PDA

View Full Version : Inbouwen adapter socket Vox wah?



Robbert
24 oktober 2002, 17:57
Aloha..

Ik heb een Vox V47 Wah pedaaltje, dat goed werkt op 9V blokjes. Zo goed zelfs, dat ik meerdere keren per week naar de lokale buurtsuper moet gaan, om een nieuwe voorraad aan te schaffen.

Och.. enigzins overdreven hoor, maar ik zou toch graag een adapter voetje erin willen bouwen.
Dus ik naar de electro shop en daar een socket gekocht met drie soldeerpunten. Eentje waarbij je dus ook een batterij kunt doorlinken. Zo ver ben ik al.

Nu is het punt echter.. hoe sluit ik dit aan? Een schematje van de Wah staat hier: http://www.fulltone.com/v847.html .

Zou toch wel mooi zijn als iemand het wist, heb namelijk nog een paar pedalen die ik zou willen voorzien van een adapter.

sash
25 oktober 2002, 18:41
In mijn a-elektrotechnische theorien ben ik op het volgende uitgekomen: volg het kabeltje van het batterijaansluitdingetje en kijk waar het naartoe loopt, maak het daaraan vast :smile:

sash
25 oktober 2002, 18:42
Ik wil em ook wel ruilen tegen mijn crybaby, met enige bijbetaling van mijn kant en dan hoeft er ook geen adapter op :smile:

guvnor
25 oktober 2002, 19:34
Gewoon rood en zwart van de batterij pakken en daar de draadjes van de voedingsjack aan solderen is het makkelijkst. Je hoeft niet per se door te kunnen lussen. Je moet alleen zorgen dat wanneer je een adapter gebruikt er geen batterij in zit.

Robbert
25 oktober 2002, 21:20
Hehe, die Sas, wat een grapjas!

Guvnor, dat is een mogelijkheid, maar ik heb drie pootjes op die socket, dus die wil ik gebruiken ook.

Weet nu waarom hij het niet deed... ik moet een plastic isolator hebben omdat de behuizing negatief is en die socket positief :grin: Hij maakt nu dus wat kortsluiting. Woops..

Rutger
28 oktober 2002, 13:37
Robbert,

Het is idd zoals Guvnor zegt. Ik hebt hetzelfde gedaan bij mijn Vox Wah. Het probleem dat ik erbij kreeg was dat ie onwijs ging ruizen. Hij heeft van zichzelf al een aardig ruisje, maar dat wordt dus 2x zo sterk met een voeding.

Ik heb hem er weer uitgesloopt. Met een oplaadbare 9V plus een reserve lukt het ook.

Robbert
28 oktober 2002, 13:45
Dank je voor je reactie. Ik ben er inmiddels al achter hoe het moet. Hetgene wwat bij mij fout ging: een metalen socket op een metalen behuizing. Kortsluiting dus.

Na een emailtje gekregen te hebben, las ik dat het eigenlijk een plastic jack moest zijn. Dus ik heb die socket van de behuizing gehaald en even neergelegd en toen werkte het wel prima.

Wat betreft die ruis: weet je zeker dat je een gestabiliseerde adapter hebt gebruikt? In een aantal artikelen op Internet wordt dat namelijk aangewezen als hoofd schuldige van ruis.

Rutger
28 oktober 2002, 14:54
Jep, gestabiliseerd. Bij lage volumes in m'n slaapkamer had ik er ook geen last van, maar als ik losging vond ik het wel storend. Al hoor je het niet tijdens het spelen, maar wel als je pauzes in een nummer hebt.

Maar doet ie het al? Vertel even hoe je ruiservaring is.

Musicman rulez
30 oktober 2002, 15:21
Een wah pedaal moet toch zeker maanden op een 9 volts batterij kunnen werken.
Tenzij je de jackpluggen er in laat zitten??!!

Tip! De Vox wah Clyde Mc Coy heeft standaard een adapter ingang erop zitten.

Rutger
30 oktober 2002, 16:17
jeuh bedankt

half jaar te laat

Robbert
30 oktober 2002, 21:08
Hehehe.. ja joh, beetje laat :grin:

Maar de wah ruist inderdaad een beetje, en dat met een Boss adapter.. och.. ben toch een pedalboard aan het maken, eens kijken hoe het dan gaat.