PDA

View Full Version : Wat zijn die nieuwe epi's verschrikkelijk duur!



Ic3gl0vE
24 oktober 2002, 15:58
http://www.nederlandmuziek.com/

niet normaal man, 2000 euro voor een epi les paul! heeft iemand zoiets al getest?
ik vind het namelijk erg vaag... weant voor minder geld heb je een 2ehands gibson

Timmer
24 oktober 2002, 16:02
Hmm.. die elites zouden gemaakt zijn uit allemaal klasse A componenten. Je zou der bijna een Gibson voor kunnen kopen, niet te geloven.

BTW die G-400 Extreme (geen elite) is trouwens wel vet :smile: staat ook bij nederland muziek

Anders Destium
24 oktober 2002, 16:05
Ik denk dat dit een inschatingsfout is....
Als je 2000 euro uitgeeft aan een gitaar en mensen vragen wat voor één dan?
Een Epi!!

Dan wordt je serieus voor gek verklaard :wink:

Ic3gl0vE
24 oktober 2002, 16:06
maar misschien is dit een (goede?) poging van epi tot naamsverbetering..

net als dat je zegt dat je een Ibanez hebt, dat kan een kutgitaar zijn maar ook een hele goede omdat ze gewoon in alle prijsklasses zitten

guvnor
24 oktober 2002, 16:11
Waarom ook niet? Epi bouwde al best leuke gitaren en wanneer ze goed materiaal gebruiken en iets meer tijd besteden aan het bouwen ervan, dan kunnen ze ook topklasse gitaren maken.

Ic3gl0vE
24 oktober 2002, 16:12
jaa mar die topklasse, daar is gibson juist voor... straks gaan ze nog met zichzelf concurreren... lijkt me vaag :smile:

Lacrymosa
24 oktober 2002, 16:20
Dit is een zet van Epi/Gibson om de betaalbaarheid van Epiphone en de kwaliteit van Gibson te combineren, een beetje de gulden middenweg.

Maar et is naar mijn inziens niet echt gelukt.

CheerS!!

Dionyios
24 oktober 2002, 16:29
De kop is wel een beetje anders geworden. Wel aardig vind ik...

Anders Destium
24 oktober 2002, 16:31
Vroeger had je inderdaad zeker super goede Epi's, maar Epi is tegenwoordig een budgetmerk...

Zie het als Toyota en Lexus, een Lexus zou nooit zoveel worden gekocht als het een Toyota zou zijn, vanwege het gebrek aan prestige...

Zie hier de inpassing van Ibanez Prestige modellen.

PRS is hier volkomen de mist mee ingegaan met de Santana SE...die worden niet voor niets overal geruimd (grote kans dat ze binnenkort weer verdwijnen). Status is vaak erg belangrijk :smile:

WesMontgomery
24 oktober 2002, 18:16
Epiphone was vroeger onafhankelijk en maakte verschrikkelijk mooie en goede gitaren (vooral jazzgitaren). Een goede tweedehands Epi uit die tijd kost al gauw zo'n 1300 euro. Toen ze werden opgekocht zijn ze de goedkopere variant van Gibson geworden. Van oorsprong is Epiphone dus een uitzonderlijk goed merk!!

Anders Destium
24 oktober 2002, 18:23
Net als Skoda...die zijn (ook)weer op de goede weg

Moonchild
24 oktober 2002, 18:48
Epi maakt nog steeds dure zeer goede jazzgitaren

Et
24 oktober 2002, 19:13
Goeie raad!Laat U niet teveel imponeren door
zoals ik ze hier zal noemen " autofreaks" die kunnen ook geen goed woord van iemands anders keuze zeggen.Denk vooral goed na of een gitaar die driemaal duurder is wel driemaal beter is.Indien U een beroepsmuzikant bent is een dure gitaar steeds welkom om uw kosten een beetje op te krikken (hetgeen er een bepaalde (merk)en erop nahouden).Ben reeds veertien dagen bezig winkels te bezoeken en aan het uitproberen van electrische gitaren,nu mijn conclusie is dat een Les Paul epiphone een degelijke gitaar is met een goeie sound die tevens met
de gepaste versterker de duurste merken benaderd en voor de prijs van 620 € te verkrijgen is (Piens).Mijn toekomstige gitaar zal Epiphone zijn.

