PDA

View Full Version : semi- akoestsche nylon



guhlenn
28 januari 2006, 11:38
Dag, ik ben nieuw op de ak. gitaar markt. zo dat is eruit ;)

Ik heb een aardige elek collectie maar zoek nog een fijne nylonsnarige die ook de PA/opname tafel in kan. Ik heb al een svoorzichtig richting godin, yamaha enz. gekeken. Mijn vraag is wleke merken ik zeker even moet checken en waar op te zletten... betsaan er eiegnljk veel intonatie problemeen enz bij dit type gitaren?
BElangrijk voor mij is dat het akoestisch ook goed kinkt (anders was het wel die godin geworden...). Yamaha krijgt erg gemixte reviews... BEspeelbaarhieed is net zo belangrijk, ik kna niet zo goed overweg met boomstammen... ben dus vnl. elek. halzen gewend.

En ntuurlijk; hoeveel mot ut kosten? Ik begrijp ook wle dat meer beter is. Ik zoek iets inde richting van een yamaha pacifica serie (500,-); betaalbare kwaliteit.

Hoor 't graag. HEb je iets in de aanbeiding, een ruil is ook mogelijk (met tube amp)...

Dank!
Guhlenn

Luca P
28 januari 2006, 12:54
Mmmm....volgens mij is er iets loos met je toetsenbord!
haha..
Maar goed, bespeel een paar van dat soort gitaren en kijk welke goed speelt en klinkt in jouw oren.
Een gitaar rond de €500? Daar zit vast wel wat goeds tussen.
Zelf ben ik niet thuis op dat gebied. Ik heb zelf een Gibson Chet Atkins CE, maar dat is een solidbody, dus da's weer een ander verhaal.
Jij zoekt waarschijnlijk een elektr/akoestische gitaar.
Dat is anders dan een semi.
Just go for it.

guhlenn
28 januari 2006, 13:10
punt is dat ik tweedehands koop en dus niet een op een kan vegelijken. Momenteel lijken me de alhambra 5P CW E2 en yamaha APX 10 NA het meest geschikt en verkrijgbaar (nattuurlijk voor meer dan ik gebudgetaird had maar goed...)

Commentaar iemand?

guhlenn
28 januari 2006, 13:13
btw, ik kan niet typen, of ben te lui om te corrigeren, toetsenbord is prima ;)

suayb
29 januari 2006, 19:11
alhambra 5pce2 is erg goed zowel versterkt als acoustisch. Ik heb ook de yamaha gehad, maar die klonk acoustisch erg kil en de bespeelbaarheid is vergeleken met de alhambra minder fijn.

guhlenn
30 januari 2006, 10:44
jij verkoopt er een toch?

stuur me aub een mailtje naar guhlenn at hotmail.com

gertdm
30 januari 2006, 17:30
Ik zou zeker voor de Alhambra gaan. Logisch want Alhambra is juist groot geworden door de bouw van nylonsnaargitaren.
Yamaha en Takamine vind ik over het algemeen minder. Eenmaal ingeplugd gaat het prima, maar, en dat dat kan heel persoonlijk zijn, ik vind er over het algemeen niet zoveel aan.
Alhambra is een degelijke gitaar. Ook de staalsnaargitaren die ze sinds een paar jaar bouwen zijn prima in een goede prijs / kwaliteit verhouding. En ze hebben, meer dan Takamine, een eigen karakter.