PDA

View Full Version : De schaamteloze reclamecampagne van Catalyst



Ditmar
1 november 2001, 20:59
Enkele berichtjes van de heer ekkerman:

Geplaatst: 2001-11-01 08:41
toch zou ik eens een catalyst next of jakkerman of panthera uitproberen ,baat ut niet dan schaad het toch niet ?
zoek je mooi stral clean en geen dode plekken op de hals mooie strakke akkoorden schier eindeloos sustain ?
catalyst !!

Geplaatst: 2001-11-01 09:04
eerst een of ander vaag zelf bouw geval die ik voor een prikkie kocht daarna een hondo les paul imitatie en daarna een west tone en nog een epiphone l p custom en van fender naar de fernandes en blade naar nu de CATALYST waar ik bijzonder tevreden over ben

Geplaatst: 2001-11-01 09:12
je hebt bij voorbeeld de bekenste brug f r met studs maar op mijn catalyst zit een full contact brug en dat scheelt echt een dwars straat ook passief /aktief speelt een rol om over je amp maar te zwijgen....

Geplaatst: 2001-10-30 09:22
binnenkort brengt catalyst een soort gelijke ( vind ik , tenminste ) gitaar uit als de p r s en wel de lynx. deze gitaar zal ook niet zo schreeuwend duur zijn en als je de geluids kwaliteit dan vergelijkt is de keuze gauw gemaakt....
www.catalyst .nl

Geplaatst: 2001-11-01 10:17
ik heb dit moge zo langzaam aan bekend zijn een catalyst en het mooie van die ik heb ( panthera ) is dat hij er uit ziet als een strat en ook klinkt als een strat maar met de tussenstand tussen brug en mid coil en dan door de humbucker split ( je kunt met deze gitaar de humbucker splitten met een pot meter dus ook doseren !!) met de tone helemaal dicht dan krijg je dat beroemde donkere les paul geluid , deels omdat de panthera uit een groot massief deel bestaat en dit klinkt echt gibson dus eigenlijk de twee onverenigbare in 1 !!

Geplaatst: 2001-11-01 10:24
fernandes is goed en goedkoop ,zet er dan andere elementen in ,heb je een goeie gitaar .wil/kun je boven de 2 duizend gulden denk eens aan catalyst,heb ik erg goeie dingen over gehoord ...(geintje )

Geplaatst: 2001-10-29 06:39
van alle planken die ik tot nu toe heb mogen beroeren heb ik geleerd dat het zogenaamde "levende "hout toch de nodige op termijn zichtbare problemen met zich kan meebrengen.
zo heb ik b.v. een vrij aardige blade (die nu overigens niet meer uit zwitserland maar uit taiwan ofzo komen ) maar de hals hiervan bleek volgens een bouwer niet echt sterk te zijn en dit heeft te maken met het zagen ervan .bij een beetje enthousiast spelen hoorde je dit gewoon heel erg.
ook de wilkingson brug bleef regelmatig "hangen "met als resultaat dat hij na tremelo gebruik de g snaar een kwart toon hoger terug liet komen..
ik heb gemerkt dat op dit moment de gitaren veel te duur zijn in verhouding tot de kwaliteit en dat zal alles te maken hebben met de achteruit hollende hout kwaliteit en ook het feit dat er gewoon weinig goed toon hout te krijgen is.
de enige gitaar waar ik prijs en kwaliteits verhouding gezien een predikaat "goed "zou kunnen op plakken is een fernandes waar ik active emg's in heb laten zetten maar ook deze gitaar kan qua toon ,duurzaamheid en afwerking never op tegen de catalyst (panthera) deze gitaar heeft een hals dat is gewoon een droom om over het fretwerk maar te zwijgen.de klank? nimmer zo'n sustain gehoord en de attack en helderheid is onge evenaard en scheuren dat ie kan .....
oke mensen gooi die concervatieve reserveringen qua andere materialen dan hout overboord en als er dan toch flappen over de tafel moeten ( gitaren zijn nu echt belachelijk geprijst )check out de catalyst .
catalyst rules !!!


En nu mijn opmerking: KAP DAAR EENS MEE !!! Na een berichtje of drie weet iedereen wel wat je van iets vind, iedereen op dit forum weet ook dat ik een groot voorstander ben van 7-snarige gitaren, maar daarom hoef ik er nog niet zo ontzettend schaamteloos reclame voor te maken.

idono
1 november 2001, 21:05
Helemaal mee eens !!!

Greetz Henk

ekkerman
1 november 2001, 21:46
lees maar eens wat ik bij de rubriek customizing heb geschreven maar ik lees trouwens ook heel veel adoratie verhalen over jimmi en rory de ibanesjes om over de
p r s plankjes maar te zwijgen maar zoals ik al eens in een topic vroeg zijn er nog niet zoveel mensen die er eentje hebben ( en dat gevoel maakt mij zo eenzaam ...) en ik vraag mij af of dit de prijs is of gewoon het feit dat hij niet overal te krijgen is.
annyway, ik heb echt niets te maken met catalyst dus het is geen verkapte reclame als je wil weten wat ik wel doe kijk maar eens op de volgende website and tell me what ya think ; http://www.ekkerman-bes.nl
maar ik zal zoals ik in de rubriek customizing reeds beloofde mijn enthousiasme enigzins matigen maar ik begrijp dat jij em ook nog nie...........?

taylor
1 november 2001, 22:28
ik vind dat ekkerman gewoon moet doen wat die wil want in 1 punt heeft tie gewoon gelijk dat catalyst spul is gewoon super.

Jimi Hendrix
1 november 2001, 22:34
Kritiek is altijd beter dan censuur, dus ga zo door, ekkerman.
Hoewel ditmar natuurlijk zijn ergernis ook niet onder stoelen of banken hoeft te steken...

poeyerke
1 november 2001, 22:36
Ach, laat hem toch.

Ik ben ook erg blij met m'n nieuwe Engl versterker... http://www.engl-amps.com
Moet jezker een proberen, klinken heel tof.
:grin: :grin: :grin:

Hij is echt niet de enige die steeds met dezelfde name smijt hier. Hij is er trots op en blij mee.

Ditmar
2 november 2001, 01:49
De reden dat ik deze topic postte (1 of 2 t's ??), is dat toen ik vandaag http://www.gitaarforum.nl opende ik bij elke topic onder last reply de naam ekkerman zag staan. En toen ik ook nog eens las dat veel van die berichtjes exact dezelfde lading hadden, freakte ik een beetje. Ik geloof best dat catalysts goeie gitaren zijn (heb er nooit op gespeeld, kweenie), maar ik werd er een beetje moe van. Begrijp ook effe mijn standpunt, okee ???

Maar aangezien ik toch op zoek ben naar een nieuwe gitaar: heeft catalyst ook 7-strings met piëzo pickups ???

Jimi Hendrix
2 november 2001, 08:16
Haha, opportunist!

ekkerman
2 november 2001, 10:35
die gitaar die je noemde ditmar heeft helaas (nog ) geen 7 snaren maar in de panthera en jakkerman is custom een piezobrug te krijgen en ik meen dat in de in ontwikkeling zijnde lynx er standaard eentje inkomt maar pin mij er niet op vast .

taylor
2 november 2001, 12:45
ja in de lynx is dat standaard.

Noctiis
2 november 2001, 15:41
Mag ik ook reclame maken? Koopt allen een Korg N364 synthesizer! Speelt als een droom, haha!! :smile:

Laurens
5 november 2001, 21:39
ok ik beken ik krijg geld van H&K...
:smile:
fratske