PDA

View Full Version : turtle wax



timbo
27 januari 2006, 20:44
Is dit spul goed voor de lak van mn epi lp?

bert k
27 januari 2006, 21:08
Dat is autowas!

robert-gitarist
27 januari 2006, 21:39
ah dus?

Ik heb ook wel eens me gitaar ermee gepoetst..ging prima (Y)

bert k
27 januari 2006, 22:01
Ok, ik noem maar wat... Waarom niet gewoon zo'n flesje cleaner van Gibson?

robert-gitarist
27 januari 2006, 22:16
Nja kan natuurlijk ook he ;)
Maar ik had op dat moment nog een fles turtle liggen en geen cleaner(heb normaal die Fender cleaner) dus ja dan probeerd men gewoon eens wat he ;)

koennie
27 januari 2006, 23:26
korrel 80 schuurpapier werkt ook als je m wil relic'en

maar t zal vast wel werken, maar er niet voor niets gitaarpolish op de markt gekomen. turtle wax is voor autolakken, die keihard zijn. ik zou t zelf niet doen, maar je kan t proberen. Als je gitaar helemaal dof wordt of alle lak valt er in ene af dan willen we natuurlijk wel foto's zien!

robert-gitarist
27 januari 2006, 23:29
Zal niet zomaar gebeuren hoor :?
Bedoel als dat gebeurd weet je ook een 1 klap dat je gitaar gewoon bagger is.
Bij mij is het prima gegaan.Niks mis mee en glimt weer als nieuw :)

no 1 hops
28 januari 2006, 06:18
als je die uit het blik hebt, dan werkt dit prachtig want het polijst juist niet, brengt alleen maar glans aan.
liefst nooit iets gebruiken met siliconen erin verwerkt.

timbo
28 januari 2006, 09:31
ik zou het eerst wel op mn oude gitaar proberen en als dat goed gaat doen ik het op mijn epi

Jay Cal
28 januari 2006, 10:37
Epiphones worden toch net als alle andere "non-nitro-gefinishte" gitaren voorzien van een dikke polylaklaag... dus gewoon smeren als je daar behoefte aan hebt.

pol
28 januari 2006, 22:28
bij de handleiding van mijn jackson soloist stond zelfs dat van die autowas prima was om de gitaar mee te onderhouden, lijkt me dus dat dit bij polyestherlakken geen kwaad kan.

Speulert
28 januari 2006, 23:08
korrel 80 schuurpapier werkt ook als je m wil relic'en

maar t zal vast wel werken, maar er niet voor niets gitaarpolish op de markt gekomen. turtle wax is voor autolakken, die keihard zijn. ik zou t zelf niet doen, maar je kan t proberen. Als je gitaar helemaal dof wordt of alle lak valt er in ene af dan willen we natuurlijk wel foto's zien!

autolakken zijn helemaal niet keihard en zachter dan menig gitaarlak.
daarbij is turtle wax niet alleen voor auto's zoals op de achterkant van die flessens meestal ook staat.

gewoon niet polijstende lak kan geen kwaad

Veekeren
29 januari 2006, 00:14
Als ik in een gekke bui ben en mn gitaar echt eens een goede poetsbeurt geef gebruik ik sowieso turtlewax voor de hardware... Werkt perfect.