PDA

View Full Version : ik hoor niets:(



Basseytje
28 januari 2006, 17:29
ik heb sinds kort een mengpanele gekocht een behinger eurorack UB1204-pro en ik heb de tape out aangesltoen op mijn line in. en dan een microfoon erop aangesloten die ik tegne m'n versterker heb vastgebonden.

en als ik nu ga spelen dan hoor ik helemaal niets op de computer maar als ik het opneem dan word wat ik speel wel opgenomen.

het ligt niet aan de line in want die heb ik aangezet op de computer en als ik een mp3 speler op die kabel aansluit die aan mijn line in zit dan hoor ik wel gewoon alles dus het ligt niet aan de instellingen op m'n computer.

waar ligt het dan aan???

een vriend van mij heeft hetzelfde probleem. hij heeft welliswaar een ander mengpaneel maar toch precies hetzelfde probleem.

wie kan mij vertellen wat wij fout doen of at wij aan de instellingenv an ons mengpaneel moeten veranderen.

alvast bedankt

groeten bas en erwin

Swan
28 januari 2006, 18:08
tape out opengooien?

bert k
28 januari 2006, 18:13
Gebruik de tape out niet, gebruik de master-out. Moet je wel een verloopsnoertje hebben van twee x jack naar wat er dan ook op je line in zit.

Daniël_san
28 januari 2006, 18:39
Waarom dat? Heeft de tape out meer last van ruis?

Ic3gl0vE
28 januari 2006, 20:06
Je hebt wel een signaalpad naar je computer lopen, maar er loopt er geen terug naar je mengtafel! Voor ik je verder kan helpen moet ik eerst weten hoe je je speakers hebt aangesloten: Zitten ze op je mengtafel of zitten ze op de uitgang van de pc?

ErwinLP
29 januari 2006, 21:23
De speakers zitten op de uitgang van de pc..

Bij mij gaat de kabel van CTRL OUT rechtstreeks naar de line- in en hij neemt wel op, maar ik hoor dus niks als ik aan het spelen ben:(

Ic3gl0vE
29 januari 2006, 21:50
welk opnameprogramma gebruik je? Je moet direct monitoring aanzetten in dat programma dan is er niks aan de hand

ErwinLP
29 januari 2006, 22:32
ik gebruik nu op dit moment gewoon nero wave editor en soms Cool Edit Pro..

Ic3gl0vE
29 januari 2006, 23:04
je zult toch echt instellingen op je pc moeten veranderen.

Maar misschien heb je een geluidskaart die niet full-duplex is: dan kun je niet opnemen en afspelen tegelijk.
oplossing: fatsoenlijke geluidskaart kopen

ErwinLP
29 januari 2006, 23:07
maar die heb ik dus wel.. ;) Dus aan de geluidskaart ligt het niet.. Maar ik zal toch wat gaan proberen met die instellingen.

Basseytje
29 januari 2006, 23:12
bij mij ligt het ook niet aan de geluidskaart iig als ik gewoon m'n gitaar erinprik dan hoor ik wel de gitaar en tijdens het opnemen hoor ik de gitaar nog steeds maar als ik het via het mengpaneel doe dan hoor ik niets maar hij neemt wel alles op.

en ik gebruik de tape out omdat volgens de handleiding dat de beste geluids kwaliteit oplevert.

Ic3gl0vE
30 januari 2006, 11:35
dus:

tape-out van mengpaneel gaat naar line in van pc, pc neemt alles op (ook op een juist volume?). je hoort jezelf alleen niet

wanneer je je gitaar rechtstreeks aansluit op de line in van de pc, kun je jezelf wel horen.

Je gebruikt in beide situatie's dezelfde software? dit is wel vreemd namelijk

ErwinLP
30 januari 2006, 15:45
Ook als ik hem rechtstreeks aansluit hoor ik niks :( Ik vind het ook heeel vreemd...

X-Rated
30 januari 2006, 16:19
Misschien heb je Line-IN wel geselecteerd als input maar moet je ook nog ff bij de output zeggen dat hij de Line-IN niet moet muten ;) Heb ik ook een tijdje last van gehad :P

Ic3gl0vE
30 januari 2006, 17:04
Ook als ik hem rechtstreeks aansluit hoor ik niks :( Ik vind het ook heeel vreemd...


