PDA

View Full Version : Martin DX1



Inspired
28 januari 2006, 16:06
Is de Martin DX1 goed? En is hij zijn geld waard?

http://www.martinguitar.com/guitars/choosing/guitars.php?p=c&g=9&m=DX1R

Picker
28 januari 2006, 21:02
Laat ik daar nu net vandaag op gespeeld hebben! Wat een toeval. With all due respect, ik vond hem wat tegenvallen. Was op zich wel netjes gemaakt, maar de klank was wat schel en ondiep. Blikkerig. Ik heb niet naar de prijs gevraagd. Wat kost zo'n machine?

Inspired
28 januari 2006, 21:59
Ik heb hem voor €500 zien staan.

Picker
29 januari 2006, 16:46
Ik denk zeker niet dat je er een 'slechte' gitaar aan hebt. Als je hem betalen kunt en jij vindt hem mooi klinken dan moet je hem natuurlijk gewoon kopen. Martin is een beroemd en gewild merk. Je zou ook eens een Taylor Big Baby kunnen proberen voor die prijs. Ik heb geen ervaring met die gitaar, maar als Taylor-nut moet ik dat wel even zeggen natuurlijk.

Inspired
29 januari 2006, 20:03
De Big Baby's zijn wel schaal 15/16 volgens het internet. Is dit veel kleiner dan een standaard maat?

Picker
29 januari 2006, 20:21
De Big Baby's zijn wel schaal 15/16 volgens het internet. Is dit veel kleiner dan een standaard maat?

Dat maakt hem 1/16 kleiner dan een gewone dreadnought... ;)

Heeft op zich ook voordelen. Iets kortere mensuur, dus makkelijker accoorden pakken, tevens lagere snaarspanning, dus makkelijke bespeelbaar. Ik heb ook één zo'n korte mensuur gitaar en dat speel erg lekker kan ik je verklappen.

chris c
30 januari 2006, 10:57
De Big Baby is idd 1/16 kleiner dan een gewone dreadnought, maar de mensuur is standaard.
Om terug te komen tot het onderwerp : hier een bespreking van een aantal dreads, waaronder de Martin DX1.
http://www.acousticguitar.com/issues/ag131/feature131.html

Picker
30 januari 2006, 18:02
De Big Baby is idd 1/16 kleiner dan een gewone dreadnought, maar de mensuur is standaard.



Oeps... gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen!

Mattia
30 januari 2006, 21:24