PDA

View Full Version : opnieuw een cab op komst :-d



outside
29 januari 2006, 00:10
Ik ga nog even wachten met een jcm 900 te kopen, eerst een cab...
Het word een 4x12" behuizing. Met ooit 4 speakers in, maar voorlopig slechts 1 of 2. Voorlopig voor op mijn vox ad50vt, later misschien/waarschijnlijk voor op een jcm 900. Voor de behuizing d8 ik de maten te gebruiken van de marshall 4x12 cabs (met de 2 bovenste speaker wat naar boven gericht). Ik heb afmetingen van diepte, lengte en breedte gevonden maar dus nog niet alle afmetingen van het hoek-systeem, weet iemand die afmetingen? of moet ik best met mijn meetinstrumenten naar de winkel gaan om alles uit te meten?

Dan de speakers:
Ik d8 aan greenbacks of v30's (beetje standaard binnen mijn genre: punkrock). Ze moeten goede bassen weergeven omdat de jcm 900 naar het schijnt nogal schel klinkt en mijn vox ook wel wat basser mag, en ik hou ook van veel middle dus ging mijn voorkeur vooral uit naar de v30, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nog geen speakers heb getest maar ik ben dat wel van plan. Nog een voordeel van de v30 is dat ik er verlopig maar 1 speaker van nodig heb (60 watt) want mijn vox is 50 watt, terwijl ik bij de greenbacks er al 2 moet gaan kopen van 25 watt, wat bijna dubbel zo duur is. Iemand een beter idee voor speakers?

Het hout:

Berken multiplex 18mm (of mag ik wat dunner pakken?)
MDF 18mm voor baffle

Ik d8 best alles vast te lijmen met houtlijm behalve de achterkant (tenzij het beter is open back?), die moet er nog af kunne dus dat wordt met schroeven en de baffle zou naar het schijnt moeten geklemd zitten (is wel te doen zegt mijn pa). Ikzelf ken er niet veel van maar mijn pa zegt wel dat dat allemaal niet zo moeilijk is.

Als ik 2 speaker er eerst insteek dan is het denk ik het best 1 links vanboven en 1 rechts vanonder, maar wat als ik er verlopig meer eentje in steek? links vanboven? of beter rechts vanonder?

Zijn er ook goeie boeken over cabs maken? ik heb gezien dat er in 1 van de cab-fora een boek gezegd werd maar dat vind ik hier niet...

Hopelijk krijg ik hier veel hulp want mijn pa en ik zien het helemaal zitten ;)

SimonS
29 januari 2006, 01:20
er is een topic over zelfbouw van 4x12" (misschien die van AART?) waarin een link staat naar een bouwtekening van een Marshall 1960 slanted. als je die niet kunt vinden met search, kan ik ´m wel mailen...

outside
29 januari 2006, 10:16
er is een topic over zelfbouw van 4x12" (misschien die van AART?) waarin een link staat naar een bouwtekening van een Marshall 1960 slanted. als je die niet kunt vinden met search, kan ik ´m wel mailen...

heb hem gevonden, super hard bedankt :d

Mafkees
29 januari 2006, 11:08
deze?

http://www.verelec.com/images/1960A-Slant-Cab_rev1.pdf

outside
29 januari 2006, 14:33
nog vraagje erbij: kan iemand mij aub een schatting van de kostprijs geven, sommigen spreken hier van 300 euro exclusief speakers maar ik dit is toch wel veel meer dan ik had uitgerekend, ik d8 het hout in de brico hier te kopen, wat volgens www.brico.be toch niet meer dan +- 60-70 euro zal kosten. Dit is toch wel de grootste kost d8 ik, behalve die speakers die ik 2e hands zal kopen.

