PDA

View Full Version : stagg



iwamoto
29 januari 2006, 19:03
ja ja, het merk waar menig gitarist zijn vers gebruinde billen aan veegt, even een vraagje, voor de zekerheid.
nou, mijn schoonpapa wil een nieuwe gitaar, nou wil ie mischien een stagg kopen, want zo heeft de verkoper hem verteld, het is een ondermerk van gibson, ja u hoort het goed, ik heb mn schoonpap gezegd dat dat de meest grote onzin is die ik ooit heb gehoord maar hij hou voet bij stuk
ik heb toch gelijk he? toch?

timbo
29 januari 2006, 19:10
volgens mij is stagg geen ondermerk van gibson volgens mij is epiphone dat (weet helemaal niet zeker) maar kortom stagg is slecht.
Als je opa er mee aan komt zetten dan pak je dat ding af en flikkerd dat ding in de openhaard of gooi hem van de 2e verdieping uit het raam!

Jiboom
29 januari 2006, 19:14
Volgens mij is Stagg niet van Gibson. Gibson komt er in ieder geval niet openlijk voor uit. Als je hier (http://www.gibson.com/Products/GibsonElectric/) kijkt op de Gibson site staan andere merken zoals Epiphone wel duidelijk aangegeven. Ik vermoed dat de verkoper dan ook in de war is (al dan niet opzettelijk..) met Epiphone.

Daarnaast lijkt me het nogal een flutreden om een bepaalde gitaar te kopen. Kijk gewoon naar de prijs/kwaliteit verhouding. Zet wat dingen op een rijtje die je minimaal wilt hebben (elementen, wel/geen tremelo etc.) en probeer vervolgens zoveel mogelijk gitaren binnen je budget (en wellicht wat boven je budget, maar da's altijd gevaarlijk voor je portemonnee ;) ).

wietse
29 januari 2006, 19:20
die verkoper liegt dat hij barst( puur verkoperspraatje dus) , stagg is grote troep alleen de bassen en de accesoires kunnen er nog mee door.
heb wel vaker een stagg voor de handel gehad en kon er geen fatsoenlijk geluid uitkrijgen zelfs nadat ik hem optimaal af had gesteld.
als het toch lowbudget moet dan kan hij beter iets uit de vintage serie van richwood kopen dat is nog goede prijs/kwaliteit verhouding.
stagg een ondermerk van gibson hoe verzint hij het, epiphone dat is hun ondermerk.

iwamoto
29 januari 2006, 19:46
die verkoper liegt dat hij barst( puur verkoperspraatje dus) , stagg is grote troep alleen de bassen en de accesoires kunnen er nog mee door.
heb wel vaker een stagg voor de handel gehad en kon er geen fatsoenlijk geluid uitkrijgen zelfs nadat ik hem optimaal af had gesteld.
als het toch lowbudget moet dan kan hij beter iets uit de vintage serie van richwood kopen dat is nog goede prijs/kwaliteit verhouding.
stagg een ondermerk van gibson hoe verzint hij het, epiphone dat is hun ondermerk.
ghehe, idd, ik kwam er ook al niet bij, ik heb hem inderdaad een heel mooie richwood LP aangeraden, maar nee, hij wil die stagg, die is goed, hij zal het wel merken als zn handen openliggen aan al die onafgewerkte fret's :P

Javaca
29 januari 2006, 21:39
Stagg is een firma uit belgie

iwamoto
29 januari 2006, 21:42
Stagg is een firma uit belgie
whahaha, serieus? :D ja het verklaart een hoop ;) (no offence tegen onze zeer op prijs gestelde belgische gasten)

Javaca
29 januari 2006, 21:48
Jaja het is heerlijk belgenmoppen te maken.