Ok dan hebben jij en de ander met het probleem hier niet hetzelfde probleem. Dat van jou is waarschijnlijk op te lossen door wat X-Rated zegt.

Dat van Basseytje vind ik echt raar (kan eigenlijk niet namelijk).

Basseytje
30 januari 2006, 17:22
ik heb dat al 100.000 keer gechecked en dat zit helemaal goed ik zei tog dat als ik iets anders erin plug i het wel gewoon kan horen...

dus ik vind het net zo raar als jullie

ErwinLP
30 januari 2006, 17:57
Misschien heb je Line-IN wel geselecteerd als input maar moet je ook nog ff bij de output zeggen dat hij de Line-IN niet moet muten ;) Heb ik ook een tijdje last van gehad :P


Ja! Het werkt, hij stond inderdaad op mute. Heel erg bedankt allemaal voor de hulp ;) Nu Bas nog ;)

Ic3gl0vE
30 januari 2006, 23:40
ik heb dat al 100.000 keer gechecked en dat zit helemaal goed ik zei tog dat als ik iets anders erin plug i het wel gewoon kan horen...

dus ik vind het net zo raar als jullie

als je geen antwoord geeft op mijn vraag kan ik je ook niet helpen

oh, en www.spellingscontrole.nl

X-Rated
31 januari 2006, 09:09
bij mij ligt het ook niet aan de geluidskaart iig als ik gewoon m'n gitaar erinprik dan hoor ik wel de gitaar en tijdens het opnemen hoor ik de gitaar nog steeds maar als ik het via het mengpaneel doe dan hoor ik niets maar hij neemt wel alles op.

en ik gebruik de tape out omdat volgens de handleiding dat de beste geluids kwaliteit oplevert.

Je kunt dan zoals eerder gezegd in Cubase de direct monitoring optie aanzetten. Als er geluid binnenkomt dan zal hij dat ook moeten kunnen laten horen. Ik zou sowieso de master out gebruiken op je mengpaneel. Je kunt overigens je gitaar niet direct in je pc drukken. Dan heb je een pre-amp nodig of een versterker met een zogenaamde emulated line-out. Check de volgende dingen nou maar ff:

- Zit het stekkertje daadwerkelijk in de line-in
- Is de line-in ingang geselecteerd voor het ontvangen van input
- Is de line-in ingang niet gemute in het volume venster van je pc

Het kan echt niet zo moeilijk zijn. Ik ben nog helemaal niet zo lang met recording bezig en heb dus echt nog niet de apparatuur ervoor. Ik gebruik waarschijnlijk precies dezelfde pc als jij met exact de dezelfde geluidskaart etc.

Het helpt ook om de volgende keer te zeggen wát je al hebt geprobeerd en wat niet heeft gewerkt.

P.S. wat bedoel je trouwens met "als ik er iets anders inplug". Wat voor een apparaat hang je er dan aan?

TB
2 februari 2006, 12:13
niet dat ik er veel verstand van heb, maar sindskort werk ik met cubase en had dezelfde problemen.
bij mij lag het aan de volume regeling (bureauassecoires-->entertainment-->volumeregeling)

als je daar naar opties en dan naar eigenschappen gaat kun je ook voor de opneeminstellingen kiezen. toen ik daar wat in gevogeld had werkte het bij mij...

Swan
2 februari 2006, 12:18
waarsch. ligt t dan niet aan de ingang op je pc maar aan de uitgang van je mixer, lijkt mij...

Basseytje
2 februari 2006, 17:00
waarsch. ligt t dan niet aan de ingang op je pc maar aan de uitgang van je mixer, lijkt mij...
dat d8 ik dus ook maar ik weet niet wat er aan ligt so...

Swan
2 februari 2006, 17:44
tja ik weet t ook niet, sluit es n koptelefoon aan op je mixer om te kijken of er uberhaupt wel iets uitkomt?

Basseytje
2 februari 2006, 17:47
er komt iets uit maar alleen als ik het opneem
anders hoor k niets en de koptelefoon doet het als ik m in de phones doe