starter
24 oktober 2002, 19:17
Op 2002-10-24 18:23, schreef Anders Destium:
Net als Skoda...die zijn (ook)weer op de goede weg


Met dat verschil dat Skoda vroeger als zelfstandig merk baggerkarren maakte (kon je geen auto's noemen) en nu ze zijn overgenomen hele goede voertuigen produceren.

Da's dus precies het omgekeerde van Epiphone :grin:

Negative K3 fan
24 oktober 2002, 19:30
NOFI maar dit is behoorlijk oud... dit staat al een zeer ruime tijd overal op internet, ze zijn gewoon te duur omdat je voor het geld en zon elite bijna een echte/tweededhandse gibson hebt.

hansies
24 oktober 2002, 20:01
en maar zagen over hoe slecht een epi wel is , en gibson is veel duurder en beter ,.........epi is goed goed en daarmee uit............tis toch daarom dat iedereen er wel eentje thuis heeft staan zeker!!!!!!
ik weet slechte gibsons staan en slechte fenders en slechte epi's en slechte ibanezkes, en slechte............. enz enz enz..................
einde gezaag ):
):):):):):):):):):

Keith Richards
24 oktober 2002, 20:42
er zijn epi's die kunnen de meeste op het forum niet eens betalen (ja als ze 5 jaar bij mc donalds werken)

Fenisi
24 oktober 2002, 20:57
Ben zeer tevreden met mijn epi.. is ook wel oud.. zon 8 jaar of zo.. je ziet wel dat de afwerking minder is.. maar jah wie boeit dat nouw.. :smile: het is een ding om op te spelen niet om naar te kijken.. :wink:

Marc Oblivian
25 oktober 2002, 12:15
Op 2002-10-24 19:13, schreef Et:
Goeie raad!Laat U niet teveel imponeren door
zoals ik ze hier zal noemen " autofreaks" die kunnen ook geen goed woord van iemands anders keuze zeggen.Denk vooral goed na of een gitaar die driemaal duurder is wel driemaal beter is.Indien U een beroepsmuzikant bent is een dure gitaar steeds welkom om uw kosten een beetje op te krikken (hetgeen er een bepaalde (merk)en erop nahouden).Ben reeds veertien dagen bezig winkels te bezoeken en aan het uitproberen van electrische gitaren,nu mijn conclusie is dat een Les Paul epiphone een degelijke gitaar is met een goeie sound die tevens met
de gepaste versterker de duurste merken benaderd en voor de prijs van 620 € te verkrijgen is (Piens).Mijn toekomstige gitaar zal Epiphone zijn.



Nou, heb gisteren nog een Epi Black Beauty geprobeerd, maar die vond ik dus zwaar kloten...voelde niet goed en klonk behoorlijk minder dan mijn huidige gitaar die de helft goedkoper was....

Fenisi
25 oktober 2002, 15:44
jah ach smaken verschillen hè.. :smile:

Nash
25 oktober 2002, 18:18
Hoe dan ook het lijkt wel een heel merkwaardig strategie van Epi. Ik neem toch aan dat hier over na is gedacht. Ik zou de werkelijke filosofie wel eens willen weten eigenlijk.

P
25 oktober 2002, 20:37
Heb je de specs van die elites gezien. De LP Custom bijv heeft 24 karaats gouden hardware.
EN das nog maar een vorrbeeld.

Anders Destium
25 oktober 2002, 20:40
Ik vind het wel flauw dat er geen diamanten inlays bijzitten :wink:

Ic3gl0vE
25 oktober 2002, 20:52
maar wat ik bedoel is dat gibson zijn eigen concurrent wordt met die nieuwe LP's... das vreemd