PDA

View Full Version : japanse squier sq is binnen!



deedee
30 januari 2006, 17:53
Vrijdag heb ik m'n Yamaha pacifica verkocht.
En gister de squier sq van Total Fake overgekocht.
Ik was sinds de eerste keer dat ik op die gitaar speelde eigenlijk al verkocht (dit was van de zomer!). Er is gewoon iets, het is niet zomaar een goede gitaar, maar het is ook gewoon echt de gitaar die bij mij past.

Ik heb er 300 voor betaalt.

Eigen foto's heb ik nog niet... maar hieronder de foto's die Total Fake zelf ooit eens heeft gemaakt

http://community.webshots.com/user/randumb105

Ik heb de gitaar nog niet heel erg uitgebreid getest. Dit omdat die k*tschool denkt dat zij het enige is in je leven:angry: .
Ik was eerst van plan in de brug een humbucker in single formaat te zetten, maar de neck pickup heeft wel een errrrug lekkere bite. Wel schel, maar dat is met de versterker nog te verminderen.
De brug en midde pickup hebben een mindere output, een heerlijk warm geluidje:) .
Kortom ik ga me tijd nu niet meer aan jullie besteden... Ik ga lekker spelen:strat:

Ganjaman
30 januari 2006, 18:16
mooi hoor, maar is die body niet dunner dan een fender?

deedee
30 januari 2006, 18:24
zou best kunnen...
De body is in ieder geval wel dunner dat m'n Yamaha Pacifica
ik zal het op les wel even controleren.

Stratman70
30 januari 2006, 18:53
Nee, die bodies zijn identiek aan de originelen.

Mooi ding man! Gefeliciteerd.

(mooie prijs voor betaald btw!)

nielsduursma
30 januari 2006, 18:58
ik moest toch echt 3 keer kijken of er niet "squier SG" stond

maar hij is mooi idd.

Herman
30 januari 2006, 19:01
Nice...zwart op zwart is geweldig mooi, helemaal met zo'n wit randje erbij :)

grayfink
30 januari 2006, 19:05
Mooi hoor, de Japanse Squiers zijn lichtjaren beter als de Chinese van tegenwoordig. Jammer alleen van de driepuntshalsbevestiging, bij de Amerikaanse Fenders uit de jaren '70 was dat echt een zwak punt.
Aan de andere kant, die Japanners weten wel wat ze doen. Zal vast wel een goede verbinding zijn.

Raytheman
30 januari 2006, 19:15
Het is een fabeltje dat de 3-punts bevestiging zwakker zou zijn. Dat komt omdat men er van uit gaat dat het 3 schroeven zijn. Dat is echter niet zo; de bovenste 2 zijn schroeven maar de onderste is een bout. Eigenlijk dus minstens zo sterk als de 4 schroeven die eerder en later werden gebruikt

grayfink
30 januari 2006, 19:18
Zie mijn laatste zin.

dejohan
30 januari 2006, 19:24
Nee, die bodies zijn identiek aan de originelen.

Mooi ding man! Gefeliciteerd.

(mooie prijs voor betaald btw!)


Maareuh, er zijn toch Jap strats die dunner zijn? Ik heb een Jap Fender en die naar mijn gevoel dunner dan de meeste strats die ik vast heb gehad.

Quink
30 januari 2006, 19:36
Gefeliciteerd! Mooie gitaar. Ga je vast veel plezier van hebben. En een hele nette prijs.

Wat dikte betreft: verschilt niet (of in ieder geval niet veel, heb het nooit nagemeten) van Fender body dikte. Wel zijn bij SQ's de contours erg diep uitgesneden.