PDA

View Full Version : Belachelijke Zvex mark-ups...



Speeddemon
28 januari 2006, 17:59
Ik wilde het prijsverschil eens zien tussen een SHO in de USA en Europa...

:eek:
www.bananas.com (Bananas At Large) verkoopt 'm voor $189 (nog steeds insanely overpriced voor een transistorbooster met 8 componenten totaal, maar goed...) (ong. 160 euro)

http://www.cms-music.de/ in Duitsland verkoopt 'm voor...

schrik niet...

295 euro! JAWEL! TWEEHONDERD VIJF EN NEGENTIG EURO! :blast:

Ik snap dat verzenden, invoerrechten en btw niet gratis zijn, maar een mark-up van 135 euro op een pedaal van 160 euro (wat dus al een verkoopprijs is!)... :confused:

3 woorden:

niet

te

geloven.

Swan
28 januari 2006, 18:07
idd t is belachelijk...is dit met andere vergelijkbare merken ook t geval?

Speeddemon
28 januari 2006, 18:17
Die CMS verkoopt geloof ik alleen Zvex, Crowther Hotcakes en Fulltone.
En idd,
de Fulltone '69 die via Fulltone zelf $169 kost, kost bij CMS 300 euro. :nervous:

(Bij musik-produktiv.de kost ie 'maar' 209 euro. Ik help zelf ook graag de 'mom & pop' stores, maar die 91 euro zou ik in m'n Lederhosen-zak steken als ik een Duitser was... :strat: )

Vonk
28 januari 2006, 18:20
Als ik alle prijzen bekijk op cms... niet te geloven...:nervous::o

Quink
28 januari 2006, 18:53
www.bananas.com (http://www.bananas.com) (Bananas At Large) verkoopt 'm voor $189 (nog steeds insanely overpriced voor een transistorbooster met 8 componenten totaal, maar goed...) (ong. 160 euro)

http://www.cms-music.de/ in Duitsland verkoopt 'm voor...

schrik niet...

295 euro! JAWEL! TWEEHONDERD VIJF EN NEGENTIG EURO!


Een nog "mooiere":

HBE Big D distortion: bij bijv. Tonefactor $189,99.

Bij proguitar.de: 330 Euro (jawel, geen typefout, driehonderd dertig)!! :o:o:o

De HBE Tramp: tonefactor $154,99
Proguitar: E 289.


Wie biedt meer!

Dirk_Hendrik
28 januari 2006, 19:17
Hmmm,

laat me denken... Als we nou Europawide een een tijdje stoptem met als loopse teefjes die meuk te kopen omdat een 1 of andere Amerikaanse hotemetoot er toevallig mee speelt gaan die prijzen wel zakken. Dan is er teveel aanbod en minder vraag enzo.

Of anders,
We zouden als Europeanen ook ons Europees erfgoed eens wat meer kunnen gaan koesteren. Ik heb op dit moment een Duitse Reussenzehn eindversterker te logeren waar ik erg van onder de indruk ben. Duitsland heeft ook Nobels, Frankrijk Jaques. Verder is er Engl, H&K, Koch van eigen bodem, Carlbro en Marshall uit de UK, Carl Martin uit Denemarken, Exar (polen), Furch (tsjechie) .. etc etc.

Voor de rest kunnen we nog uitwijken naar Azie of, oor de pure hufterigheid, Canada (Diamond) of Brazilie (Onerr).

Bedenk dus een reden dat we eigenlijk uberhaupt overpriced Amerikaanse meuk zouden willen kopen?

Dirk_Hendrik
28 januari 2006, 19:20
Daarnaast,

Als meer toko's die meuk naar Europa gaan halen gaan die prijzen ook naar beneden. Ik herinner me nog een zekere boetiekdealer met haar die er niet zo blij mee was toen een kale smurf uit Schiedam ineens geautoriseerd Keeley dealer werd. ;)

Speeddemon
28 januari 2006, 19:27
Daarnaast,

Als meer toko's die meuk naar Europa gaan halen gaan die prijzen ook naar beneden. Ik herinner me nog een zekere boetiekdealer met haar...
:seriousf:
Ik denk dan ook: vrije markteconomie, of niet soms?

Waarom zou er maar 1 dealer in NL mogen zijn...

Swan
28 januari 2006, 19:27
als je mij n europees merk kan noemen dat zvex achtige pedalen maakt, graag

Speeddemon
28 januari 2006, 19:37
als je mij n europees merk kan noemen dat zvex achtige pedalen maakt, graag
wat heeft dat er nou mee te maken?

Het gaat hier om belachelijke mark-ups!
Als ik een SHO volgens de complete route zelf uit de US zou halen, zou 't mij echt geen 295 euro kosten.

160 euro
20 euro verzenden (verzekerd Air Mail parcel)
---------
180 euro

x 1.22 (invoerrechten + BTW)
+ 9,50 inklaringskosten
= 229,10.

Da's dus 65 euro minder dan wat die winkel ervoor vraagt, en als je een winkel hebt, haal je ze niet per stuk binnen, maar per 5, 10, 20, whatever, en krijg je je BTW terug!

Quink
28 januari 2006, 19:43
Of anders,
We zouden als Europeanen ook ons Europees erfgoed eens wat meer kunnen gaan koesteren.

