PDA

View Full Version : Jackson Christian Olde Wolbers 7 string



Chaos_theory
29 januari 2006, 23:43
Heeft iemand op de Christian Olde Wolbers 7 string gespeeld? Ik wil graag wat meningen erover horen, ben vooral geinteresseerd in 't geluid, kwaliteit en hoe dun/dik de hals is. Lijkt mij een erg fijne gitaar namelijk, maar is nergens hier in de buurt te vinden.

Chaos_theory
30 januari 2006, 17:35
Eeeehm... Bump?

Anders Destium
30 januari 2006, 20:16
Ik vrees dat je geen reacties gaat krijgen, het zijn nogal onbekende gitaren!

robert-gitarist
30 januari 2006, 20:37
Nou dat niet!
Maar je komt die van Christiaan niet of heeel erg zeldem tegen.Een jonge hier van het forum heeft die Kevin Bonds Rhoads en heeft ie dacht ik uit Japan laten komen...;)
Dus denk dat je lang kan gaan wachten :(
Ik ben ook zeer benieuwd na die modellen!ik wil erg graag die 6 string Dinky Camou van hem :)

Chaos_theory
31 januari 2006, 00:12
Ik kan hem bestellen via Dirk Witte :P Maar dan moet ik hem ook echt kopen. Aangezien deze gitaar toch goed aan mijn specificaties voldoet, en ik Jackson heel erg vertrouw, wou ik er daarom meer over weten. Helaas.

robert-gitarist
31 januari 2006, 00:20
wat moet ie kosten eigelijk?
Nja je kunt er van uit gaan dat het echt wel een goeie gitaar is.Christiaan zou denk ik niet bagger op de markt laten brengen met zijn naam erop bijv. ;)
En jackson zelf ook niet.ik zelf heb hele prettige ervaringen met jackson

Anders Destium
31 januari 2006, 10:55
Bij signature gitaren betaal je standaard teveel voor de kwaliteit die je krijgt, je betaalt ook voor de naam.

Je zou ook niet verwachten dat Vai onder zijn naam crap op de markt zou laten brengen, maar toch gebeurt het.... Vai vangt daar redelijk wat voor trouwens.

Chaos_theory
31 januari 2006, 12:56
Ja, maar daarin verschillen Jackson en Ibanez behoorlijk. De crappy Vai JEMS (ik meen de 555) komen uit Korea, terwijl deze signature series, die onder de Professional series van Jackson vallen, uit Japan komen. (overigens komen hun laagste series uit India).

Deze gitaar moet tussen de 700/800 euro kosten nieuw, erg zeker ben ik hier niet van, want ik heb hem ook voor 850 zien staan, maar ook voor 650 <_> .

Ik vind 700 euro niet veel voor een gitaar met een ebben fretboard, slanted bolt-on construction en een EMG'tje. Niet te vergeten dat de body en hals van mahonie zijn. Kijk ook maar naar de Kevin Bonde Rhoads, die is geloof ik...800 of 900 euro? Die signature modellen betaal je idd wel een deel voor de naam, maar bij Jackson een stuk minder groot dan bij b.v Ibanez. (want zeg nou zelf, een JEM is toch eigenlijk gewoon een RG zonder added feautures?)

Maar ja, specs zijn altijd leuk op papier, ik heb de kans niet om er een keer op te spelen, vandaar de post >_<

Anders Destium
31 januari 2006, 13:14
Jackson heeft ook regelmatig vrij prijzige signatures gehad voor wat je ervoor terugkreeg, dat is iets dat bij eigenlijk elk merk speelt helaas. Gezien de specs lijkt het me inderdaad zeker een erg leuke gitaar met een mooie prijs ook nog!