PDA

View Full Version : Roland Micro cubes op de kop getikt, een aanrader



drap
27 januari 2006, 20:11
Haha, kheb vandaag zo'n microcube op de kop getikt voor 90 euries. Ik dacht, daar kan ik me toch geen bult aan stoten. Nou en of niet! Wat een bruikbare geluiden uit zo'n dobbelsteen met speakertje, geweldig! En ik hoef me nou in ieder geval geen hernia meer te sjouwen met dit dingetje als ik ff snel wil pingelen. Aanradertje :dance:

BLOK182
27 januari 2006, 22:06
Microcube heb ik nog niet gecheckt. Wel een tijdje een Cube15 gehad, maar op een gegeven moment ging het geluid me zo irriteren dat ik em verpatst heb en op mijn studentenkamer alleen nog maar akoustisch met een jazzgitaar speel:p Merk dat dat mijn spel ten goede komt, dusse, das ook een aanrader!

drap
27 januari 2006, 23:52
Microcube heb ik nog niet gecheckt. Wel een tijdje een Cube15 gehad, maar op een gegeven moment ging het geluid me zo irriteren dat ik em verpatst heb en op mijn studentenkamer alleen nog maar akoustisch met een jazzgitaar speel:p Merk dat dat mijn spel ten goede komt, dusse, das ook een aanrader!

Ooooohw neeeejjj, begin nou niet over een akoestische gitaar, die van mij raak ik nooit meer aan (en toch hou ik 'm, raar he) :D Ik wilde naast m'n 150 watt Marshall een klein oefenversterkertje en vooral ook niet te duur. Die microcube geeft me precies wat ik hebben wilde. Nou ja, bijna dan, echt hard gaat zo'n ding niet natuurlijk. Die Brit combo en die Rectifier zijn nu al m'n favorietjes op dat ding, hoewel die rectifierstand verre van het echte klinkt, maar wat maakt 't uit voor een beetje pingelen

paulusdeBKB
16 maart 2006, 21:46
Ik heb eerder deze week ook een Microcube gekocht en ik ben er helemaal niet zo over te spreken. De overstuurde geluiden zijn nog wel te pruimen, maar clean hoor je direct dat het speakertje het niet trekt. De lage E-snaar klinkt veel te gruizig om inspirerend te zijn.

Ik gebruik hem nu voor toonladdertjes en lickjes studeren / uitzoeken en dat gaat hier wel mee, maar om nou te zeggen dat het een te gek ding is, nou nee.