chennie
29 januari 2006, 15:27
lees de topics op na.
Maar kies voor kwaliteits hout!
Veelgebruikt is berkenmultiplex 18mm, dat gaf je zelf al aan. En ga dan naar de houthandel en vraag om BB/B kwaliteit. Dat betekent dat aan tenminste één kant geen proppen zit. Het verschil met bijv gamma en dergelijke is dat die bouwmarkten multiplex hebben waarvan alleen de buitenste laag goed is, alles daar tussen is crap. Dat uit zich dat het totaal geen dichtheid heeft (licht en erg niet massief) Dat wil je niet voor punkrock.
Platen komen in standaard maten. Voor een 4x12 heb je behoorlijk wat hout nodig. Je zal even de maten moeten aanvragen en de prijs per plaat. Dat kan varieren van 40 tot 90 euro. Verder zul je zo'n plaat moeten zagen. Ik laat dat altijd zagen, want met een handzaag krijg je dat niet recht =) vaak rekenen ze per zaagsnede of per uur. Daar kan je ook gauw 20 euro of meer voor rekenen. Laat ook meteen de latjes zagen uit je plaat. Verder moet je nog mdf halen. Als je kosten wilt drukken, probeer je ook je baffle uit je plaat te halen. Dan hoef je geen aparte mdf plaat te halen en te laten zagen.

Daarnaast heb je enig gereedschap nodig en lijm. Dit is niet echt de grootste kostenpost. Verder gebruik je maar één speaker, een celestion greenback of v30 kost rond de 100 euro. Als je voor een v30 gaat zou ik een gesloten back doen wanneer je ook punkrock doen. Dit geeft iets meer bass, een open back of half kan je als vuistregel nemen dat het wat losser klinkt.

De grootste kosten post zit hem wel in de afwerkings materialen: speakerdoek, verf, tolex, (tolex) lijm, handvatten, wieltjes, stoothoeken, en jacks. (reclame!)Natuurlijk te halen bij www.verelec.com (reclame!)

Veel succes, ik heb laatst een 2x12 cab gebouwd, ik vermaak me daar altijd heel erg mee, met zelfbouw. Dus veel plezier en hou ons op de hoogte !

aad
29 januari 2006, 19:18
lees de topics op na.
Maar kies voor kwaliteits hout!
Veelgebruikt is berkenmultiplex 18mm, dat gaf je zelf al aan. En ga dan naar de houthandel en vraag om BB/B kwaliteit. Dat betekent dat aan tenminste één kant geen proppen zit. Het verschil met bijv gamma en dergelijke is dat die bouwmarkten multiplex hebben waarvan alleen de buitenste laag goed is, alles daar tussen is crap. Dat uit zich dat het totaal geen dichtheid heeft (licht en erg niet massief) Dat wil je niet voor punkrock.
Platen komen in standaard maten. Voor een 4x12 heb je behoorlijk wat hout nodig. Je zal even de maten moeten aanvragen en de prijs per plaat. Dat kan varieren van 40 tot 90 euro. Verder zul je zo'n plaat moeten zagen. Ik laat dat altijd zagen, want met een handzaag krijg je dat niet recht =) vaak rekenen ze per zaagsnede of per uur. Daar kan je ook gauw 20 euro of meer voor rekenen. Laat ook meteen de latjes zagen uit je plaat. Verder moet je nog mdf halen. Als je kosten wilt drukken, probeer je ook je baffle uit je plaat te halen. Dan hoef je geen aparte mdf plaat te halen en te laten zagen.

Daarnaast heb je enig gereedschap nodig en lijm. Dit is niet echt de grootste kostenpost. Verder gebruik je maar één speaker, een celestion greenback of v30 kost rond de 100 euro. Als je voor een v30 gaat zou ik een gesloten back doen wanneer je ook punkrock doen. Dit geeft iets meer bass, een open back of half kan je als vuistregel nemen dat het wat losser klinkt.

De grootste kosten post zit hem wel in de afwerkings materialen: speakerdoek, verf, tolex, (tolex) lijm, handvatten, wieltjes, stoothoeken, en jacks. (reclame!)Natuurlijk te halen bij www.verelec.com (reclame!)

Veel succes, ik heb laatst een 2x12 cab gebouwd, ik vermaak me daar altijd heel erg mee, met zelfbouw. Dus veel plezier en hou ons op de hoogte !