Effe dimme Tarzan! ;) Heb een Kitty Hawk versterker, Duits overdrive pedaaltje, Koch power reduceer geval, klein Marshalletje, en een booster van ene Remco S. Als ik nog Europeser wordt verander ik in Jaap de Hoop-Scheffer of Neelie S-K of zo....:confused:



:D:D

Swan
28 januari 2006, 20:14
wat heeft dat er nou mee te maken?


wat ik zei was een reactie op;


Hmmm,

laat me denken... Als we nou Europawide een een tijdje stoptem met als loopse teefjes die meuk te kopen ........

Of anders,
We zouden als Europeanen ook ons Europees erfgoed eens wat meer kunnen gaan koesteren.

Lucluc
28 januari 2006, 21:17
Ik heb hier nog een fantastische Novanex fuzz liggen, made in Wijchen, Holland.

Maar nog even over het onderwerp: die hele boutique hype is pas iets van de laatste paar jaar. Die is in de VS ontstaan en komt langzaam hier ook een beetje op gang. Kijk alleen al op dit forum en je ziet dat steeds meer mensen zelf gaan bouwen en wellicht op den duur met eigen designs komen.

Elke winkel mag z'n eigen prijs bepalen. Je hoeft als consument niet te kiezen voor de hoogste prijs. Ik heb al een Behringer overdrive pedaaltje te koop gezien in een winkel voor 40 euro, echt waar:nervous:

Ik kan me ook nog van een tijdje geleden herinneren dat ik een memory man wilde aanschaffen en bij een aantal Duitse postorder winkels die dingen 175 euro kostten. Hier in de lokale muziekwinkel stond er ook een te koop voor 330 euro. Ik heb voorgesteld dat ding voor 175 euro te kopen, maar de uiterste prijs was 250 euro, omdat zij hem een tijd geleden hadden ingekocht voor een hogere prijs dan nu het geval zou zijn. Hoge dollar, of iets anders. Hoe dan ook, vijf dagen later lag er een pakketje uit Beieren op de mat :D

Speeddemon
28 januari 2006, 22:09
Ik kan me ook nog van een tijdje geleden herinneren dat ik een memory man wilde aanschaffen en bij een aantal Duitse postorder winkels die dingen 175 euro kostten. Hier in de lokale muziekwinkel stond er ook een te koop voor 330 euro. Ik heb voorgesteld dat ding voor 175 euro te kopen, maar de uiterste prijs was 250 euro, omdat zij hem een tijd geleden hadden ingekocht voor een hogere prijs dan nu het geval zou zijn. Hoge dollar, of iets anders. Hoe dan ook, vijf dagen later lag er een pakketje uit Beieren op de mat :D
+1!

Ik weet dat violisten en andere 'klassieke' muzikanten gitaristen zeikerds vinden over die kleine uitgaves van pedalen, maar Nederland is gewoon duur voor de gitarist, punt uit. Een Les Paul die in de USA nieuw amper $2200 doet, moet hier minstends 3000 euro opleveren. Jaa daag!

En zulke hoge dealer-prijzen helpen gewoon niet, plus ze kunnen het ook niet allemaal hardmaken/uitleggen.
Wat ze ook niet begrijpen is dat ze met ZULKE asociale verschillen/prijzen de potentiële klanten al gelijk wegjagen, waardoor die internet op gaan en ineens erachter komen hoeveel goedkoper het overzees is.
Als ze die SHO ipv 300 voor 200-225 verkochten, kun je 't nog uitleggen aan de hand van mijn eerdere rekensom.

fullorder
28 januari 2006, 22:10
Misschien wil CMS wel de clean sanchez in de winkel leggen voor 209 euro! Scheelt toch mooi 86 euro met een SHO :D

Jerre
29 januari 2006, 05:22
Als ik een SHO volgens de complete route zelf uit de US zou halen, zou 't mij echt geen 295 euro kosten.

160 euro
20 euro verzenden (verzekerd Air Mail parcel)
---------
180 euro

x 1.22 (invoerrechten + BTW)
+ 9,50 inklaringskosten
= 229,10.


Dat klopt wel, maar je vergeet 1 ding, die winkel wil er dan ook nog winst op maken. Doe bij die 230€ 30% winst voor de verkoper bij en je zit idd aan 299€

zjanke
29 januari 2006, 09:37
Dat klopt wel, maar je vergeet 1 ding, die winkel wil er dan ook nog winst op maken. Doe bij die 230€ 30% winst voor de verkoper bij en je zit idd aan 299€

Daar zit hem dus de kneep. De verkoopprijs in amerika is al inclusief een percentage winst. Daar bovenop willen de handelaren hier nog meer winst maken :???:

sommetje:

Inkoop 110 (is verkoop USA- 30% winstmarge). Shipping gaat cool, cool easy op de grote boot en dat is dus een paar euro per kilo en geen 20 eur per pedaal, voor dit voorbeeld dus 9 euro (aan de hoge kant)
Inklaring voor een totale partij voor de importeur 50 eur (en dat is meer dan wat het kost, maar rekent lekker makkelijk, aangezien er 50 items in mijn voorbeeld passen) dus 1 euro per pedaal, voorraadkosten en transport naar de vakhandel 20 euro (ook weer een hoge schatting). inkoop zal dus rond de 140 liggen. 19% BTW, dus zonder winst moet de verkoop tussen de 165 en 170 liggen. De rest is kosten en winst voor de vakhandel. Volgens mijn simpele rekenmethode worden we dus genaaid :confused:

Rock&Roll
29 januari 2006, 12:11
Zowiezo is 300 euro voor een simpele cleanboost al gek! Het is niet alsof ze beschilderd zijn door een of andere kunstenaar. Het 'artwork' op een zfux pedaal is niet beter dan wat de gemiddelde kleuter presteert in het klasje waar mijn vriendin lesgeeft!

robzilla
29 januari 2006, 13:16
Vreemd, bij vd haar is die toch 195 euro?

