PDA

View Full Version : pod 2.0 + Behringer FCB 1010



Franky Four Fingers
28 januari 2006, 01:31
Ik zou me een MIDI FOOT CONTROLLER FCB1010 van Behringer willen aanschaffen voor mijn POD 2.0 aan te sturen. Een paar vraagjes aan de eigenaars van een dergelijke footcontroller en POD 2.0:

1. Is de kabel om de connectie te maken van Pod naar FCB 1010 bij de footcontroller geleverd? Zo niet, is deze makkelijk te vinden en welke is dit?
2. Om te werken met het pc-programma van Behringer moet er connectie gemaakt worden met de pc, is dit mogelijk met een pc midi interface (= twee midi-uitgangen -> midi interface -> usb, dit werkt toch ook om de pod te 'editten' he?)
3. Ik heb ergens gelezen dat je één van de twee expressiepedalen kan gebruiken als wah-pedaal, ook al is er geen dergelijk effect op de POD 2.0. Is dit correct?
4. Is het mogelijk om de FCB 1010 zo in te stellen dat je de verschillende effecten met één pedaaltje kan in- en uitschakelen?
5. Is het mogelijk om de tab-functie via de footcontroller te besturen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Fvddungen
28 januari 2006, 09:03
Hoi,

Ik heb een FCB1010 te koop. Als je hem bij mij komt ophalen in Hilversum, mag je hem overnemen voor 100 euro inclusief de midikabel om hem aan je Pod aan te sluiten.

Even de antwoorden op je vragen:
1. Die zit er standaard niet bij, maar die doe ik er wel bij.
2. Jup. Gewoon met midi op de pc aansluiten en dat editten. Iets wat ik zelf overigens nog nooit heb gedaan. Ik heb de standaardconfig van de fbc gewoon gebruikt.
3. De fcb heeft 2 pedalen, die je overal voor kunt gebruiken. Zelfs aansturen van de hoeveel gain, delay, reverb, enz. Dus ook wah. Maar je pod moet dat wel ondersteunen.
4. Bij mijn weten wel, maar dat heb ik zelf nooit gebruikt.
5. Zal vast kunnen, maar heb ik ook nooit gedaan.

De handleiding van de fcb staat op de Behringer site. Daar staat alles in.

Franky Four Fingers
28 januari 2006, 12:35
@ Quint: een goede prijs, maar helaas veel te ver (ik woon in Gent, België).

Zijn er nog andere forumgangers die kunnen antwoorden op bovenstaande vragen?

Albert
28 januari 2006, 14:19
hoezo spam???

SimonS
28 januari 2006, 15:32
1. Is de kabel om de connectie te maken van Pod naar FCB 1010 bij de footcontroller geleverd? Zo niet, is deze makkelijk te vinden en welke is dit?

nieuw in de winkel niet. gewoon een midi-kabel kopen.


2. Om te werken met het pc-programma van Behringer moet er connectie gemaakt worden met de pc, is dit mogelijk met een pc midi interface (= twee midi-uitgangen -> midi interface -> usb, dit werkt toch ook om de pod te 'editten' he?)

jup


3. Ik heb ergens gelezen dat je één van de twee expressiepedalen kan gebruiken als wah-pedaal, ook al is er geen dergelijk effect op de POD 2.0. Is dit correct?

de fcb1010 is slechts een controller, alleen maar om dingen te controleren. er gaat immers toch geen gitaar-signaal in? als de wah in de pod zit, kun je dat vast instellen met de fcb1010


4. Is het mogelijk om de FCB 1010 zo in te stellen dat je de verschillende effecten met één pedaaltje kan in- en uitschakelen?

je bedoelt dus: 1 pedaal, wanneer je daarop trapt gaan er bijv. chorus en reverb aan/uit? je kunt maar 1 cc tegelijk sturen dus denk het niet.


5. Is het mogelijk om de tab-functie via de footcontroller te besturen?

jup