PDA

View Full Version : Nylon snaren kopen



Inspired
28 januari 2006, 19:50
Ik heb nog steeds mijn eerste gitaartje en de snaren zijn aan vervanging toe. De gitaar zelf is merk-loos en heeft nylon snaren. Ik zou graag nieuwe snaren kopen, maar ik weet niet echt hoe of wat. Zijn er bepaalde merken die goed zijn? Ik weet er echt niets van, dus alle info is welkom!

piezo
28 januari 2006, 21:11
merk Savarez, type Carte Rouge.
Niet duur, al tientallen jaren behoorlijk goede standaard keus.

Seven
5 februari 2006, 23:07
Ik heb ook een soortgelijk situatie als Inspired. Zijn er nog meer tips? eventueel met prijs etc.

En moet je als je een pakje snaren gaat kopen ook rekening houden met de snaardiktes enzo?

piezo
6 februari 2006, 14:35
Nylon snaren zijn er met diverse materiaalverschillen (incl. omwikkeling) en spanningen (high en medium tension) waarvoor geldt dat jouw smaak bepaalt wat goed is en wat niet. Als je maar zelden snaren wisselt, maakt het waarschijnlijk allemaal weinig uit en moet je gewoon voor levensduur en betrouwbaarheid gaan.

Inspired
23 april 2006, 17:24
merk Savarez, type Carte Rouge.
Niet duur, al tientallen jaren behoorlijk goede standaard keus.

Je hebt twee soorten Carte Rouge
- 520 R
- 520 F (3th wound)

Wat is het verschil?

hendrix2
23 april 2006, 17:38
Je hebt twee soorten Carte Rouge
- 520 R
- 520 F (3th wound)

Wat is het verschil?
ik vermoed (verbeter mij als ik totaal verkeerd ben) dat bij 520F de derde snaar (de sol of G snaar dus) ook omwonden is. Terwijl dit bij de 520R niet zo is.(hier is dit dan een doorzichtige nylon snaar).

kornelius
24 april 2006, 08:31
ik koop al jaren standaard d'addario normal tension. rood/zwarte verpakking.

Rockchick
24 april 2006, 13:28
Ik koop ook D'addario maar dan hard tension
( ik tokkel meer)
bevalt goed!

piezo
24 april 2006, 14:40
ik vermoed (verbeter mij als ik totaal verkeerd ben) dat bij 520F de derde snaar (de sol of G snaar dus) ook omwonden is. Terwijl dit bij de 520R niet zo is.(hier is dit dan een doorzichtige nylon snaar).

Voor de meeste toepassingen en amateur gebruikers (zoals Inspired) is de goedkopere 520 R goed genoeg. Alleen als de G-snaar bij hoger op de hals spelen echt vals gaat klinken moet je een omwonden G-snaar gebruiken. Bij sommige klassieke gitaren (bij Yamaha standaard) heeft het snaarzadeltje echter een "aanzetje'' om alleen de G-snaar een wat grotere lengte te geven, zodat het valsklinken zich daar niet voordoet.

Alberto
25 april 2006, 11:09
Ik gebruik ook al jaren D'Addario snaren. Zeer goed van kwaliteit en ze gaan lang mee :) nu ben ik wel van plan om een setje snaren van La Bella te kopen omdat de 3 trebles zwart van kleur zijn en dar is wel nice :satisfie:
het zijn eigenlijk flamenco-snaren maar je kan ze ook op een gewone klassieke gitaar leggen en blijkbaar zijn ze ook zeer goed!!

Mijn keuze ligt tot nu toe bij D'Addario.

Grrtz

Martin D
28 april 2006, 16:59
ohv

Ik heb van alles uitgeprobeerd, wat mij betreft zijn de D"Addario composite
hard tension zeer goed, en blijven zeker een maand of 3-4 heel goed.
Kost iets meer ( Eur.11,50), met een extra composite G-snaar van een ander materiaal, omdat de G snaar tradiotioneel moeilijkheden opleverd. En inderdaad deze ''grijze'' G snaar blijft goed op toon.

Don Capo
28 april 2006, 17:34
ohv

Ik heb van alles uitgeprobeerd, wat mij betreft zijn de D"Addario composite
hard tension zeer goed, en blijven zeker een maand of 3-4 heel goed.
Kost iets meer ( Eur.11,50), met een extra composite G-snaar van een ander materiaal, omdat de G snaar tradiotioneel moeilijkheden opleverd. En inderdaad deze ''grijze'' G snaar blijft goed op toon.

Ga toch weg, wat een verschrikkelijke onzin die extra G snaar. Heb me 1 keer laten verleiden zo'n setje te kopen. Ding piepte als een gestoorde zool. Gewoon de D'addario Hard tension zonder de ene snaar, dan stem je maar wat vaker :D

Martin D
28 april 2006, 18:01
Hi Capo
DAddario heeft rekening gehouden, met o.a. jou. Vandaar dat er ook een gewone G bij zit. Ben je wel tevreden over de composite(lange levensduur)?

Enne, mag die Flamenco wat kosten ? Ik zag een aardige Conde op gitaarmarkt............................