Heel mooi verhaal, ik wil hier nog iets aan toevoegen, ik heb het niet zelf bedacht, maar wel door de jaren heen onthouden en gebruikt.
Als je laat zagen (maar ook als je het zelf doe) maak dan een schema waarin het gezaagd moet worden. Het is eigenlijk logisch, maar toch. Stel je voor: je gaat met een tekening heen en er wordt een tussentijds herstel van een maat gedaan, ik bedoel: de zager stelt in 50cm en zaagt een aantal stuks, gaat over naar een andere maat en komt tot de ontdekking (kan aan het eind van de rit zijn), dat hij toch nog iets heeft oivergeslagen (of zo) en zaagt nogmaals 50cm. Die is gegarendeerd afwijkend van de eerste maat.

Zorg dus voor een schema: Eerst zoveel van 50cm, genoeg voor ALLE panelen die 50cm hoog zijn. Daarna de vertikale zaagsnedes enz enz.
Evenzo met alle andere stukken uiteraard, leef je uit.

Zo krijg je denk ik de beste en meest solide constructie.

chennie
29 januari 2006, 21:25
zowieso altijd het meeste werk zelf doen totdat een ander het beter kan !
Twee redenen: 1) als je iets goed wilt doen moet je het zelf doen. 2) je haalt gewoon veel werk uit andermans handen als je bv zelf een zaag plan opstelt (gewoon een tekening) dat drukt gewoon in de kosten.

strontraper jos
5 februari 2006, 22:40
bestaan er ook zulke schema's van Bogner cabs?

Einzeln
6 februari 2006, 22:13
Avatar ter inspiratie:
http://www.avatarspeakers.com/pictures/new%20logo/vintage%20premier%20rear%20pair.jpg

http://www.avatarspeakers.com/pictures/new%20logo/vintage%20premier%20small%20logo%20400.jpg

outside
11 februari 2006, 21:58
Ik denk dat het toch beter is een 2x12" cab te maken. Het was vandaag een ergens anders repetitie en ik kan mij niet voorstellen hoe ik die trappen opgeraakt zou zijn met een 4x12" cab. Jammer nu ik net zo'n goede afmetingen had... Iemand afmetingen van een 2x12"?

Ook het plan verandert een beetje, ik heb veelzijdigheid nodig dus ga ik later geen jcm kopen maar vox tonelab se + marshall valvestate 8008 power amp.
Iemand een goed idee voor speakers voor modeling? liefst 4ohm en minstens 80 watt (dan zet ik ze in serie om met vox te gebruiken en stereo voor later met de valvestate).

PS: Al bedankt voor de hulp!

SimonS
11 februari 2006, 23:18
je kunt ook Speaker-simulatie uitzetten, maar ik weet niet of de Tonelab die mogelijkheid heeft. Dan kun je gewone gitaar-speakers erin doen.

outside
18 februari 2006, 22:09
ik zou liefst de speaker simulatie gebruiken, geeft wat meer veelzijdigheid. Voor de speakers ben ik eens gaan kijken bij eminence en er is zo'n site (http://editweb.iglou.com/eminence/eminence/pages/resources02/guitarXref.htm#line6) waar ze zeggen dat voor een ad60vt ik best the governor kan gebruiken. Is vooral goed voor 80s tone zie ik. En voor de line6-en wordt de legend modeling aangeraden, wrs is deze meer voor het hardere (metal) werk. Ik speel vooral punkrock, harder dan de 80's en zachter dan metal dus ik d8, wrm niet 1 van elk :)? Ik kan ze wel niet uittesten dus ik moet vertrouwen op de reviews maar die zijn allemaal zeer positief... Is dit een goede keuze voor de speakers denken jullie?

Lacrymosa
20 februari 2006, 11:39
Als je het goed wil doen, kan je het beste het hout op 45 graden vestek laten zagen, dit zorgt voor een groot lijmoppervlak en een stevige en luchtdichte verbinding.
het kost trouwens wel aanzienlijk meer

BLOK182
25 februari 2006, 13:52
Ik heb laatst 8 stuks 12" speaker gekregen, en ik zocht eigenlijk nog een leuke 2x12, en speel nu dus ook met het idee zelf een stevige 2x12 te bouwen. Ik heb uitgerekend dat de hardware (excl. tolex) op zo'n 45 euro komt. Hoeveel was jij kwijt voor hout voor je 2x12" chennie? En in totaal (zonder speakers) als ik vragen mag?

