VhzdehFHrmNm taqEShRORVLUmfVwUe75uycL0rDa%2Bx%2Fn2otYWquLKON8l9 wU6knS0wDu3zr2fo7mGjvPEFgbz%2BwOEYyxK&df=1)

Wabbie
31 januari 2006, 13:27
Ik heb zelf een "crafted in Japan"Jazzmaster. Die hebben idd de verkeerde pickups en de problematische brug alle jazzmasters hebben. Maar voor de rest is het een prima gitaartje, de mijne heeft perfecte afwerking en een heerlijke hals. Ik heb er Seymour Duncan jazzmaster pickups in gegooid en een mustang brug op gezet en nu speelt die nog beter. Dus zeker een goede gitaar, en zelfs met de stock elementen erin, klinken ze best wel goed.
Mijn jazzmaster is zeker mijn number one, en ik dnek dat dat nog heel erg lang zo gaat blijven

Neals
31 januari 2006, 16:37
Er bestaan "Crafted in Japan" en "Made in Japan" Jazzmasters. Daar schijnt (ik heb ze nooit vergeleken) wat kwaliteitsverschil tussen te zijn. Ik heb een tijdje een "MIJ" Jazzmaster gehad en die was errug lekker. Hij speelde heerlijk en klonk heel goed. Het enige alom bekende nadeel is wel die brug...... dat is echt een kansloos ding!


Brug is beetje een algemeen probleempje bij Jazzmasters, verder erg vette gitaren en gaat ook zeker een gat opvullen in mijn gitaarcollectie.

Wabbie
31 januari 2006, 17:03
De brug is idd een bekend zwak punt van een jazzmaster, maar vrij makkelijk op te lossen door er een mustang brug op te zetten. Ik heb sinds ik een mustang brug op mijn jazzmaster heb nooit meer problemen gehad met snaren die rammelen, of ide van de brug af springen

Negative K3 fan
31 januari 2006, 18:01
probeer lucluc eens te pakken te krijgen, hij is een beetje de jazzmaster expert op het forum. Zoek anders ook eens naar oudere topics.

Luke-wannabe
31 januari 2006, 20:57
Ik had een Crafted. Hadden de goeie pickups en een geweldige gitaar! Was alleen meer gecharmeerd van de strat, daarom heb k m weg gedaan

Joey Handsome
1 februari 2006, 12:03
De brug is idd een bekend zwak punt van een jazzmaster, maar vrij makkelijk op te lossen door er een mustang brug op te zetten. Ik heb sinds ik een mustang brug op mijn jazzmaster heb nooit meer problemen gehad met snaren die rammelen, of ide van de brug af springen

die mustang brug is inderdaad een grote verbetering tegenover de stock jazzmaster brug, totdat je bijvoorbeeld een e-bow gaat gebruiken, dan draaien de schroevjes zichzelf er uit en rollen de zadeltjes over de vloer. Ik heb dit zelf met mijn jaguar (zit zelfde brug op) mogen ervaren.

Je schijnt ook een tune-o-matic brug er op kunnen zetten, hier heb ik zelf geen ervaring mee. Kijk ook eens op: www.jag-stang.com, hier kun je redelijk wat info vinden over jazzmasters en bruggen.

knepman
1 februari 2006, 12:16
hartstikke bedankt allemaal voor jullie reacties... ik had al begrepen dat de brug waarschijnlijk wel vervangen zou moeten worden... maar dat heb ik er wel voor over... Ik had ook al op marktplaats gekeken, maar alle advertenties die er op stonden waren allemaal van mensen in het zuiden van het land. En aangezien ik in noord holland woon (heiloo) en geen eigen vervoer heb ik het nog al moeilijk voor mij om daarop te reageren :S ...