Swan
29 januari 2006, 14:13
de Vexter versie is 199 idd.

Speeddemon
29 januari 2006, 15:08
de Vexter versie is 199 idd.
ik had 't wel over de handpainted versie.

Wat mij betreft komen er een stuk meer dealers, zodat die aso prijzen (een beetje) zakken.

Swan
29 januari 2006, 16:34
ja dat weet ik speeddemon maar ik reageerde op Robzilla, misschien ging die er vanuit dat t de handpainted was.

robzilla
29 januari 2006, 19:47
ja dat weet ik speeddemon maar ik reageerde op Robzilla, misschien ging die er vanuit dat t de handpainted was.

we hebben het hier over de SHO, daar is geen vexter van..

Swan
29 januari 2006, 20:26
de SHO is ook geen 195 bij vd haar iig

robzilla
29 januari 2006, 22:49
de SHO is ook geen 195 bij vd haar iig

ah, 220....

Swan
29 januari 2006, 23:07
ok, my bad, had eerst wat geinformeerd bij vd haar naar zvex en dat was blijven hangen, vandaar

Lucluc
30 januari 2006, 10:09
we hebben het hier over de SHO, daar is geen vexter van..

Jawel:

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/SHO1.jpg

En dan te bedenken dat ik nog een kip heb liggen :cooler:

Rock&Roll
30 januari 2006, 10:37
@LucLuc: Verf hem nu goudkleurig en laat er een stel kinderen met vingerverf op los, dan kan je hem verkopen voor 1000 % winst!

Lucluc
30 januari 2006, 10:47
Jep, 220 euro dus. Maar daar ben ik te lui voor. En ik begin vertouwd te raken met het kippenhok onder mijn voeten :chicken:

Einzeln
30 januari 2006, 11:25
Ik ben benieuwd wie hier als dealer een risico durft te nemen om zvex te leveren. Wie neemt het hele assortiment op voorraad? V/d Haars marges zijn echt niet enorm. Hij verkoopt Valvetechs voor dezelfde prijs als je zelf zou inkopen. Ik heb moest 125 euro betalen voor mijn barber launchpad die toen ook voor 125 dollar op de barber site stond.

Swan
30 januari 2006, 11:26
Promusicstore in Rdam heeft er iig n paar liggen...

Einzeln
30 januari 2006, 11:32
Promusicstore in Rdam heeft er iig n paar liggen...

voor 220 neem ik aan. 9 euro goedkoper dan de berekening van speeddemon. Het kan gewoonweg niet goedkoper, lui.

Swan
30 januari 2006, 11:49
ik weet niet zeker of ze de SHO hebben, iig wel de Vexter FF... (om mn GAS te stillen maar niet verder gevraagd)

Speeddemon
30 januari 2006, 12:35
voor 220 neem ik aan. 9 euro goedkoper dan de berekening van speeddemon. Het kan gewoonweg niet goedkoper, lui.
Jawel, aangezien mijn berekening uitging van
-een Nederlandse markup BOVENOP de Amerikaanse VERKOOPprijs
-1 tje hier naar toe halen. (verzendkosten voor 5st. of 10st. zijn relatief VEEL lager!)

Einzeln
30 januari 2006, 12:45
Jawel, aangezien mijn berekening uitging van
-een Nederlandse markup BOVENOP de Amerikaanse VERKOOPprijs
-1 tje hier naar toe halen. (verzendkosten voor 5st. of 10st. zijn relatief VEEL lager!)

Ik snap je niet. Het prijsverschil wat je aantoont verklaar jezelf vanuit de importkosten. Wie maakt hier dan winst? Niemand.

Speeddemon
30 januari 2006, 12:50
Zoals ik al zei, de BASISPRIJS is al een verkoopprijs, waar een marge op zit.
Of denk je dat Zvex ze voor $189 p.s. aan z'n US dealers verkoopt?

Daar zit al $40-50 (25-30%) mark-up op.

En ga je dat omrekenen voor een Nederlandse dealer:
$145 (dealerprijs) = 123 euro
+5 euro verzenden = 128 euro
x 1.22 (invoer + BTW) = 157 euro. M.a.w. 63 euro pure winst als ie voor 220 verkocht wordt.

Einzeln
30 januari 2006, 12:53
Daarnaast,

Als meer toko's die meuk naar Europa gaan halen gaan die prijzen ook naar beneden. Ik herinner me nog een zekere boetiekdealer met haar die er niet zo blij mee was toen een kale smurf uit Schiedam ineens geautoriseerd Keeley dealer werd. ;)

Wat betekende dat voor de prijs?

