PDA

View Full Version : Greenbacks In Een Marshall Avt 275?



drap
29 januari 2006, 16:26
Ik had deze vraag al een keer eerder gesteld, maar niet echt bevredigende antwoorden gekregen. Is het wijs om m'n speakers van m'n Marshall AVT275 te vervangen door Greenbacks? Ik hou op zich meer van een ietswat vintage tone. Ik vraag me alleen af of het niet een al te dure ingreep is voor deze versterker. Misschien dat het wijzer is om bijv. door te sparen voor een betaalbare 2e hands Marshall buizencombo?

andoni
29 januari 2006, 17:00
Is die AVT275 geen 2x75 Watt? 2 Greenbacks zijn slechts 2x25 Watt, niet doen dus...

drap
29 januari 2006, 19:45
Kijk en dat wist ik dus niet. Ik ben ook werkelijk een leek op het gebied van speakers moet ik eerlijk bekennen. Dus die Greenbacks zijn er alleen in 25 watt uitvoering? Zo ja, dan is dat voor mij geen optie inderdaad. Mijn versterker levert inderdaad 2 x 75 watt. Nog suggesties voor een upgrade van het speakergedeelte van m'n versterker dan? Of toch maar ff sparen voor een goeie 2e hands buizencombo?

andoni
29 januari 2006, 20:01
Hangt er van af... hoe tevreden ben je met die AVT275? Wat je altijd kan doen is die combo aansluiten op een externe speakerkast met speakers die je interesseren en zo kijken of de investering de moeite waard is (hoewel de constructie van de speakerkast ook veel verschil uitmaakt).
2 goede speakers kom je al snel aan 150 a 200 euro, als je je versterker verkoopt en je legt dat bedrag erbij kan je misschien een leuke buizenbak vinden... Ik denk dat als je een meer vintage georienteerd geluid zoekt, je best bij een andere versterker bent, die AVT's klinken naar mijn mening redelijk modern en mid gescooped.

vester86
29 januari 2006, 20:03
oude marshall buizenbak ofzo?

drap
29 januari 2006, 20:07