PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar! En gelijk een wiring vraagje :)



groovyB3
27 januari 2006, 16:21
W000t! Gister een Tokai Les Paul Junior tv yellow opgehaald bij Rhythm Machine van dit forum. Wel een aardig stuk moeten rijden, maar het is het meer dan waard :)

De is in een behoorlijk goeie staat. Wel de gebruikelijke krasjes en butsen, maar daar maak ik me nooit zo druk om hehe. De gitaar was eigenlijk zonder electronica, maar voor een meerprijsje kreeg ik er een Gibson minihumbucker uit de seventies bij met dog ear cover. Net gelijk ff de nu ingelijmd en wil nu gaan beginnen aan de electronica, maar ik heb geen flauw idee hoe ik die mini humbucker moet wiren.

Tevens zitten er push/push pots bij omdat de eerste eigenaar en lipstick element bij de hals had zitten en die push/push pots gebruikte als aan uit schakelaars voor die elementen.
Uit die mini humbucker komt maar 1 draadje, met een ijzeren kern, wit cloth omheem, daar weer zwart cloth omheen en aan de buitenkant ook ijzer :S Ik vermoed dat de buitenkant de aarde is, omdat daar ook nog een beetje soldeer aan zit, of lul ik nou onzin? :) De witte draad moet dan denk ik naar de volumepot, maar waar moet ik em aansluiten op die push/push pot?

Zie foto's voor wat meer duidelijkheid :D

Orpheo
27 januari 2006, 16:23
wow! mooie axe man! :blast:











oh...waar zijn de foto's...... :dontgeti:

groovyB3
27 januari 2006, 16:25
Volume pot staat links en de tone pot rechts.

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0042.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF00511.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0050.JPG

robert-gitarist
27 januari 2006, 16:26
Gefeliciteerd dude!
Veel plezier ermee ;)
TV Yellow rocks!
Ik zit er aan te denken om binnekort een Epiphone Les Paul Junior te kopen(cheap ass ding met een humbucker) en die op te pimpen met betere hardware+elementen en uiteraad over tespuiten in het altijd mooie TV yellow

Robbert
27 januari 2006, 16:29
Het is gewoon een COAX soort. Mooi, die schijnen het beste te werken tegen storing.
Meestal is de core dan het signaal en de mantel de ground.

groovyB3
27 januari 2006, 16:33
Het is gewoon een COAX soort. Mooi, die schijnen het beste te werken tegen storing.
Meestal is de core dan het signaal en de mantel de ground.

Heftig :)

Weet je ook waar ik die 2 moet aansluiten op die wazige pots? :D

Anders Destium
27 januari 2006, 16:37
Gefeliciteerd :dance:


En over die wiring, al sla je me dood!

Stratman70
27 januari 2006, 16:41
Gefelicteerd kerel. Heb je die Tokai strat nu eigenlijk ook nog?

Negative K3 fan
27 januari 2006, 17:16
die pots zien er niet echt spectaculair uit, ik zou ze persoonlijk gewoon vervangen voor iets conventionelere exemplaren.

iwamoto
27 januari 2006, 17:25
cool man, heb je ook een foto van een beestje zelf? en waarom heb je gele verf op vingers? :D

bert k
27 januari 2006, 21:13
Ik ga met Lennart mee, doe niet moeilijk, zet er goeie nieuwe pots in. Minihum is idd kern=+ mantel=aarde. Niet splitbaar.
Nieuwe zooi erin en een schemaatje van SD rukken.

groovyB3
27 januari 2006, 21:48
Ik ga met Lennart mee, doe niet moeilijk, zet er goeie nieuwe pots in. Minihum is idd kern=+ mantel=aarde. Niet splitbaar.
Nieuwe zooi erin en een schemaatje van SD rukken.

Jullie hebben gelijk. Morgenochtend maar ff langs Vox Humana karren. :D

Ik ga em nu iig wel ff in elkaar schroeven, snaartjes erop. Kan ik er alvast op spelen en dan soldeer ik die pots er morgenavond wel in.

Zodra ie in elkaar zit post ik er foto's van! To be continued... :)

Ganjaman
27 januari 2006, 21:50
ziet er mooi uit hoor, maar sas, pas je sig ff aan man, hij staat er nog niet te koop in ;)

wietse
27 januari 2006, 22:35
grappig stereo pots in een gitaar want dat zijn het, komen gewoon uit een radio weg volgens mij.

Fumi SG
27 januari 2006, 22:58
Dat zijn toch geen stereopots??

Verder, gefeliciteerd! Ik plaat maar gewoon mee... Pics!:)

iam
28 januari 2006, 10:52
haha,

heb jij die gekocht?
die stond al een eeuwigheid te koop :) ging hem ooit zelf nog kopen...
hoeveel heb je uiteindelijk betaald?
ik heb het indertijd niet gedaan vanwege de frezing (wat ik een zeer jammere zaak vond!)