chennie
25 februari 2006, 14:46
Zo uit mijn hoofd:

18 mm berkenmultiplex BB/B , 150x150 cm : 39 euro
zaagkosten : 30 euro

totaal was 59 euro omdat de verkoper niet kan hoofdrekenen
latjes: grenen hout 3.2x1.2 + grenenhout 2x2: 5 euro
spuitbus zwarte verf : 5 euro
bison tix lijm (tolex): 13 euro
speakersnoer : 2 euro
Eventuele andere hardware : schroeven, inslagmoeren, vleugelmoeren, washers etc : 5-8 euro
tolex, speakerdoek, stoothoeken, handvat, connectoren + verzenkosten : 129 euro

Spul wat ik nog had: deuvels, bison constructie lijm, gupa (kneedbaarhout) schuurpapier, een houtvijl, houtzaag, boortjes, lijmklem, schroevendraaier, soldeerbout en tin, beitel en hamer (dat is al het gereedschap wat ik gebruik en bezit)

totaal rond de 230 - 250 euro. Speakers: 2x celestion v30 a 115 euro
Totaal afgewerkte cab : rond de 450 - 500 euro. Ter vergelijking: marshall kost nieuw ook zoveel. Een mesa kast met dezelfde afmetingen kost rond 800, ENGL 700, Orange ook zoiets, fame gaat rond de 200-300. Je moet het niet doen om goedkoper uit te zijn, maar meer omdat je het leuk vindt of wanneer je gewoon een kast wilt met andere eigenschappen dan de kasten die je kan kopen.

Ik heb een plan om nu overigens een 4x12 buikkast te maken, die 2x12 was echt te makkelijk. Had hem binnen een maand aan vrije tijd (en das niet veel bij mij) staan.

BLOK182
25 februari 2006, 15:42
Ah ok! Thanks! Zal eens checken, redelijk wat spullen heb ik nog liggen of kunnen via via;-) Maar ik was wel van plan iets fatsoenlijks te maken:-)

AART
25 februari 2006, 17:23
wat voor 12"speakers heb je allemaal gekregen, misschien heb ik wel interesse in 1 of 2 stuks als je er wat kwijt wil....

BLOK182
25 februari 2006, 17:44
Ehm, ja tis nogal een allegaartje:-)

2 x 35 watt 8ohm made in Japan
1 x 20 watt 8ohm made in Japan
en op de andere 5 staan alleen ohmages en wat vage serienummers:-)
Als ik der een paar weg doe, dan gaan ze iig voor een lage hobbieprijs weg;-)

AART
26 februari 2006, 11:20
ah jammer, das dan niks voor mij.

zoek nog een v30/governor :soul:

outside
28 februari 2006, 16:16
even een klein vraagje: waarom zie ik nooit gitaarspeaker kasten met een tweeter of piezo in? Een tweeter kan toch handig zijn als je bv. de grond wilt doen daveren en toch een duidelijke klank door je speakers wilt. Ok dat daveren doet een bassist normaal wel maar een gitarist kan dat toch ook doen?

outside
2 maart 2006, 12:49
ok ik d8 dit te doen voor de baffle:
http://bb.domaindlx.com/eamo/ebay/Scannen0001.gif
Maten zijn uitgedrukt in mm.

Het zal je wel opgevallen zijn dat de kast bijzonder breed is en de speakers ver van elkaar staan.. Ik d8 dat dit mss het beste is als ik hem stereo wil gebruiken (met boss gt-8, daarbij kan je zelfs een versterker in de linkerspeaker en een andere versterker in de rechterspeaker tegelijk late horen)... Goed idee??? Is een scheidingswand in dit geval ook een goed idee?

SimonS
2 maart 2006, 12:56
31 mm tot de rand van de baffle is misschien een puntje van aandacht: ik weet niet hoe je de baffle gaat monteren, maar mocht het met latjes gebeuren. stel die zijn 27x27 (zoals bij mijn cab) dan heb je wel redelijk weinig ruimte voor het ophangen van de speaker.

over dat stereo beeld: tja, voor optimaal stereobeeld zijn twee 1x12" kastjes misschien beter. maar dit is een goed compromis.