Einzeln
30 januari 2006, 12:56
Een nog "mooiere":

HBE Big D distortion: bij bijv. Tonefactor $189,99.

Bij proguitar.de: 330 Euro (jawel, geen typefout, driehonderd dertig)!! :o:o:o

Wie biedt meer!

Big D kost hier 212. Jongens wel de goede bedragen graag.

Einzeln
30 januari 2006, 13:01
Zoals ik al zei, de BASISPRIJS is al een verkoopprijs, waar een marge op zit.
Of denk je dat Zvex ze voor $189 p.s. aan z'n US dealers verkoopt?

Daar zit al $40-50 (25-30%) mark-up op.

En ga je dat omrekenen voor een Nederlandse dealer:
$145 (dealerprijs) = 123 euro
+5 euro verzenden = 128 euro
x 1.22 (invoer + BTW) = 157 euro. M.a.w. 63 euro pure winst als ie voor 220 verkocht wordt.

En van winst van 40% moet je leven? 63 euro is geen winst. Hier moet de schoorsteen van branden. Ik zit 1,5 uur bij Haarguitars apparaten te proberen. Ik koop niets. Wie betaald die tijd? Wat denk je wat er op een pak koffie wordt gepakt? 100 200 of 300%? Dit is echt flauwe kul. Zou je je eigen marges even kunnen vertellen, met alle respect?

Speeddemon
30 januari 2006, 13:05
En van winst van 40% moet je leven? Wat denk je wat er op een pak koffie wordt gepakt? 100 200 of 300%? Dit is echt flauwe kul. Zou je je eigen marges even kunnen vertellen, met alle respect?
Ja hoor. Na aftrek van kosten en arbeid op een MiG*Boost hou ik welgeteld 9 euro over.
4 Jupiler.

Dus misschien dat je 't niet geheel gek vind als die prijs van 109 euro omhoog gaat bij de nieuwe batch.

En daarbij;
deze thread ging over de belachelijkheid van die DUITSE mark-ups, waar 't pedaal niet voor 220, maar voor 295 wordt verkocht.
En geloof me, die muziekwinkels LEVEN niet van de verkoop van pedalen, maar van de mark-ups die op kleingoed zoals snaren, drumstokken en kabels zitten.

Einzeln
30 januari 2006, 13:10
Hoeveel zou een Mig-boost gaan kosten in de winkel? 140 euro?

Speeddemon
30 januari 2006, 13:21
Hoeveel zou een Mig-boost gaan kosten in de winkel? 140 euro?
Wacht effe,
jij vind 't normaal voor winkel om 40% marge op een GEIMPORTEERD Zvex pedaal te vragen, maar hier zou je 40% op mijn KOSTPRIJS rekenen?

Laten we de MiG*Boost even zo berekenen zoals de SHO:
-kostprijs (incl. arbeid en Myrold betalen) zal voor Zvex rond de $100 liggen (en dan ben ik royaal!)
-Hij doet daar dan $40 winst op voor zichzelf (30 euro voor 't gemak)

kostprijs MiG*Boost totaal=100 euro (incl. arbeid en zeefdrukken etc)
Zvex achtige persoonlijke winstmarge= 30 euro
verkoopprijs naar winkels toe: 130 euro

Winkel moet ook leven volgens jou, dus whoppa 40% erbovenop;
En ineens dok je voor de MiG*Boost 182 euro.

En 250 in Duitsland. :roll:

DREAMMACHINE
30 januari 2006, 13:25
..ik blij dat ik die mig*boost lang geleden al heb aangeschaft....

Einzeln
30 januari 2006, 13:27
Wacht effe,
jij vind 't normaal voor winkel om 40% marge op een GEIMPORTEERD Zvex pedaal te vragen, maar hier zou je 40% op mijn KOSTPRIJS rekenen?

Laten we de MiG*Boost even zo berekenen zoals de SHO:
-kostprijs (incl. arbeid en Myrold betalen) zal voor Zvex rond de $100 liggen (en dan ben ik royaal!)
-Hij doet daar dan $40 winst op voor zichzelf (30 euro voor 't gemak)

kostprijs MiG*Boost totaal=100 euro (incl. arbeid en zeefdrukken etc)
Zvex achtige persoonlijke winstmarge= 30 euro
verkoopprijs naar winkels toe: 130 euro

Winkel moet ook leven volgens jou, dus whoppa 40% erbovenop;
En ineens dok je voor de MiG*Boost 182 euro.

En 250 in Duitsland. :roll:
Ja ik vergeet jou winst. Ik denk zelf dat de winst van zvex kleiner zal zijn. Ik denk dat fabrikant het moet hebben van grote aantallen.

Speeddemon
30 januari 2006, 13:37
..ik blij dat ik die mig*boost lang geleden al heb aangeschaft....
:stop: Don't worry.
Die gaat echt geen 180 euro kosten (voorlopig, gniffel gniffel).

