PDA

View Full Version : Verschil MXR dyna comp bloc en script??



jpb
28 januari 2006, 17:07
Is er nou verschil in toon tussen deze twee (pre-Dunlop; geen LED en ad. plug)?? Circuit is dacht ik hetzelfde; componenten ook. Wie heeft ze wel eens vergeleken???

fullorder
29 januari 2006, 14:29
Hoe ze intern precies verschillen weet ik niet, maar tijdens pedalendag 4 hadden we een shoot-out waaraan twee MXR Phase90 meededen. Een orginele en een reissue (script en block dus). De reissue was van mij en daar ben ik al zeer gecharmeerd van, maar ik moet toegeven dat de orginele met script logo toch nog een stukje mooier klonk, zeker als de speed knop hoog stond. Iets meer warme 'swirl' zeg maar. Het verschil was echter niet levensgroot en ik vindt dat de huidige blocklogo's zeker bestaansrecht hebben. Goed alternatief voor een fractie van de prijs van een orginele.

Speeddemon
29 januari 2006, 15:04
Marten, ik denk dat Hans een pre-Dunlop block logo bedoelt!

Even Crash Course MXR Historie:

1973-1974: Script logo met BUD Boxes (behuizing is van 't merk BUD)
1974-1975(?): Script logo
1975(?)-1980(?): block logo, no LED
1980(?)-1984: block logo, LED
rond '84 is MXR failliet.

Daarna komen de Dunlop reissues van een groot aantal pedalen. Sommige zijn nog nooit ge-RI'd (Distortion II, Micro Flanger, Limiter, Micro Chorus, Analog Delay, etc).

Verder zijn er ook een aantal (zeer weinig) MXR pedalen die origineel al een LED hadden (nooit als no LED verschenen) zoals de Limiter en de Distortion II.

Ik heb een block logo, pre-LED Dynacomp en die klinkt werelds! Alleen als je er een distortion mee boost, is 't Hiss City! Ruist dan meer dan vergelijkbare comps (Boss CS-2, Ibanez CP9). Heb nog nooit een Dunlop RI gehoord helaas. Heb van Dunlop alleen de Smart Gate en daar ben ik zeer tevreden over.

fullorder
29 januari 2006, 15:11
Marten, ik denk dat Hans een pre-Dunlop block logo bedoelt!

oh ja, daar zou je zo maar eens gelijk in kunnen hebben...
in ieder geval voor de crash course :speed:

jpb
29 januari 2006, 22:22
Ik bedoel idd de pre-dunlop (mijne is van 1979, met bud-box want die klinkt beter..heheh). Vrij donker maar wel erg goede comp met karakter. Ruis vind ik eerlijk gezegd enorm meevallen.
Nu stond er een post op Ted Webers's site waarin wel verschil werd gemeld tussen script en bloc; vandaar de vraag:
http://www.webervst.com/effects/messages/5283.html