PDA

View Full Version : beginnen



fransfrans
27 januari 2006, 16:34
beste gitaristen,

ik ben net een beetje begonnen met gitaar spelen op de gitaar van mn zusje... nu een maandje of 3/4 ofzo.
het is een spaanse gitaar geloof ik, nylon snaren brede hals enzo.

Het schiet al redelijk op, de meeste accoorden zijn niet zo'n probleem meer na even oefenen. ook met barre lukt aardig. beetje tokkelen.

maar nou moet ik toch echt zelf een gitaar aanschaffen.
ik vind een "gewone" akoestische gitaar mooier klinken dan een spaanse, maar wat moet ik in godsnaam kopen.

ik weet niks van de verschillende merken, dus is echt een doolhof, (voor een leek).

ik ben nummers aan het spelen ( vooral intro tokkeltjes dan) van Jack Johnson, zo'n soort gitaar zoek ik dus.

onder het kopje 'music' in het menu speelt ie automatisch een paar nummers:
www.jackjohnsonmusic.com

de prijzen voor gitaren lopen uiteen van 80e tot 3000 e ofzo..........
ik heb ongeveer 200e beschikbaar, is genoeg voor een redelijk ding?


thx alvast!

Merc Wiersma
27 januari 2006, 19:08
Hallo Frans,

Voor E200,- koop je in ieder geval niet een goede nieuwe staalsnarige akoestische gitaar (Er zijn voor dat bedrag wel leuke spaanse gitaartjes, zelf met massief bovenblad, in de handel). Voor dat bedrag zou ik liever een tweedehandsje kopen. Op Marktplaats of gitaarmarkt kom je soms leuke Epiphones tegen. Ik zou niet een Elektro-akoestische gitaar kopen, want ook daar betaal je voor dus kan je beter kan je beter je geld besteden aan de gitaar zelf. Een Spaanse gitaar kopen is overigens veel minder risicovol dan een staalsnarige. Bij een staalsnarige gitaar heb je kans dat de hals niet helemaal lekker op de kast staat. Iemand meenemen die er kijk op heeft is dus aan te raden. Overigens moet je maar afwachten of een staalsnarige gitaar je wel zal bevallen. Het speelt heel anders dan een Spaanse gitaar. Wat dat betreft is het niet zo gek om met een tweedehandsje van 150 - 200 Euro te beginnen. Let ook goed op of de frets niet te ver ingesleten zijn. Het herfretten van een gitaar kost ongeveer E200,-

fransfrans
28 januari 2006, 15:29
oke, thx voor de reactie! ga ik nog even goed nadenken.





op gitaarmarkt staat er nu een te koop voor 150 eurootjes.

een Solid Top Western Gitaar Hendricson 5s..

is dit een beetje een goede? ik hoef niet gelijk het beste van het beste, maar een een beetje een leuk geluid wil ik wel.


en deze: Ibanez PF 100 NT 1201 ??
(voor 120 e)

laters

fransfrans
29 januari 2006, 15:11
kent niemand deze gitaren een beetje?

waayer
29 januari 2006, 15:56
Kijk of je een Ibanez of epiphone kunt vinden voor +/- 200 euro,zit je altijd beter dan een gitaar van een of ander vaag merk.

tiopsa
29 januari 2006, 17:43
Kijk of je een Ibanez of epiphone kunt vinden voor +/- 200 euro,zit je altijd beter dan een gitaar van een of ander vaag merk.

Als je nog ietsje doorspaart heeft Ibanez een leuke: de AW85. Heb hem eergister bespeelt, en ik vond hem erg lekker!
Kost nieuw rond de 255 euro.

gertdm
30 januari 2006, 17:33
Probeer een 2e hands Cort te pakken te krijgen, is mijn advies.

fransfrans
30 januari 2006, 17:50
Cort, epiphone of Ibanez, dan zit je wel goed dus...

oke ga ik ff zoeken, thx!




of als iemand nog zoiets heeft liggen... hoor ik het graag!