Voor iemand die zelf verkoopt zijn dealers een vloek en een zegen;
Zegen:
-ze zorgen voor distributie (niet meer zelf 20x op de fiets naar 't postkantoor)
-als 't goed is ook goeie aftersales service
-ze kopen groot in

Vloek:
-ze willen 20-30% marge

Je zou denken: "da's toch makkelijk; je verkoopt de dealers je pedalen voor wat jij ervoor wil hebben p.s. en laat hun die prijsverhoging er maar opdouwen".
Da's de easy way idd, maar ik wil ook niet dat pedalen dan onevenredig duur worden;

Dus ik zit te kijken naar een balans, waarbij ik zelf wat water bij de wijn doe als ik aan dealers zou verkopen en wat extra 'wijn' binnenkrijg als ik direct zou verkopen, zodat het geheel elkaar opheft en iedereen de zelfde prijs voert.
Wel zo eerlijk voor alle partijen:
-dealers zijn dan niet relatief overpriced
-klanten betalen minder dan mijn prijs+dealermarge
-ik krijg als 't goed is evenveel binnen.

Einzeln
30 januari 2006, 13:44
Je zal nog altijd naar het postkantoor moeten om het spul naar de dealer te verplaatsen. Op kosten van de dealer natuurlijk.

Speeddemon
30 januari 2006, 13:48
Je zal nog altijd naar het postkantoor moeten om het spul naar de dealer te verplaatsen. Op kosten van de dealer natuurlijk.
Uiteraard, maar als een dealer verschillende types pedalen neemt in kleine oplages, scheelt dat hoe dan ook.

Quink
30 januari 2006, 14:32
Big D kost hier 212. Jongens wel de goede bedragen graag.

Wat klopt er niet? Ik stel dat bij proguitar de Big D 330 Euro kost, jij begint over "wel de goede bedragen". :???: Heb je op de site van proguitar.de gekeken? Ik zal wel iets missen, maar voor zover ik kan nagaan staat hij er echt op voor 330. Dus, "wel goede bedragen graag....." :roll:

Einzeln
30 januari 2006, 15:42
Maar wat een gedoe om je druk te maken over europese prijzen waar wij niets mee van doen hebben. De thread ging over USA vs Europa, maa Nederland ligt nog steeds in Europa. Maar het is toch niet intressant om hier over Zweedse en Britse prijzen te zeiken.

Quink
30 januari 2006, 16:00
Maar wat een gedoe om je druk te maken over europese prijzen waar wij niets mee van doen hebben. De thread ging over USA vs Europa, maa Nederland ligt nog steeds in Europa. Maar het is toch niet intressant om hier over Zweedse en Britse prijzen te zeiken.

Voor iemand die dit eigenlijk een nutteloze thread, en een oninteressant onderwerp vindt, post je er wel veel in......:confused:
:D :D

interessander
30 januari 2006, 16:17
Is die CMS niet gewoon heel erg duur? even een voorbeeldje uit de prijslijst: fulltone 3DPD Switch 35,00 EUR

robzilla
30 januari 2006, 16:24
Ik zie nog steeds het probleem niet, je hoeft het niet te kopen en de mensen die dat wel willen gaan lekker hun gang..

Geef jij je winsten op aan de belasting Remco? Heb je een kvk?

Robbert
30 januari 2006, 16:34
Laat staan verzekeringen, CE keuring :gitarist:

robzilla
30 januari 2006, 16:36
Personeel, Promotie (NAMM beurs enzo)...

kost allemaal geld. ja, zvex is prijzig, maar die man heeft wel een bedrijf moet blijven draaien..

Dit is verder geen aanval op jou ofzo, maar gewoon een vergelijking. Niemand hoeft hier iets te kopen wat hij te duur vind. Die prijzen van die winkel zijn inderdaad te hoog, normaal zijn ze lager volgens mij..

H.Manback
30 januari 2006, 16:44
Laat staan verzekeringen, CE keuring :gitarist:

Beetje off-topic, maar CE keuring is helemaal niet nodig. Het CE keurmerk is verplicht voor apparatuur die wordt verhandeld binnen de EU, maar je hoeft er helemaal geen keuring of wat dan ook voor te doen. Kwestie van sticker er op plakken en klaar.

Met het keurmerk zegt de leverancier gewoon dat hij aansprakelijk kan worden gesteld in het geval dat er iets gebeurt bij normaal gebruik. Voor 9V pedalen heb je daar in de praktijk geen test rapport voor nodig (tenzij je er een of andere kruisboog in verstopt om cloners tegen te houden ;)).

sonic_youth
30 januari 2006, 16:44
Ik weet niet of mensen hier ooit in een winkel gewerkt hebben. Maar de meeste winkels vermenigvuldigen de inkoopsprijs met 2 tot 2,3. Dus die 30% klopt echt niet hoor.

Einzeln
30 januari 2006, 16:59
Voor iemand die dit eigenlijk een nutteloze thread, en een oninteressant onderwerp vindt, post je er wel veel in......:confused:
:D :D
Ik heb nu eenmaal graag gelijk.

Speeddemon
30 januari 2006, 18:11
Ik zie nog steeds het probleem niet, je hoeft het niet te kopen en de mensen die dat wel willen gaan lekker hun gang..

Geef jij je winsten op aan de belasting Remco? Heb je een kvk?
Het ging hier geloof ik niet om de vergelijking Zvex - HWA qua prijzen, want DUH, ik ben goedkoper,
maar ik probeerde Nico uit te leggen dat mijn voorbeeldprijzen al verkoopprijzen waren.