Toch zitten de enige gitaarbouwopleidingen van de benelux in belgie...:jam:

richie sambora
29 januari 2006, 21:53
ela niks tegen de belgen he!!!! hehe

de gitaarwinkel hier in de buurt heeft mij eens gezegd dat de stagg gitaren uit hetzelfde fabriek komen als de squire gitaren... (die verkopers he)

Kaïn
29 januari 2006, 22:00
Bah. Stagg is niets. Als je de vingers niet openhaalt aan het matige fretwerk dan kan je in elk geval geen 2 minuten spelen zonder te moeten stemmen. Een vriend van me presteerde het live met een stagg te staan en halverwege het nummer wou je eigenlijk het liefste weglopen. Doe wat je moet doen en behoed hem voor de wanaankoop!

wietse
29 januari 2006, 22:00
Stagg is een firma uit belgie
om precies te zijn stagg is een merknaam die wordt gevoerd door een belgische importeur, het spul zelf komt uit china.

drap
29 januari 2006, 22:40
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je opa is, maar die verkoper, dat was wel echt een verkoper?.... :)

drap
29 januari 2006, 22:42
Oeps, fout gelezen... 't was je schoonpapa :o

robert-gitarist
29 januari 2006, 23:08
Oeps, fout gelezen... 't was je schoonpapa :o

:D :D

Zeg spaart je schoonvader natuurrampen?
Indien ja,dan heeft ie een zeer goeie aan Stagg.
indien nee,behoed hem van deze super slechte aankoop!!!
Stagg kan schade toedienen aan vingers oren en ogen.
Wees een gewaarschuwd mensch.

drap
29 januari 2006, 23:31
euh... wat heeft dat met mijn bovenstaand berichtje te maken?.. :o

robert-gitarist
29 januari 2006, 23:33
euh... wat heeft dat met mijn bovenstaand berichtje te maken?.. :o

Ah vond het wel grappig..oeps tis je schoonvader..was wel flauw..hou van flauwe humor wel
Daarom staan onder jouw quote ook :D :D die 2.
Veder heeft berichtje niks met jou te maken

}{Metalmaster}{
29 januari 2006, 23:58
Wat een BULLSHIT!!! Dat is echt onzin. Gibson is absoluut geen achtermerkie van stagg ofzo (of andersom) hoor. Stagg is een bagger merk. Zelf wilde ik er ook 1. Een stagg SG. Ik ben erachter gekomen hoe slecht merk het is. ik ben nu voor de ephiphone aan het sparen. Het eenige waar die verkoper gelijk in kan hebben is dat Stagg een paar dezelfde modellen van maakt als van Gibson. Alleen de kwaliteit :o . Ik raad hem Ephiphone of een goedkoop Fendertje aan ofzo. Of mischien wel een ESP van Kirk Hammet :satisfie: :p

iwamoto
30 januari 2006, 00:12
achja, hij is gewoon heel koppig :P en hij wil dan dus niet eens een speciaal model, gewoon een "fat strat" modelletje, ik probeer hem nu uit alle macht over te halen, ik zal hem dit laten lezen, dan snapt ie het wel :P

no 1 hops
30 januari 2006, 08:08
hij heeft toch vroeger al gespeeld?
heb wel eens een stagg in handen gehad, niet echt op gespeeld maar nou even serieus wat kun je maken voor die centen??

musicmaker teste nog niet zo lang geleden een phoenix uit de kijkshop € 99,-samen met andere 'merk' gitaren.
bekende snaren plukkers plukten eraan en waren niet ontevreden wat je voor dat geld kreeg.

merkgeilheid is ook niet alles en wat dat betreft zijn er velen die wel een uniek riedeltje willen spelen maar wat betreft keuze gitaar op de oude lullen keuzes vallen die in hun tijd niet dermate veel te kiezen hadden als wij nu.

laat de man gewoon op die stagg spelen en druk hem dan die favoriete niet stagg in de handen.
als hem het gevoel en geluid niet overtuigt dan overtuigt hem niets

Malochia
30 januari 2006, 13:59
achja, hij is gewoon heel koppig :P en hij wil dan dus niet eens een speciaal model, gewoon een "fat strat" modelletje, ik probeer hem nu uit alle macht over te halen, ik zal hem dit laten lezen, dan snapt ie het wel :P

Koppigheid is blindheid.
Laat 'm niet die Stagg kopen, hij gaat er gegarandeerd spijt van krijgen.

vester86
30 januari 2006, 14:29
of juist wel, eigen schuld dikke bult, van je fouten zal je leren....

piezo
30 januari 2006, 14:34
Psychologie = Als je wilt dattie in het vervolg WEL naar z'n schoonzoon luistert ............






Laat hem dan vooral een Stagg kopen!

(en laat hem pas daarna op een echte gitaar spelen)

iwamoto
30 januari 2006, 21:20
achja, hij gaat m gelukkig niet alla minute kopen, dus ik kan rustig op m inwerken :P