PDA

View Full Version : line 6 versterkers



brian
27 januari 2006, 18:21
de line 6 spider II is deze 15 watt rms?
en zijn het goede versterkers?

Geronimo
27 januari 2006, 18:24
Check line6.com.

Zijn volgens de meesten hier crapversterkers.

Wordt meer als scheldwoord gebruikt...

brian
27 januari 2006, 18:33
heb ik al gedaan staat er niet bij of het watt rms is

Tronky
27 januari 2006, 18:39
ik heb een line 6 spider II 30 watt & mensen zeiden dat hij nog goed was.
kan hem nog wisselen voor een roland cube 30, maar weet nog niet zeker wat ik ga doen.
ik vind hem wel goed klinken, maar ik ben dan ook maar een beginner...

vester86
27 januari 2006, 18:46
of het rms is hangt af van hoe hard jij gitaar speelt :-p

ga maar uit van wel, maar waarom wil je dat zo specifiek weten?

Scali
27 januari 2006, 19:56
ik vind hem wel goed klinken, maar ik ben dan ook maar een beginner...

Als je tevreden bent, hoef je toch niet te ruilen? Misschien valt die Roland straks tegen, als je ruilt.
Verder maakt het niet zo veel uit, denk ik. Het zijn vergelijkbare versterkers, en over een paar jaar wil je misschien sowieso iets 'volwasseners'.

drap
27 januari 2006, 20:15
Ik heb ooit een Line 6 Flextone gehad, de eerste. Ik vond het een aardige versterker moet ik zeggen. Ik heb er trouwens geen spijt van dat ik 'm weg heb gedaan moet ik bekennen, het echte werk is toch mooier als modeling. En de keus tussen een 60 watt of 150 watt deed mij niet doen nadenken

BLOK182
27 januari 2006, 22:11
Die Spidertjes zijn leuke beginnersamps, net als zo'n beetje alles in die league (cubes, zoom fires, vox valvodinges).

ropp
29 januari 2006, 19:35
Is idd een leuke amp waarmee je veel kan. Alleen blaas je er geen huizen mee omver...

Persoonlijk vind ik er nog best een aardig geluid uit te krijgen als je een beetje aan de knoppen draait

Neals
30 januari 2006, 00:59
Ik heb een Line6 HD gehad welke ik een beetje als spoedaankoop heb gekocht omdat er een hele rits optredens in de planning stonden en er in de oefenruimte enkel cabs waren + tops die om de haverklap gemold werden.
Ook heb ik een Vox Valvetronix (AD30) gehad dus hier de vergelijking.

Line6
+ Lekkere scheursound voor weinig budget, klinkt lekkerder als Marshall MG, minder als de Valvestate.
+ Simpele bediening
+ Geen overkill aan functies die je niet gebruikt.
- Matig clean
- Matig dynamiek
- Slechte effecten + paar onnodige amp-models
- In bandsituatie erg schel over de DI

Vox
+ Gaat luid genoeg voor bandrepetities
+ Voorbuisje zorgt voor iets meer warmte/dynamiek
+ Alle ampmodels zijn bruikbaar
+ Goed clean
- Blijft een modeller
- Effecten zijn niet echt bruikbaar
- Bitch in de bediening

Al met al, als je een metalgitarist bent, zou ik zeker kiezen voor de line6, voor het meer allround werk een Valvetronix, welke een zeer leuke oefenbak is, ook als je verder bent en je een stack kan veroorloven.

brian
30 januari 2006, 20:35
het is voor mijn zus zij speelt nu al een jaar gitaar en ze heeft een volcano versterker van 15 watt en vind deze nu een crappy "versterker".Aangezien zij maar 13 jaar is zou ze een goede betaalbare versterker moeten hebben.
Daarom had ik gedacht aan een line 6 versterker en op de site van line 6 klonken de sounds nog goed.ik had ook al gedacht aan de voxAD-15VT.
Als jullie nog voorstellen hebben zou dit goed van pas kunnen komen

brian
30 januari 2006, 23:28
En wat ook misschien handig is om te weten een vriend van haar speelt me een vox VR15 en de bedoeling is om daar met me te kunnen spelen

vester86
31 januari 2006, 00:27
speelt ze metal-->line 6
speelt ze iets anders --> vox!

Neals
31 januari 2006, 11:47
Het zwaardere broertje, de VT30AD kan je al mee optreden/repeteren.