SimonS
2 maart 2006, 12:58
over die tweeter: het frequentiebereik van een gitaar gaat niet zo hoog dat er een tweeter nodig is. m.a.w. die hoge tonen krijg je toch bijna nooit uit je gitaar. daarnaast, wíl je die wel? wat mij betreft hoeft het allerhoogste frequentie gebied niet geaccentueerd te worden.

de speakers van een gitaarcab hebben een frequentie-bereik dat toereikend is.

outside
3 maart 2006, 22:34
over die tweeter: het frequentiebereik van een gitaar gaat niet zo hoog dat er een tweeter nodig is. m.a.w. die hoge tonen krijg je toch bijna nooit uit je gitaar. daarnaast, wíl je die wel? wat mij betreft hoeft het allerhoogste frequentie gebied niet geaccentueerd te worden.

de speakers van een gitaarcab hebben een frequentie-bereik dat toereikend is.
ok bedankt voor de uitleg :-)

Nieuw plan:

http://k.domaindlx.com/OutsideRocks/cab2verkleint.JPG

De lengte is ongeveer gelijk aan de hoogte van vele 4x12" cab's, dus om later mss 2 rechtop naast elkaar te zetten. De 31mm van de kant is met balkjes idd mss wel nipt, heb het nog een klein beetje verder van de rand gezet.

AART
3 maart 2006, 22:39
83 is wel erg breed.

ik zou breedte op 75/76 houden.

rechtop zetten kan dan ook prima hoor.

chennie
3 maart 2006, 23:29
ik sluit me bij aart aan, 83 is erg breed plus de zijwanden maakt dat 86 cm breedte. Vooral omdat die erg laag is, maakt hetgeen mooi gezicht. Ook niet als die op z'n zij staat.
Verder denk ik dat het stereo effect bij 2x12 minimaal is, ook met je 17.2 cm. Dat is echt relatief niets als je bedenkt dat een speakerconus van 12" ongeveer 28 cm is.

Denk je ook dat je nog latjes op je baffle komt om speakerdoek op te spannen ? Dus de buitenste marge wordt kleiner met je latjes maat. Ik heb nog een extra rand gemaakt om de kast een wat stevigere look te geven, dus ik had nog een kleinere buiten marge.

-edit: je verhouding lange breedte en korte hoogte, maakt het ook iets instabieler wanneer je het op zn zij zet.

outside
23 mei 2006, 16:46
topic terug vanonder het stof halen:

Hij is bijna af! Het kader is volledig af, de balkjes zijn gelijmd, we moeten enkel nog de gaten voor de speakers boren, de achterkant vijzen en de baffle vijzen of lijmen... Dat wou ik nog even vragen, zou ik de baffle mogen vijzen of toch beter lijmen? Vijzen is makkelijk als ik later nog iets wil veranderen...

Shadowrider38
23 mei 2006, 17:34
Mijne is geschroefd. Zit muurvast hoor

bert k
23 mei 2006, 18:55
Als je bang bent dat je geluidslekken krijgt als je alleen schroeven/vijzen gebruikt, zou je een rubber 'pakking' kunnen maken. Dan is het mooi afgedicht.

Ik heb in mijn 4 x 12 heel oude Greenbacks, met een afdichtingsring van kurk. Die was nogal droog, en wat brokkelig, dus daar heb ik van dat zelfklevende tochtstrip voor gebruikt.

The Chief
24 mei 2006, 08:06
alles wat niet mee losmoet spuit je een streep siliconenlijm tussen, en dan vastschroeven... Doe wel de achterkant niet met lijm, dat je er nog inkan als het zou moeten... Post maar een foto als hij af is!

Kim Wilson
24 mei 2006, 09:06
Ik heb destijds ook een cab gebouwd en een heel fotoverslag gemaakt:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=59422

outside
24 mei 2006, 14:19
Ik heb destijds ook een cab gebouwd en een heel fotoverslag gemaakt:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=59422

Die heb ik zelfs afgedrukt en soms is in gespiekt toen we bezig waren met de cab :-), bedankt hiervoor! Ik denk dat ik em ook maar gewoon ga vijzen, als ik dan last zou ondervinden kan ik het later nog altijd lijmen, bedankt voor de tips!