Maar ik wil ook wel 2-3 man aannemen hoor, promoten op NAMM etc, maar kom dan aub niet zeuren wanneer je AB boxje van 30 euro ineens 70-80 euro is, en de MiG*Boost 200+. :stop:

Rock&Roll
30 januari 2006, 18:18
Maar ik wil ook wel 2-3 man aannemen hoor, promoten op NAMM etc, maar kom dan aub niet zeuren wanneer je AB boxje van 30 euro ineens 70-80 euro is, en de MiG*Boost 200+. :stop:

Oef, gelukkig heb ik vorige week al overgeschreven aan de 'oude' prijs :D :hippie:
Maar wachten doe ik nog steeds...kriebel kriebel

Trouwens, ik dacht dat het ging om het feit dat de prijsverschillen tussen europa en de states? Niet om het feit dat Zachary Vex zoveel geld vraagt voor zijn pedalen. Want uiteindelijk als je de dollars omrekent in euro, dan zijn ze ongeveer gelijk aan veel ander boutique spul. Het is alleen in europa dat we een godsfortuin moeten uitgeven aan die dingen. Daarom koop ik ook op de europese markt (HWA ;) )

Speeddemon
30 januari 2006, 18:28
Oef, gelukkig heb ik vorige week al overgeschreven aan de 'oude' prijs :D :hippie:
Maar wachten doe ik nog steeds...kriebel kriebel

Trouwens, ik dacht dat het ging om het feit dat de prijsverschillen tussen europa en de states?. Het is alleen in europa dat we een godsfortuin moeten uitgeven aan die dingen.

^ Hij snapt 't! :hippie:

gvink
30 januari 2006, 18:43
Kale schmurf in da' house... :D

Inderdaad zijn de prijsverschillen usa vs europa vaak erg hoog.. Dit heeft simpelweg ermee te maken dat men in amerika gewoon andere prijzen rekent aan de lokale dealers... europese dealers betalen per saldo al meer geld voor een pedaal (als dealer) dan een amerikaanse dealer.
Reken daar dan nog eens de invoerrechten en verzendkosten bij (al vallen de laatste mijns inziens redelijk mee) en je wordt al gauw duurder.

Voor mij is het relatief makkelijk om mijn prijzen vergelijkbaar met de amerikaanse te houden. Ik heb geen winkelruimte, dus geen huur, ik heb geen personeel en gewoon een baan die voorziet in de primaire levensbehoeften.
Voor mij is het een uit de hand gelopen hobby waar ik hopelijk in de toekomst meer uit kan halen.

Ondertussen flink uit de hand gelopen met in totaal 11 merken en binnekort zelfs pedaalborden!!

@nico: op zich zou ik graag Zvex erbij nemen, zij het dat vd Haar exclusief importeur is, dus zou het voor mij niet al te zinvol zijn tenzij ik een andere richting in zou slaan.. Prijzen zouden daar ook niet van omlaag gaan, Zvex IS gewoon erg duur. (ook in de vs)
En voor wat betreft de prijzen van Keeley, er zijn nu, in NL, welgeteld twee winkels die Keeley verkopen en die liggen hemelsbreed ver uit elkaar.

Mijn idee was het hierheen halen van merken die gewoon nog niet direct te krijgen zijn.. En voor prijzen die gewoon heel erg acceptabel zijn. Met de meeste ben je goedkoper uit als je 't bij mij koopt... :)

@ Speeddemon: die 30% marge zit nog wel 19% btw in... Per saldo houdt een dealer er dus 'maar' 11% aan over... :sneaky:


En als iemand van mening is dat ik een pedaal verkoop voor een prijs die onmogelijk is, dan weet diegene mij te vinden.
Al moet ik zeggen dat Denen, Finnen, Zweden, Ieren, Duitsers, Italianen en Noren veeeel minder zeuren... (ik heb meer klanten in die landen dan hier in ons kikkerlandje...) :o

Rock&Roll
30 januari 2006, 18:43
Wat had je dan gedacht! Krijg ik nu zo'n miami fuzz???

Speeddemon
30 januari 2006, 18:55
@ Speeddemon: die 30% marge zit nog wel 19% btw in... Per saldo houdt een dealer er dus 'maar' 11% aan over... :sneaky:

Maar die krijg je een jaar later weer terug, sneaky bastard! :satisfie: :cooler:

Toch? :chicken:

robzilla
30 januari 2006, 18:58
Het ging hier geloof ik niet om de vergelijking Zvex - HWA qua prijzen, want DUH, ik ben goedkoper,
maar ik probeerde Nico uit te leggen dat mijn voorbeeldprijzen al verkoopprijzen waren.

Maar ik wil ook wel 2-3 man aannemen hoor, promoten op NAMM etc, maar kom dan aub niet zeuren wanneer je AB boxje van 30 euro ineens 70-80 euro is, en de MiG*Boost 200+. :stop:

Dat was dus precies wat ik wou zeggen..

Ik nam jou alleen als voorbeeld, niet perse om te vergelijken. Ik wou alleen zeggen dat ondanks hoge prijzen het wel redelijk te verklaren is..

