PDA

View Full Version : probleem



timbo
29 januari 2006, 17:46
als ik de schakelaar van mn epi lp naar boven doe naar rhythm dan valt het geluid van mijn versterker ineens weg terwijl alle knoppen vol openstaan?
weet iemand wat er aan scheeld?

Speulert
29 januari 2006, 17:54
Ik ben niet echt een gitaartechnicus,maar dit lijkt me draadbreuk in de bovenste schakeling

Swan
29 januari 2006, 17:56
of de switch maakt geen goed contact, ff contactsprayen

iwamoto
29 januari 2006, 18:08
ja ik ken het probleem, wel eens in de winkel gehad met n andere epi, denk dat het inderdaad ffe openmaken word, en anders komt het grote woord GARANTIE! :d

timbo
29 januari 2006, 19:06
Ja deze week ga ik maar even naar de gitaar boer voor een fikse onderhouds beurt

Coco
29 januari 2006, 19:44
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Epi. Komt dat bij dit merk vaker voor dan bij anderen?

Volgens de medewerker van de gitaarwinkel moet er een nieuwe schakelaar in (vind ik toch knap dat hij dat kan vertellen zonder de gitaar gezien te hebben).

Kan je dit zelf ook fixen (ik ben niet bijster handig)

drap
29 januari 2006, 19:55
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Epi. Komt dat bij dit merk vaker voor dan bij anderen?

Volgens de medewerker van de gitaarwinkel moet er een nieuwe schakelaar in (vind ik toch knap dat hij dat kan vertellen zonder de gitaar gezien te hebben).

Kan je dit zelf ook fixen (ik ben niet bijster handig)

Klinkt inderdaad naar geldklopperij. Kan ook een kabelbreukje zijn

vester86
29 januari 2006, 19:56
is makkelijk zelf te fixen als je een BEETJE kan solderen tenminste:)
kost je een euro of 5 voor een simpele switch

wietse
29 januari 2006, 20:05
is makkelijk zelf te fixen als je een BEETJE kan solderen tenminste:)
kost je een euro of 5 voor een simpele switch
waar kan jij voor 5 euro een driewegswitch geschikt voor gitaar ( dus lange draadeind) bemachtigen?
die dingen zitten meestal tussen de 13 en 18 euro.

Fumi SG
29 januari 2006, 20:07
Moet wel haast een probleemp zijn met de schakelaar. Een draadbreuk... iemand al eens bedacht waar dat vandaan zou moeten komen?? Die draadjes bewegen niet eens als ze daar zitten....

Ralph Nuis
29 januari 2006, 20:43
Moet wel haast een probleemp zijn met de schakelaar. Een draadbreuk... iemand al eens bedacht waar dat vandaan zou moeten komen?? Die draadjes bewegen niet eens als ze daar zitten....

Tsja, dat klinkt logisch, maar in mijn Dean is er ook binnenin een draadje gebroken, dus het is wel degelijk mogelijk.

Maar goed, dit klinkt inderdaad als een kapotte schakelaar.

iwamoto
29 januari 2006, 20:47
allereerst heb je yill thuang, een van de medewerkers van de epiphone fabriek in china of korea, en zijn soldeer werk verloopt niet altijd vlekkeloos, en dan heb je nog "dikke" harrie kesselmans, de man die met zn boot alles vervoerd over heel de wereld, die is ook niet bepaald voorzichtig (hij is overigens ook de eigenaar van frietkot "de smullert" in vegt, en dan heb je nog harrie molemans, die vervoert het met zn busje vanaf rotterdam, nou, en ook daar kan dus iets niet goed gaan, dus zie hier, er kan van alles misgaan

vester86
29 januari 2006, 20:54
Citaat:
Origineel gepost door vester86
is makkelijk zelf te fixen als je een BEETJE kan solderen tenminste:)
kost je een euro of 5 voor een simpele switch


waar kan jij voor 5 euro een driewegswitch geschikt voor gitaar ( dus lange draadeind) bemachtigen?
die dingen zitten meestal tussen de 13 en 18 euro.
de laatste keer dat ik voor mijn les paul een switch kocht was dat een japanse, en kostte mij dat geloof ik 6 euro bij muziek wessing in den bosch... of ik moet me nu wel heel erg vergissen...

piezo
29 januari 2006, 21:17
Bij vervanging:
De goedkope Aziatische gesloten (blokje) 3-weg schakelaars zijn stukken beter dan de pseudo Gibson- en ook echte Gibson schakelaars. Ik weet echter niet waar je ze kunt kopen.

timbo
30 januari 2006, 17:06
maar soms doet hij het en soms valt het geluid weg is dit dan echt een draad breuk?

Dirk W
30 januari 2006, 17:39
Het klinkt alsof de switch stuk is. Daar hebben epiphone lp's wel vaker last van. Gewoon een beetje contactsprayen moet genoeg zijn. Ik denk niet dat dat je veel gaat kosten. Kapje eraf. Contactspray erop en klaar.
Als dat niet werkt zal je naar een nieuwe switch moeten denken. Maar waarschijnlijk werkt het wel.
Dirk

Wormaap
30 januari 2006, 18:12
Epi toggleswitches zijn notoir slecht. Degene van mijn eigen LP was na 2 maanden al kapot. Gewoon vervangen die handel door een fatsoenlijke en weer vrolijk doorspelen.
De gast van de muziekzaak zal waarschijnlijk ook weten dat die dingen echt om de haverklap naar de kloten gaan, en vandaar dat z'n diagnose over de telefoon helemaal niet zó gek is.

iwamoto
30 januari 2006, 20:03
allereerst heb je yill thuang, een van de medewerkers van de epiphone fabriek in china of korea, en zijn soldeer werk verloopt niet altijd vlekkeloos, en dan heb je nog "dikke" harrie kesselmans, de man die met zn boot alles vervoerd over heel de wereld, die is ook niet bepaald voorzichtig (hij is overigens ook de eigenaar van frietkot "de smullert" in vegt, en dan heb je nog harrie molemans, die vervoert het met zn busje vanaf rotterdam, nou, en ook daar kan dus iets niet goed gaan, dus zie hier, er kan van alles misgaan

ik blijf erbij dat het hierdoor komt :D

Punt
30 januari 2006, 21:17
Staat het volume van het brugelement wel open?
Of bedoel je dat de knoppen van de gitaar vol open staan?