PDA

View Full Version : MXR Phse 90 mod



davinci77
29 januari 2006, 14:44
Ik heb onlangs mijn phase 90 voorzien van de R28 mod. Dit houdt eigenlijk niet meer in dan een weerstand te verwijderen.
Het bijzondere in mijn geval is echter dat zal ik de weerstand d.m.v. DPDT switch weg schakel het pedaal eigenlijk niets meer doet, behalve dan het "normale" geluid doorlaten.

Heeft iemand hier meer ervaring mee? Zie ik iets over het hoofd?

Don Olivier
30 januari 2006, 11:39
Mmm..vreend. Ik heb die Mod ook gedaan maar dat ging goed...

jpb
30 januari 2006, 11:57
Lijkt alsof het je switch is; kun je even doormeten. Verbind ook eens de R28 met een klemmetje of hij het wel weer doet; mischien heb je de verkeerde weerstand doorgeknipt?

davinci77
30 januari 2006, 20:25
zodra ik de weerstand ook maar loshaal, ben ik het effect kwijt.
Het is echt R28. Kan niet missen. staat ook onder de weerstand... wordt er niet goed van...

Don Olivier
30 januari 2006, 22:23
Shit...

tsja heb hier 2 links voor je die je waarschijnlijk al kent anyway:

http://www.erikhansen.net/diy/phase90.htm

http://www.erikhansen.net/diy/phase90scriptmod.jpg

davinci77
4 februari 2006, 16:11
Ja, helaas, hier heb ik hem ook vanaf gehaald... hoe moeilijk kan het zijn, begin ik me af te vragen...

Fuhgawz
4 februari 2006, 16:15
Ik heb de mod uitgevoerd met een simpele SPDT switch en dat werkt prima. Ook volgens die site die je aangeeft. Probeer eens zo'n switch ipv de DPDT.

Reigor
14 maart 2006, 21:40
Wat voor ander geluid levert dit dan op?

robert-gitarist
14 maart 2006, 21:44
ik dacht dat het een Script mod was..of zit ik verkeerd?
JA vraag me niks over mods enzo maar ik gok gewoon wat :P

Don Olivier
14 maart 2006, 22:59
Ik heb zelfs de C11 & C12 weggehaald...nog beter dan alleen de R28 (volgens mij dan he).

Fuhgawz
15 maart 2006, 10:22
Ik heb zelfs de C11 & C12 weggehaald...nog beter dan alleen de R28 (volgens mij dan he).
In welk opzicht beter?

Don Olivier
15 maart 2006, 17:22
Veel meer richting script-sound (dwz volgens mij: GEEN nare mid-hump)

Don Olivier
23 april 2006, 22:08
Meteen dit topic maar even nieuw leven inblazen!

Tristan
23 april 2006, 22:28
Welke weerstanden kan je technisch gezien eigenlijk allemaal wegknippen en welke kan je vervangen door weerstanden met andere waarden?

Don Olivier
23 april 2006, 22:45
Ik heb niks vervangen gewoon de C11 & C12 en R28 doorknippen en hupakee!

Maar...ben nu dus wel heel benieuwd naar de re-issue script versie van MXR!

Tristan
23 april 2006, 23:02
Oh, ik wist niet dat er een reissue van de script versie was, ik dacht dat de EVH Phase 90 dat eigenlijk al was...

robert-gitarist
23 april 2006, 23:11
Oh, ik wist niet dat er een reissue van de script versie was, ik dacht dat de EVH Phase 90 dat eigenlijk al was...

Deels ja ;)
De VanHalen heeft een script knopje er op zitten.Je kunt dus kiezen tussen de Phase90 van vandaag de dag zeg maar of een Script Phase90.
Zelf ga ik voor de Script omdat ik die iets mooier vind klinken.

Tristan
23 april 2006, 23:27
Ja, ik eigenlijk ook, want ik heb mijn reissue Phase 90 ook gemodificeerd en ik vind hem nog steeds een beetje middy klinken... Het gekke is dat ik nog een andere reissue heb gehad die dat niet leek te hebben, die heb ik toen ingeruild voor een Phase 100, vanwege de instelbaarheid, maar die vond ik bij nader inzien toch niet zo super klinken... Toen heb ik maar weer die Phase 90 gekocht, maar daar was ik ook niet zo tevreden over, totdat ik die mod had gedaan en toen vond ik hem wel okee klinken, maar iets in mij zegt dat die eerste die ik had toch nog net ietsje beter was, misschien was er wel een draadje van een weerstandje los dat hij zo goed klonk, ik weet het niet...
Dat heb ik namelijk ook bij mijn Qtron+ gehad, die heb ik gekocht terwijl er kennelijk twee weerstandjes loszaten, toen hij een keer stuk ging heeft iemand alle draadjes gesoldeerd en klonk hij veel minder goed... Later kwam ik er met mijn oom (een electronicafreak) achter dat die twee weerstandjes op de in en de output het geluid afknepen...
Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n lekkere smoothe phaser als een phase 90 heb gehoord, het is ook een van de weinige phasers die lekker klinkt met subtiel single string werk (vooral als je de speed knop op 9 uur zet)...
Ik hoop en denk eigenlijk dat die oude dat nog beter doet...

robert-gitarist
23 april 2006, 23:32
Ja ik ben helaas een leek op gebied van mods en solderen enzo anders had ik die van mij ook wel willen modden..Vind hem nu net iets té grof klinken..bevalt me super het ding maar net iets te grof ofzo..Phase100 ben ik ook niet gek van trouwens,ondanks de instelmogelijkheden.Maar ik wacht ff af tot die re-issue script :) Koop die er wel bij.2 verschillende phasers.En ja om eerlijk toetegeven(het is onzin natuurlijk 2 mxr phasers) maarr vind z'n script er mooier uit zien kwa uiterlijk :chicken: ja oog wil ook wat he :D

Edit: 2000ste berichie :hippie:

Don Olivier
23 april 2006, 23:42
Je hoeft niet te kunnen solderen hoor!

Check deze link, gewoon doornippen die handel en je re-issue Phase 90 klinkt meteen veel minder middy!

http://www.erikhansen.net/diy/phase90scriptmod.jpg

Zoals gezegd heb ik dat zelf ook eens gedaan. TOCH vind ik em (ook na die mods ) nog wat te middy, maar ik denk dat je dat er niet zo maar 1 2 3 uitkrijgt. Daarom ben ik heel benieuwd naar de re-issue script!

Tristan
24 april 2006, 02:03
Ik heb even alle mods bij elkaar gezocht en kwam op dit uit:
De script mod: R28 eruit halen
reductie / smoothness mod: C11 en C12 eruit halen
minder extreme modulatie bij hoge settings: C4 van .1mf naar .22mf verwisselen
effect output reductie: R7 van 150k naar 100k veranderen voor -3dB reductie
of van 150k naar ? veranderen voor -2dB reductie, maar dit kan beide alleen i.c.m. het eruit halen van C11 en C12
alle andere beschreven mods kunnen zowel samen als onafhankelijk van elkaar uitgevoerd worden, de laatste twee mods zijn minder gangbaar...

Tenslotte zit er een klein wit trimpotje binnenin het pedaal dat je anders kan afstellen, maar je moet wel opletten waar hij eerst stond, want niet iedereen vind het een verbetering als de setting anders is...