Lucluc
30 januari 2006, 19:05
Is het niet zo dat de prijzen in Nederland (en Europa) zo hoog zijn doordat er te weinig verkooppunten zijn? In Nederland heb je van de Haar, die een klein aantal winkels voorziet en Gvees. Wil je iets van Zvex, dan heb je snel te maken met de prijzen die vd Haar hanteert en ik neem aan dat hij een afspraak heeft als importeur met de winkels die zijn spul verkopen dat hij niet onder hun prijs gaat zitten.

Misschien is MEK een leuk voorbeeld van een reactie die kan ontstaan op de dure amerikaanse spullen. Speeddemon is natuurlijk ook goed bezig. 8-)

Speeddemon
30 januari 2006, 19:14
Dat was dus precies wat ik wou zeggen..

Ik nam jou alleen als voorbeeld, niet perse om te vergelijken. Ik wou alleen zeggen dat ondanks hoge prijzen het wel redelijk te verklaren is..
Maar ik was hier ook niet uit om Zvex z'n eigen prijzen te verklaren (toch, als je een SHO van binnen hebt gezien, en je ziet die prijs van min. 220 euro in NL...OMFG! )
maar om te discussieren over hoe wij als Nederlanders/Europeanen zo vaak geript worden met US spul, en dat bepaalde winkelprijzen niet meer uit te leggen zijn naar klanten toe, zelfs als je alle opties in acht zou nemen.

En verder merk ik dat een aantal Nederlandse distributeurs de Amerikaanse ADVIESPRIJZEN als VERKOOPprijs hanteren, wat al asociaal is, en dan vaak nog EXCL. BTW ook!

Voorbeeld wat ik vaker heb gegeven, een setje Studio Projects C4 microfoons (US advies $499, US winkel $379, Europe advies rond de 500 euro)
kost dus in de US $379 (ongeveer 340 euro) en die werden hier doodleuk voor 680 euro (incl. btw) verkocht! Da's letterlijk het dubbele! :o

Ondertussen is die Amerikaanse prijs (waarschijnlijk onder druk van de toenemende concurrentie van met name MXL en Behringer) verder gezakt.

Net effe gecheckt:
www.studioprojects.com geeft US list price $519 aan. (euro list 461 euro)
www.humbuckermusic.com verkoopt ze voor $299 (!!!)
www.helios.nl heeft ze nu (Suggested Retail) voor 320 ex btw. (380 incl.)

Toch, haal je ze uit de US;
heb je ze voor $299 = 254 euro
+ 20 verzenden
x1.22 douane enzo=
334. Nog steeds 45 euro goedkoper.

gvink
30 januari 2006, 19:30
Maar die krijg je een jaar later weer terug, sneaky bastard! :satisfie: :cooler:

Toch? :chicken:

Ja, maar btw die klanten weer aan mij betalen moet ik weer afdragen... dus je speelt bijna kiet (? spel je dat zo... ?)

Lucluc
30 januari 2006, 19:36
Maar ik was hier ook niet uit om Zvex z'n eigen prijzen te verklaren (toch, als je een SHO van binnen hebt gezien, en je ziet die prijs van min. 220 euro in NL...OMFG! )

Zvex heeft wel jarenlang research moeten doen. Eerst al die oude klassieke mengtafels uit elkaar slopen om de essentie van die signaalversterking in 1 simpel circuit weten te vangen. Het is slechts toeval dat Jack Orman dezelfde gedachten tegelijkertijd had.

Speeddemon
30 januari 2006, 19:55
Zvex heeft wel jarenlang research moeten doen. Eerst al die oude klassieke mengtafels uit elkaar slopen om de essentie van die signaalversterking in 1 simpel circuit weten te vangen. Het is slechts toeval dat Jack Orman dezelfde gedachten tegelijkertijd had.
tja, ik heb gister net ook 3-4 uurtjes lopen stoeien met het optische design van de Miami Fuzz. Ga ik echt niet doorberekenen,
maar granted, Zvex moet er van leven. Voor mij is 't een hobby.

Swan
30 januari 2006, 20:10
optische design?

Speeddemon
30 januari 2006, 20:34
optische design?
de buitenkant.

Er bestaat namelijk ook het design van het circuit, zowel electronisch als qua lay-out van de printjes.

Swan
30 januari 2006, 21:28
ja daarom vroeg ik t ook...
maar dat is niet te vergelijken, Zvex doet onderzoek en stopt tijd in het ontwikkelen van het pedaal zelf, daar draait t pedaal om, niet om hoe het er uit ziet...

Lucluc
30 januari 2006, 22:26
Ik heb trouwens een nieuwe buitenkant ontwikkeld. Speciaal voor een zwaar metaalliefhebber :metal:

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/ffzeno2.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/ffzeno1.jpg

To hell with vexter :blast:

Swan
30 januari 2006, 22:30
hij is VET :D:D TNX!

Dirk_Hendrik
30 januari 2006, 23:47
Zvex heeft wel jarenlang research moeten doen. Eerst al die oude klassieke mengtafels uit elkaar slopen om de essentie van die signaalversterking in 1 simpel circuit weten te vangen. Het is slechts toeval dat Jack Orman dezelfde gedachten tegelijkertijd had.

