PDA

View Full Version : Probleempje met me MadamP



Squier4ever
27 januari 2006, 15:27
Aangezien ik me oude topic nie meer kan vinden:

Het scheurkanaal werkt niet meer van me M15. De fout zit volgens mij in de fase draaier. Daar krijgt de ene kan van een condensator (10nF) wel stroom maar aan de andere kant meet ik niets meer. er gaat ook geen stroom naar de eindbuizen.
Het cleane kanaal werkt echter wel zonder problemen nadat ik de kanaalswitch had vervangen. Ik dacht in eerste instantie dat de volumepotmeter gaar was en heb die dus vervangen, maar dit heeft niets opgeleverd.

Nu is mijn vraag: kan die condensator gebakken zijn? Ik haal volgende week ff een nieuwe om te teste, maar k vind ut wel kut

nicoverduin
27 januari 2006, 19:24
Ik neem aan dat je het hebt over spanning ipv stroom. als het goed is heb je de meter opwisselspanning staan. Immers door de kondensator loopt geen gelijkspanning. Het feit dat het cleane kanaal wel werkt betekend in ieder geval dat de eindtrap goed is.


Als je een signaal wilt volgen zonder scope, dan moet je de meter op wisselspanning zetten. en dan stap voor stap volgen. Je zou ons wel iets helpen door effe de GELIJKspanningen op de pootjes van de buizen te meten en effe een tabelletje hier te posten.

Groetjes
Nico

Squier4ever
29 januari 2006, 12:33
oke zal nog eens ff meten