Doe wel de achterkant niet met lijm, dat je er nog inkan als het zou moeten... Post maar een foto als hij af is!

Die gaat om wille van die reden inderdaad ook geschroefd zijn.

Kim Wilson
24 mei 2006, 14:57
Cool! :cooler: Dat iets van mij nog es als naslagwerk wordt gebruikt! Echt mooi te horen! Blij dat iemand er nog wat aan heeft. 8-)

Einzeln
24 mei 2006, 20:44
Maar hoe is dat met die kraak afgelopen? Zit ik leuk een oude thread te lezen en houdt het verhaal op als het spannend wordt.

provisus
24 mei 2006, 21:17
Zijn trouwens Weber Alcino blue dogs goed? ben misschien van plan deze speakers te gaan gebruiken.

Kim Wilson
25 mei 2006, 12:02
Maar hoe is dat met die kraak afgelopen? Zit ik leuk een oude thread te lezen en houdt het verhaal op als het spannend wordt.
Ik heb die ene speaker eruit gehaald en niet vervangen. Dus ik heb nu een gat onderin. Hij klinkt nu lekker vet, een mooi open geluid.

Dude
26 mei 2006, 11:31
Heb je ook een foto van het eind resultaat dan ? Op het draadje dat je aangeeft was die nog niet helemaal klaar toch ?

Kim Wilson
30 mei 2006, 08:47
Heb je ook een foto van het eind resultaat dan ? Op het draadje dat je aangeeft was die nog niet helemaal klaar toch ?
Dat ben ik dan vergeten... :chicken:

Ik zal er binnenkort even een paar plaatjes van maken en het verslag afmaken. Want hij is inmiddels al lang klaar. Met de cd-presentatie was ie al klaar. Het zal nog wel een weekje of twee duren, ik wacht nog op de KPN Experia box. Dan pas kan ik thuis weer internetten.

Ik ga er binnenkort ook een ander speakerdoek op nieten. Ik kan geschikt aan het zilveren Fender doek komen. Dan is ie helemaal af. 8-)

outside
22 juni 2006, 12:27
Speakers eindelijk aangekomen!! Morgen gaten boren, speakers inde baffle, baffle in de kast beetje solderen, achterkant erop en klaar :). (Afwerking kan wachten)

AART
22 juni 2006, 13:23
Ik heb trouwens ook eindelijk de laatste spullen voor mijn kast besteld, ruim een jaar nadat de kast in dienst is getreden.

chennie
22 juni 2006, 18:57
hehe ik had mn cab net in iets meer dan een maand totaal af. =)
Nog nooit zo snel een project af gemaakt. De rauwe cab vorm stond al in twee dagen klaar.

maarre...fotos!

outside
26 juni 2006, 17:13
cab is af!! Hij klinkt prachtig!!! Foto's komen 1 van dezer dagen :)

outside
28 juni 2006, 14:52
en hier zijn de foto's dan:

http://k.domaindlx.com/OutsideRocks/foto's/materiaal/IMAG0015verkleint.JPG

http://k.domaindlx.com/OutsideRocks/foto's/materiaal/IMAG0016verkleint.JPG

http://k.domaindlx.com/OutsideRocks/foto's/materiaal/IMAG0017verkleint.JPG

Van de bouw heb ik ook nog enkele foto's (vooral van het ineen zetten van de kader enzo) en als jullie geïnteresseerd zijn zet ik die er ook wel nog eens op.

De afwerking doe ik wel als ik zin heb :p

SimonS
28 juni 2006, 14:56
big-ass-pimpin' cabje heb je daar in elkaar geknutseld! Afwerking zou ik niet te lang mee wachten, vooral de randen en hoeken zijn kwetsbaar zonder bescherming. Mijn zelfbouw cab heeft geen stoothoeken en -randen en dat is goed te zien :)

almarvk
28 juni 2006, 15:44
Ziet er prima uit! Nu de schuurmachine er nog opzetten! :)

AART
28 juni 2006, 22:50
Mijn cabje vandaag en gister helemaal afgewerkt, foto's ook binnekort in mijn eigen topic van een half jaar oud.