Dat van die klassieke tafels is misschien de claim die Vex doet (welke mengtafels doen crackle als je aan de gain draait? ik ken ze niet). Het circuit van een SHO is echter zo oud als de weg naar siliciumrome. Daarvoor hoef je dus alléén maar basislectuur elektronica open te slaan. Een SHO achtig circuitje was een pacticum praktijktentamen aan het einde van m'n eerste jaar HTS. Met het verschil dat in dat tentamen het ding werd getuned op de specifiek gebruikte FET. Een SHO is een "worst case" ontwerp wat met elke BS170 moet werken. Daar zit geen rocket science in.

Speeddemon
31 januari 2006, 10:39
Dat van die klassieke tafels is misschien de claim die Vex doet (welke mengtafels doen crackle als je aan de gain draait? ik ken ze niet). Het circuit van een SHO is echter zo oud als de weg naar siliciumrome. Daarvoor hoef je dus alléén maar basislectuur elektronica open te slaan. Een SHO achtig circuitje was een pacticum praktijktentamen aan het einde van m'n eerste jaar HTS. Met het verschil dat in dat tentamen het ding werd getuned op de specifiek gebruikte FET. Een SHO is een "worst case" ontwerp wat met elke BS170 moet werken. Daar zit geen rocket science in.
Helemaal vergeten dat ik zelf ook al paar keer achter SSL, D&R, Amek, en MIDAS heb mogen staan... die hebben idd stille gainknoppen. :satisfie:

De waarheid (over Zvex's eigen creaties) zal wel in 't midden liggen, maar iemand met zo'n God-complex mag af en toe wel eens een toontje (of 20) lager zingen. :hippie:

Rock&Roll
31 januari 2006, 10:51
Nu moet je er wel bijnemen dat de tactiek die Vex toepaste (jarenlang onderzoek, bloed zweet tranen, uniek design, blijf van mijn spul of ik stuur de maffia op je af...) over z'n spullen wel degelijk heel wat effect heeft in de States. Ik denk dat de zach=god stelling hier heel wat minder voorkomt.
Misschien zijn we als europeanen heel wat nuchterder en laten we ons niet zo snel dingen wijsmaken. Alhoewel er meer dan genoeg mensen hier ook geen slecht woord kunnen zeggen over de man. Ik vind dat hij goed werk levert, met hier en daar zelfs enkele originele vondsten. Maar zo zijn er nog heel veel, dus... :cooler:

birt
31 januari 2006, 12:50
...iemand met zo'n God-complex mag af en toe wel eens een toontje (of 20) lager zingen. :hippie:
steek dat in een doosje en noem het gods of the underworld of iets dergelijks en je zal behoorlijk wat verkopen 8)

Einzeln
31 januari 2006, 14:26
Ik heb toch nooit het idee dat die man zich God noemt. Komt best sympathiek over. Maar net zo min als ik denk dat hij het allemaal heeft uitgevonden vind ik wel dat hij zijn produkten mag beschermen. Daar wordt hier toch altijd wel spastisch over gedaan. Ook al heb ik het 12 tonig stelsel niet gemaakt, als ik een hitje zou schrijven en ik merk dat iemand anders daar mee zo scoren, reken maar dat ik niet geamuseerd zal zijn.

Rock&Roll
31 januari 2006, 14:34
Ik denk dat zvex toch behoorlijk goed scoort met zijn producten. Voor de rest is er, denk ik, niemand die ostentatief clones van zijn pedalen aan een lager prijs aanbiedt. my € 0,02...

Speeddemon
31 januari 2006, 14:53
Ik heb toch nooit het idee dat die man zich God noemt. Komt best sympathiek over. .
Of jij hebt een andere definitie van 'sympathiek' of je komt te weinig op diystompboxes.com ;)

Einzeln
31 januari 2006, 18:46
Of jij hebt een andere definitie van 'sympathiek' of je komt te weinig op diystompboxes.com ;)
Nee dat klopt. Zal eens gaan kijken.

mayniac
31 januari 2006, 18:58
Of jij hebt een andere definitie van 'sympathiek' of je komt te weinig op diystompboxes.com ;)

Ik ken hem alleen van diystompboxes.com (kom daar meerdere malen per dag) en op mij komt hij ook nog steeds sympathiek over. Toegegeven, hij kan heel af en toe vrij arrogant uit de hoek komen, maar over het algemeen valt het best mee. Als je normaal tegen hem doet wil hij best wel technische details van zijn pedalen geven.

Dirk_Hendrik
31 januari 2006, 20:07
Ik ken hem alleen van diystompboxes.com (kom daar meerdere malen per dag) en op mij komt hij ook nog steeds sympathiek over. Toegegeven, hij kan heel af en toe vrij arrogant uit de hoek komen, maar over het algemeen valt het best mee. Als je normaal tegen hem doet wil hij best wel technische details van zijn pedalen geven.


Arrogant, alsmede "ons kent ons" attitude is de samenvatting. Op sympathie heb ik em nooit kunnen betrappen. Daarvoor ga ik liever Mark Hammer's posts lezen. Daarnaast zijn al die technische details in de strekking van het laten horen hoe de melk klotst en vertellen dat het pak blauw is maar niets loslaten over de smaak. Met de gemiddelde Zvex suggestie vergeleken blijkt de eerste hit op google al veel helderder te zijn. Maar goed, in het land der blinden... en daar maakt ie behoorlijk gebruik van.

Swan
1 februari 2006, 22:30
de Ringtone klinkt wel fantastisch :)
http://www.zvex.com/ringtonevids.html