PDA

View Full Version : n00b



Mystic
27 januari 2006, 15:36
Ik wil graag de electrische bassgitaar leren bespelen, maar heb totaal geen ervaring. :noob:

Wat ik weten wou:

1) weet iemand toevallig een bassgitaar instructeur/leraar in de omgeving Arnhem??

2) Met welke bassgitaar kan ik het best beginnen (merk, type)??

3) wat is het verschil tussen een 4-snarige en 5-snarige bassgitaar?? (op het aantal snaren na :p )

4) wat heb ik nog meer nodig om een begin te kunnen maken??

alvast bedankt

Mystic :blast:

Anavrin
27 januari 2006, 15:38
allereerst willen we hier allemaal ff weten wat voor soort muziek je wil gaan spelen, of wat voor stijl je leuk vind om naar te luisteren (komt vaak op het zelfde neer)

Mystic
27 januari 2006, 15:41
Rock, metal, alternative, iets in die hoek

Anavrin
27 januari 2006, 15:57
antwoorden:

1: http://www.goudengids.nl/BusinessCard.asp?wat=gitaar&waar=arnhem&ccode=0&ui=1&seed=6028&P=0&c_head=1112&GB=&B=366915&origin=ResultPage&Referer=YP&x=187051&l=1&rn=1&CA=

anders kun je het ff bij een lokale gitaarwinkel vragen, die kennen meestal wel gitaarleraren.

2: Yamaha is een goed beginnersmerk, en dan heb je tussen de 200 en 300 een goede gitaar, maar als je een iets hoger budget hebt, kun je ook kijken naar Ibanez soundgear-modellen. Fender verkoopt ook de zgn Squier-packs. Dan ben je gelijk helemaal klaar, maar de versterkers bij die pakketten zijn meestal niet zo best (maar goed genoeg om thuis wat mee te oefenen). ALs je zo'n Squier-pack zou kopen, kan je met jouw stijl het best een Jazz-bas-pakket nemen.

3: 4 snarig is van dik naar dun standaard EAdg gestemd, 5 snarig is BEAdg gestemd, dus je hebt gewoon een lagere snaar erbij, en dus ook een lager geluid. Gewone 6 snarige gitaren zijn EADgbe en 7 snarige BEADgbe gestemd. Ligt er dus mede aan of je in een band zou komen die 7snarig speelt, of gewoon 6-snarig. Mijn aanrader is om het eerst gewoon op een 4-snarige te leren, dan kun je later altijd nog een 5-snarige kopen.

4: Je hebt nodig: een basgitaar, een kabel, een versterker, en handig is ook een basgitaartas, zodat je op de fiets je gitaar mee kan nemen (bijv naar je gitaarles)

Neem in ieder geval wel les, want anders zit je na een jaar nog te kloten met liedjes die je met les binnen een week zou kunnen. Je leert dan ook gelijk de goede techniek, ipv een verkeerde.

Succes ermee

Mystic
27 januari 2006, 18:55
thx, hier heb ik voorlopig wel wat aan