PDA

View Full Version : Gaatjes door slagplaat



AlterEgo
29 januari 2006, 23:09
Ik heb vandaag de slagplaat van mijn squier 51 verwijderd en ik vind het er best cool uitzien, dus wil ik het wel zo laten. Nu zitten er wel gaatjes in de body. Hoe kan ik deze het best afdekken? De oude schroeven erin werkt niet, want die steken dan een stukje uit..

robert-gitarist
29 januari 2006, 23:13
gewoon die plaat er weer op doen.Hoort gewoon op een strat :D
Als je die gaatjes dicht gaat maken hou je zowiezo kleurverschil.Als je dat nu al niet hebt he. en anders...sja geen idee?

AlterEgo
29 januari 2006, 23:14
gewoon die plaat er weer op doen.Hoort gewoon op een strat :D
Als je die gaatjes dicht gaat maken hou je zowiezo kleurverschil.Als je dat nu al niet hebt he. en anders...sja geen idee?

Het is niet echt een standaard strat, het is een squier 51:

http://elgitarrer.com/blogs/bilder/Squier-51-burst.jpg

DarknessAwaits
29 januari 2006, 23:42
Schroeven er weer indraaien? Anders moet je wel heel handig zijn wil je het niet laten opvallen.

Luke-wannabe
29 januari 2006, 23:50
Gewoon zo laten zitten joh!!
Da's Rock 'n Roll!

no 1 hops
30 januari 2006, 13:17
neem bv lucifers, beetje houtlijm in de gaatjes, lucifer erin, gelijk maken met de body, bijkleuren met een kleurechte stift, maar daarvoor moet je denk ik bij een bedrijf zijn die speciale markers verkoopt voor ontwerp studio's.
drupje secondenlijm erop voor de glans en dan ben je al een heel eind zou ik denken

Gitaarbouwer
30 januari 2006, 13:26
Ik heb vandaag de slagplaat van mijn squier 51 verwijderd en ik vind het er best cool uitzien, dus wil ik het wel zo laten. Nu zitten er wel gaatjes in de body. Hoe kan ik deze het best afdekken? De oude schroeven erin werkt niet, want die steken dan een stukje uit..

Wellicht heb je hier iets aan:

http://www.frets.com/FRETSPages/Luthier/Technique/Structural/SpruceHole/sprucehole.html.

Deze reportage gaat specifiek over het verwijderen van echte gaatjes uit de top (van in dit geval een akoustische gitaar).

Raytheman
30 januari 2006, 22:39
Zelf heb ik precies hetzelfde gitaartje; juist de vorm van de slagplaat maakt het zo leuk retro. Lekker laten zitten zou ik zeggen. Gaatjes vullen blijf je altijd zien vooral omdat ze verschillende kleuren moeten worden door de sunburst.

matto
4 februari 2006, 19:04
gaatjes dichtplamuren en dan de body over (laten) spuiten in een dekkende kleur.
Of misschien met een effectvolle laklaag met glitters of zo?

Dirk W
4 februari 2006, 20:25
Aangezien we het hier over een niet al te duur gitaartje hebben lijkt me:
- schroeven er weer indraaien
- gaatjes laten zitten
- slagplaat laten zitten

Als je zin hebt om te knutselen dan kun je natuurlijk ook de andere methodes proberen, maar het is een hoop werk voor relatief weinig resultaat.
Dirk