Verder:

Doe de speakers er van de voorkant in(frontloaded)!

Zelf ook van rearloaded naar frontloaded gegaan en het klinkt echt ineens stukken beter!

clean is sprankelender en scheur is dieper en zwaarder geworden.

Einzeln
29 juni 2006, 09:30
Wat is dat voor een speaker?

almarvk
29 juni 2006, 10:30
Mijn cabje vandaag en gister helemaal afgewerkt, foto's ook binnekort in mijn eigen topic van een half jaar oud.

Verder:

Doe de speakers er van de voorkant in(frontloaded)!

Zelf ook van rearloaded naar frontloaded gegaan en het klinkt echt ineens stukken beter!

clean is sprankelender en scheur is dieper en zwaarder geworden.

Humz, moet ik ook maar 's gaan uitproberen :)

Najah; eerst m'n versterker maar 's uit de oefenruimte mee naar huis nemen. En dan 's gaan kijken naar een andere top oid.

outside
29 juni 2006, 11:35
Wat is dat voor een speaker?

Eminence Legend Modeling 12. Special order bij thomann. Die speakers zouden perfect zijn voor modeling en dat kan ik bevestigen :).

outside
5 oktober 2006, 19:49
Hallo terug,

Tolex en speakerdoek enzo zijn aangekomen :-). Als lijm voor de tolex zijden ze op dit forum ergens bison tix te gebruiken, dit hadden ze hier in de winkel niet dus ik dacht dat pattex tix wel goed was dan en die hadden ze ook in het doorschijnend dus heb ik de doorschijnende genomen, ik hoop dat dit goed is? Hoe doe ik die tolex daar nu op? Aanspannen of achteraf met een hamer aankloppen?...

outside
5 oktober 2006, 20:29
Ik ken die lijm niet, dus ik zou zowieso de instructies lezen en effen een proefstukje proberen. En geen hamer gebruiken...... Gewoon van een kant erop wrijven.

Mja bij de instructies staat: "Met een niet-verende hamer aankloppen is aan te raden."

Maar ik heb genoeg besteld (bij jou ;)), zal eerst wat op de binnenkant uitproberen.

Kim Wilson
5 oktober 2006, 20:43
Nee, volgens mij klopt dat niet.


Heb ie hem? Niet "kloppen"? ;) :D

bert k
5 oktober 2006, 21:46
Haha, wat een klopzooitje...:)


Dat kloppen is als je een paar planken tegen elkaar lijmt, dat werkt goed. Kloppen wordt afgeraden als je serviesgoed lijmt, of tolex op een cab.
Het is voor zover ik weet gewoon hetzelfde als Bisontix, alleen doorzichtig kende ik nog niet.

vinni
8 oktober 2006, 18:30
Zeg....is dat soms een schakelaartje op de achterkant of zo?

Dat beschadigd natuurlijk al tijdens het eerste optreden.

Vinni

bert k
8 oktober 2006, 19:12
Zoiets bedoel je? Ja, wel beter. Kost nog geen 2 euro.


http://www.peterverspuy.nl/xx/images/catalogus/resize/450x1000_7858.jpg

outside
8 oktober 2006, 21:41
Mja dat ding was a real pain in the ass :). Ik snapte eerst het nut van die plaatjes niet maar nu dus wel :). Maar na al dat werk is er nog iets deftigs uitgekomen hoor, het zit nu wel goed vast en ik zal er wel wat mee moet oppassen maar misschien koop ik 1 van deze dagen wel zoiets hier in de electronicawinkel...

edit: ik heb het in het winkeltje hier besteld maar het zal er pas achteraf inkomen aangezien ik nog een weekje moet wachten (de achterkant wordt toch geschilderd en niet met tolex dus dan lukt dat wel). Dus bedankt voor de tip ;)

outside
10 oktober 2006, 18:12
voor de mensen die het interesseert, ik heb even een klein siteje gemaakt over de cab en hij heeft ookal een naam gekregen :p. Site layout enzo moet ik wel nog eens deftig doen maar het belangrijkste staat er wel op:

http://theblackbox.awardspace.com