PDA

View Full Version : snaren ontrafelen aan brug



outside
29 januari 2006, 12:48
De A en D snaren van mijn gitaar gaan zeer vlug stuk! Vandaag is mijn d snaar nog eens stuk gegaan en mijn snaren zijn op en de winkels toe :-(. Ze ontrafelen na een tijdje op de plaats van de brug. Ik heb een squier strat yn6... en snaren van d'addario (het paarse pakje 009). Het gebeurt bijna altijd als ik palm mute (wat ik wel zeer vaak doe aangezien ik punkrock speel). Is mijn techniek dan zo slecht? mijn brug te scherp? snaren te zwak? zoja, wat doe ik er aan?

deedee
29 januari 2006, 12:49
kijk je brug effe na op braampjes.

outside
29 januari 2006, 20:49
kijk je brug effe na op braampjes.

braampjes :s ?

vester86
29 januari 2006, 20:51
scherpe, vrijwel onzichtbare, metalen uitsteeksels. normaal gesproken zouden die moeten worden weggevijld/weggeschuurd in de fabriek, maar dat gebeurt lang niet altijd nauwkeurig genoeg,zodat het nog wel eens wil gebeuren dat er nog een uitsteekseltje zit, wat de snaren op den duur als het ware doorsnijdt.

piezo
29 januari 2006, 21:26
Niet vijlen maar schuren met papier 150 en 400 grit of fijner (evt. om een wattenstaafje)
Om frictie verder te voorkomen wil een KLEIN druppie naaimachineolie per zadeltje wel helpen.

pol
30 januari 2006, 09:48
of de zadeltjes vervangen door van die graphtech dingen.

screamindemon
30 januari 2006, 10:02
of gewoon minder hard raggen. Ik had vroeger ook om de haverklap mn snaren kapot en nu op een gegeven moment (toen ik wat beter ging spelen) nooit meer. Zelfde gitaar, geen braampjes

deedee
30 januari 2006, 17:37
of gewoon minder hard raggen. Ik had vroeger ook om de haverklap mn snaren kapot en nu op een gegeven moment (toen ik wat beter ging spelen) nooit meer. Zelfde gitaar, geen braampjes

dan zou hij dat ook op de lage E moeten hebben (nee, niet de hogere snaren, want die vangen de 'klap' van een akkoord niet op)